2019-08-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon om LW eventuellt innehaft någon form av stödfunktion, vad gäller att upphöra med alkohol- och drogmissbruk, lite längre tillbaka i tiden (med start kring år 2008)?

Svaret är absolut nej ... Lena Wesström har inte haft problem med varken narkotiska preparat eller alkohol-problem, däremot hade Lena vid vissa tillfällen medicinsk behandling, vad hon behandlas för eller varför medicinerna tillfälligt var i bruk hos Lena vill jag inte gå in på i klartext inom tråden.

Mvh/ @JokerⓂannen

Ps: Lena led bland annat av två typer av svagare klaustrofobier Ds.
Citera
2019-08-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Löser det du skrivit och känner att du ändå är så pass tveksam till det du skrivit pga dina ordval; tydligen, eftersom och om. Och det förstår jag att du är för det blev jag också. Mycket tveksam till mycket du skrev här!!

Jag tänker att anmälan ang bilincidenten kan orsakat att HD fick information som krävde svar, och där tror jag att LW kände att botten var nådd med lögner för hennes del och valde för allas skull att berätta sanningen för HD! Hit tror jag att alla tänker samma och är överens i sina funderingar, om någon annan tänker helt annat så är jag nyfiken på det?

Då ska HD ställt krav och gett SD LW-förbudä? (detta borde borde väl vara fakta? men vet ej?)

Jag utgår ifrån att SD Lovade att inte under några omständigheter umgås med LW?? (Trots att frågan bör ifrågasättas)

Hursomhelst så höll inte SD detta enligt uppgifter i tråden?? (vissa menar att han gjorde det, andra inte, så frågan är högst intressant)

Knappt ett år senare har SD och HD separerat och lämnat in skilsmässoansökan och LW har fått mycket stora problem med ”någon” som hotar och trackasserar henne så pass att hon samlar bevismaterial och är rädd??

Detta är det jag inte förstår alls!!!
Om du menar att LW var ett så stort problem för SD lycka så kan hon varit det för JG lycka också?
Menar du ockdå då att LW medvetet skulle utsätta sig själv, för ännu mer hot och trackasserier genom att avslöja saker om JG då?
(För du syftar på att SD är den som hotar och trackasserar och menar underförstått att JG som är vän med SD kommer utsätta LW för samma sak?)

Så du menar att din vän LW är en väldig risktagare och är så pass gränslös att hon förstör andras lycka bara för att hon kan??

Du är inte ensam om att försöka vinkla offret att vara skuld till sin egen död.

Så jag säger att det är väldigt mycket långsökt!!!
Snarare gränslöst märkligt!!!

Oj jag förstår inte riktigt vad du tror, men jag tyckte det var tydligt att jag spekulerade.
Nej LW skulle inte förstöra andras lycka, jag tror hon sa till HD för att få hjälp att slippa ha SD efter sig.
Nej jag vinklar ingenting, JG kan ha varit väldigt upprörd för att utöver att LW skändat kyrkan, kanske hon skulle berätta för JGs sambo vad som hänt.
Citera
2019-08-20, 20:54
Medlem
SloppySecondss avatar
@T34Panzer Stämmer det att USÖ är en gemensam nämnare för väldigt många ur bekantskapskretsen (Järngänget) SD/HD/JG ?
Citera
2019-08-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inte surar du väl fortfarande, det va inte så illa menat det där med Kurtan

Tack för ditt svar.

Det är en stor risk GM utsätter sig för.
Frågan är om vinsten verkligen är värd risken.

Hej @CarlJanne75:an ... ingen fara på taket, "Kurtan" antaget.

Beträffande Lena Wesström's mördare, så vill jag deklarera följande sagt här nedan.

Gärningspersonen i just detta fallet, är en mycket intelligent varelse och har sålunda ett exceptionellt sätt att kunna vilse-leda polisen, det vill säga, att inom detta mordfallet förekommer flera egendomliga villospår.

Ju fräckare man är som person, och desto större risker som man vågar att utsätta sig för, ju större än chansen att man klarar sig, förses man sedan dessutom därtill av med-lögnare genom sin bekantskaps-krets, så blir procent-antalet ännu högra till att man lyckas undan-komma sitt straff för den gärning man begått.

Och du kan här vid enligt ovan skrivet, sanna mina ord / 👤 /

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-20, 21:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Svaret är absolut nej ... Lena Wesström har inte haft problem med varken narkotiska preparat eller alkohol-problem, däremot hade Lena vid vissa tillfällen medicinsk behandling, vad hon behandlas för eller varför medicinerna tillfälligt var i bruk hos Lena vill jag inte gå in på i klartext inom tråden.

Mvh/ @JokerⓂannen

Ps: Lena led bland annat av två typer av svagare klaustrofobier Ds.

Jag är mycket tacksam över detta svar då det får mig att inse att frågan i mitt senaste inlägg kan misstolkas. Jag har aldrig trott att LW haft några missbruksproblem, tvärtom! Jag undrade om hon (eventuellt under sin pastorstid) stöttade personer med alkohol- och drogproblematik. Mitt spörsmål kan säkert te sig märkligt. Det grundar sig i en önskan om att kunna utesluta ett eventuellt samband jag av en slump tyckte mig kunna skönja sedan en tid tillbaka. Viktigt att poängtera att jag endast spekulerar och inget annat!

Edit: Jag har nu även gjort ändringar i det tidigare inlägget vilka jag hoppas förtydligar vad jag egentligen undrar över!
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-08-20 kl. 21:13.
Citera
2019-08-20, 21:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
@T34Panzer Stämmer det att USÖ är en gemensam nämnare för väldigt många ur bekantskapskretsen (Järngänget) SD/HD/JG ?

Vet bara att HD jobbar där. Och även skribenten TinnaNinna som fick ta emot en hel del hot i samband med skriverier om om HD.

Trollkontona brukade vakna till liv just när HDs eventuella roll diskuterades.

Det var många i tråden som blev hotade och en del valde t o m att lämna tråden helt.

Mina egna längre uppehåll berodde inte på detta utan pga att tråden stod och stampade i brist på ny information.

Det börjar lukta skandal nu när det gått 15 månader utan någon mer information från åklagaren.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-20 kl. 21:29.
Citera
2019-08-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag är mycket tacksam över detta svar då det får mig att inse att frågan i mitt senaste inlägg kan misstolkas. Jag har aldrig trott att LW haft några missbruksproblem, tvärtom! Jag undrade om hon (eventuellt under sin pastorstid) stöttade personer med alkohol- och drogproblematik. Mitt spörsmål kan säkert te sig märkligt. Det grundar sig i en önskan om att kunna utesluta ett eventuellt samband jag av en slump tyckte mig kunna skönja sedan en tid tillbaka. Viktigt att poängtera att jag endast spekulerar och inget annat!

Edit: Jag har nu även gjort ändringar i det tidigare inlägget vilka jag hoppas förtydligar vad jag egentligen undrar över!

Jag hade tolkat det precis så också.
Citera
2019-08-20, 21:37
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Lägg av med tjafsandet, tack.

/Mod
Citera
2019-08-20, 21:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hade tolkat det precis så också.

Tänk så galet det ibland kan bli när bokstäver ivrigt fogas samman till ord och meningar, hu Hoppas att jag nu lyckats förklara vad jag egentligen undrade gällande LW, d.v.s. om hon (eventuellt i sin pastorsroll) försökt hjälpa vuxna människor med alkohol- och drogproblem kring år 2008 och några år framåt.
Citera
2019-08-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Oj jag förstår inte riktigt vad du tror, men jag tyckte det var tydligt att jag spekulerade.
Nej LW skulle inte förstöra andras lycka, jag tror hon sa till HD för att få hjälp att slippa ha SD efter sig.
Nej jag vinklar ingenting, JG kan ha varit väldigt upprörd för att utöver att LW skändat kyrkan, kanske hon skulle berätta för JGs sambo vad som hänt.

Så ett religiöst motiv för en man som JG. som inte ens är gift med sin sambo? Och tillråga på det skulle prasslat med LW?
Förstår du varför jag finner det långsökt?

Ocv om LW vill slippa SD, varför anmäler hon inte hot, trackasserier om ”det finns mer” och begär kontaktförbud hos polisen? Varför tror hon att HD skulle kunna hjälpa till med det före polisen?
Tycker du att detta är rimligt?

Det kanske var så att det var just det hon gjorde, anmälde...men inte visste vem som trackasserade och hotade henne, och därför det inte fanns någon att ge kontaktförbud??
Var det kanske anledningen till att hon skulle försvinna från Ratsit? Kanske det lilla hon kunde göra i ett hopp om att det skulle upphöra??
LW var jätterädd men inte visste för vem hon skulle vara rädd för???
Och garanterat var det någon/ra som stod henne nära och som njöt av att jäklas med henne??
GM förstod att hon inga bevis hade för vem det var??
Det här var nog den galnaste spekulation jag haft någonsin men ändå mer trolig än att JG motiv skulle vara att LW skändat kyrkan och att LW inbillar sig att HD skulle kunnat hjälpa henne mer än polisen!!

Precis jag finner det inte troligt att LW skulle vilja förstöra någons lycka!!
Men någon ville förstöra LW lycka!!
Citera
2019-08-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vet bara att HD jobbar där. Och även skribenten TinnaNinna som fick ta emot en hel del hot i samband med skriverier om om HD.

Trollkontona brukade vakna till liv just när HDs eventuella roll diskuterades.

Det var många i tråden som blev hotade och en del valde t o m att lämna tråden helt.

Mina egna längre uppehåll berodde inte på detta utan pga att tråden stod och stampade i brist på ny information.

Det börjar lukta skandal nu när det gått 15 månader utan någon mer information från åklagaren.

Mm det är ju signifikativt att de är de som skriver om SD, HD och JG som får hot och som de försöker ta reda på identiteten på.
JG har själv skrivit till mig att han försöker ta reda på vilka som skriver här inne, och som jag redan berättat har flera fått samma mejl från honom som jag.
Dvs "vi vet vilka ni är, ni är inte anonyma".

Varför skulle någon som är oskyldig och inte har något att dölja trolla runt här, hota och försöka ta reda på vilka som skriver?

Nej min gode Panzer, du har helt rätt att vara försiktig.
Citera
2019-08-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så ett religiöst motiv för en man som JG. som inte ens är gift med sin sambo? Och tillråga på det skulle prasslat med LW?
Förstår du varför jag finner det långsökt?

Ocv om LW vill slippa SD, varför anmäler hon inte hot, trackasserier om ”det finns mer” och begär kontaktförbud hos polisen? Varför tror hon att HD skulle kunna hjälpa till med det före polisen?
Tycker du att detta är rimligt?

Det kanske var så att det var just det hon gjorde, anmälde...men inte visste vem som trackasserade och hotade henne, och därför det inte fanns någon att ge kontaktförbud??
Var det kanske anledningen till att hon skulle försvinna från Ratsit? Kanske det lilla hon kunde göra i ett hopp om att det skulle upphöra??
LW var jätterädd men inte visste för vem hon skulle vara rädd för???
Och garanterat var det någon/ra som stod henne nära och som njöt av att jäklas med henne??
GM förstod att hon inga bevis hade för vem det var??
Det här var nog den galnaste spekulation jag haft någonsin men ändå mer trolig än att JG motiv skulle vara att LW skändat kyrkan och att LW inbillar sig att HD skulle kunnat hjälpa henne mer än polisen!!

Precis jag finner det inte troligt att LW skulle vilja förstöra någons lycka!!
Men någon ville förstöra LW lycka!!

Jag tror att hon kan ha tagit emot hot från mer än ett håll. Från GM och även pga engagemang hon hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in