2019-08-20, 13:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Förstår inte varför mamman så prompt vill till en annan storstad när hon mår så dåligt av avgaser och utsläpp i luften? Varför då inte flytta upp till Norrland och bo långt ut i obygden?

Oliver är rädd för kryp och insekter sedan tror jag inte dom skulle trivas att bo i obygden då det inte finns något att göra. Dom vill ju gå på Gröna Lund och så.
Hoppas dom får sitt Dröm boende centralt bland avgaser och annan skit. Tror inte heller dom får bäst hjälp i Stockholm. Bästa hjälpen tror jag man får i en lite mindre kommun.
Citera
2019-08-20, 13:39
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Tycker ändå det är otroligt intressant det här. För ett tag sedan klagade användare i tråden (minns ej om det var du eller andra) om att "J hittar inte på något med O på sommarlovet" och ansåg att det var dåligt. Det, tillsammans med det vanliga "J isolerar O". Nu när hon och O går på "festival" tillsammans och träffar andra människor tolkas det plötsligt inte som "vad bra att dom hittar på något tillsammans och träffar människor", utan "det är för att täcka upp för soc och framställa saker på ett visst sätt".

Jag skrev ju att det var bra. DOCK med tanke på senaste soc-besöket och Jewels nyligen raderade videos är misstankar om det sistnämnda oundvikligt, vilket jag skrev.

Vart vill du komma med dina svar på tal? Förstår att du vill försvara Jewels till 100%.
Citera
2019-08-20, 13:43
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Oliver är rädd för kryp och insekter sedan tror jag inte dom skulle trivas att bo i obygden då det inte finns något att göra. Dom vill ju gå på Gröna Lund och så.
Hoppas dom får sitt Dröm boende centralt bland avgaser och annan skit. Tror inte heller dom får bäst hjälp i Stockholm. Bästa hjälpen tror jag man får i en lite mindre kommun.

Men det finns ju insekter och kryp i storstäderna också? Gröna Lund, hur kul är det på en skala? En gång kanske, sen finns det roligare sätt att spendera pengar på. De skulle ju kunna få ett hus för en billig summa där uppe.
Citera
2019-08-20, 13:46
Medlem
Tror inte Jewels är med på kanalen längre.
Citera
2019-08-20, 13:47
Medlem
Citat:

De kommer ju inte ha råd att ta del av så mycket utbud i Stockholm. Bara för att man omges av nöjesparker, teatrar och biografer, så blir inte livet på topp om man har knaper ekonomi.
Citera
2019-08-20, 13:55
Medlem
Citat:
Om du läser inlägget i fråga så tolkar iaf jag det som att J bara "informerar" om vilka symptom människor kan få av dålig luft - vilket inte är detsamma som att hon själv har alla dessa symptom. Däremot verkar ju människor gilla att dra snabba slutsatser här och alltid tro det värsta.

Du är nog den enda som väljer att tolka det så. Och som sagt:

Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Och om någon här tror att man kan få hallucinationer av dålig luft, prova att googla: pollution hallucinations
Det du kommer få upp är nästan bara artiklar om psykos.
Inget fan av engelska? Prova att googla: dålig luft hallucinationer
Du kommer inte få några matchande resultat. Istället kommer massor med artiklar om psykos upp.
Citera
2019-08-20, 14:26
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Nytt namn på kanalen och massor av videor borttagna vad jag kan se. Allt med Matsmart och från Sorsele, t.ex när de gått och handlat.

Ja, de (Jewels) har verkligen gjort en rensning. Återigen anledningar till misstankar om soc-besöket. Det har förmodligen varit på tal, och eventuellt så har de haft en diskussion angående Jewels medverkan.

Får hoppas att J gör detta av rätt anledning, att dölja bevisning och byta namn, flytta har ju hittills varit väldigt populärt när något blir kritiserat eller ifrågasatt.
Citera
2019-08-20, 14:41
Medlem
Tarmstuvnings avatar
vigilante99

Videon om dig är nu borta.
Edit:
Dom borde även plocka bort videon med rubriken Besvarar frågan vem är Issys Pappa egentligen. så blir kanalen ren och fräsch.
Ta familjeförhållanden privat.
Tycker det är bra att dom rensar upp lite.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-20 kl. 14:53.
Citera
2019-08-20, 15:10
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
vigilante99

Videon om dig är nu borta.
Edit:
Dom borde även plocka bort videon med rubriken Besvarar frågan vem är Issys Pappa egentligen. så blir kanalen ren och fräsch.
Ta familjeförhållanden privat.
Tycker det är bra att dom rensar upp lite.

i emailed jewels today and asked if she had removed the videos in response to my offer of doing the same.....i guess she has cleaned out the channel for other reasons then....she should also clean out all livestream videos too....or better yet just give youtube a break and focus on her and olivers health and other issues first.....i think alot of people might gain some respect for jewels if she did this
Citera
2019-08-20, 15:12
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i emailed jewels today and asked if she had removed the videos in response to my offer of doing the same.....i guess she has cleaned out the channel for other reasons then....she should also clean out all livestream videos too....or better yet just give youtube a break and focus on her and olivers health and other issues first.....i think alot of people might gain some respect for jewels if she did this

YES! I think so, too.
Citera
2019-08-20, 15:23
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Oavsett hur mycket du moraliserar om att det är "andra människors pengar" - vilket per definition är felaktigt då statens pengar är _samtliga statens medborgares pengar_, inte vissa enskilda individers egendom - så kommer vi inte ifrån faktumet att: Det är J som varit vårdnadshavare om barnet i 15 år. Oavsett vad man anser om det föräldraskap som bedrivits (vilket vi här inte kan veta särskilt mycket om, egentligen) så är det ett faktum att det är hon som funnits där. Det är förmodligen hon som känner O mest av alla personer. Och har gjort vad hon kunnat med de förutsättningar hon haft.

Vart får staten sina pengar ifrån? Skatt. Betalar Jewels skatt? Nej, hon betalar inte ens skatt för youtube pengarna. (Korkat)
Hon använder sig av donationer och bidrag som kommer ifrån pengarna jag och alla andra betalar i skatt varje månad. Vaddå har hon haft något val? Hon födde ungen då ska hon ta ungen.
Min mamma har varit vårdnadshavare till mig hela mitt liv samt fortsatt hjälpa mig när jag fyllde 18 även fast enligt lag behöver hon inte hjälpa mig på något sätt ekonomiskt eller ej längre. Det kallas att vara en mamma. Min mamma har haft ett helvete med mig och mitt psykiska mående men inte fan har hon stått och sagt hon önskar jag får ett svårt liv, att jag förstört hennes liv, jag satt andra personer i ett enormt lidande osv. Det är ej friskt att säga så. Fine hon ''funnits där'' men det betyder inte man är en lämplig förälder för det. Såklart hon känner O mest av alla? Hon har ju isolerat barnet from världen hela sitt liv. Hon är en sjuk människa (psykiskt) och egoistisk. Hon har inte gjort allt för att det ska vara O's bästa.
Citera
2019-08-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Vart får staten sina pengar ifrån? Skatt. Betalar Jewels skatt? Nej, hon betalar inte ens skatt för youtube pengarna. (Korkat)

Jag håller med om att Jewels ska betala skatt för pengarna de får in via sin YT, både samarbeten och donationer. Men det är skatteverkets sak att sköta den myndighetsutövningen, vilket jag också utgår från kommer göras, och då också kommer det ske med ett skattetillägg eller annan bestraffning. Fram tills dess gör inte familjen något moraliskt fel vad jag kan se.
När det gäller annan inkomst, så vill jag påstå att det är skatt på sjukersättning. Helt 100 är jag givetvis inte, men nästan säker. Det är ju skatt på sjukpenning i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in