Citat:
Ursprungligen postat av
BaraVaraSams
Jag har sett dina olika inlägg om detta och som sagt det är ett slags scoop, och något som kräver ett bemötande. Kan du inte klippa ut bitar av dina olika bilder som visar båtarna vid olika tidpunkter och göra till ett kollage inkl faktarutan som visar den ytterst sparsamma informationen om båten?
Om du lägger upp något i en sån fil skulle det bli lättare för folk att posta vidare detta på andra sociala forum. Det finns såklart inga garantier för att någon postar vidare detta men om inte annat skulle du skulle själv anonymt kunna posta det på t ex Gretas (eller Boris Hermanns) Twitter direkt efter hennes nästa inlägg.
Kollage var inte min starka sida i skolan. Det bästa vore nog att skaffa ett konto där man kan följa båten som Greta färdas i samt eventuella följebåtar. Där går det också att spåra en båt bakåt i tiden.
Jag är inte så driven på att förstöra för Greta genom att posta i sociala medier. Det hade varit skillnad om det hade gällt hennes mamma. Då hade jag gått "all in" och låtit en spaningssatellit följa efter, samt själv befunnit mig på en båt tätt efter ekipaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Man tolkar det som att den okända båten har något att dölja i så fall. Vem vill bli förknippad med en följebåt som inte är miljövänlig? Ingen sponsor i alla fall. Då skulle gretas värde falla som en sten.
Helt klart i och med att man inte ens får se ett enda tecken av båtens namn. Jag fick nyligen en uppdatering av båtens position och ser nu att bägge båtarna befann sig 1-1,5 nautiska mil ifrån varandra vid en viss tidpunkt.