Citat:
Ursprungligen postat av
urvf
Oavsett hur mycket du moraliserar om att det är "andra människors pengar" - vilket per definition är felaktigt då statens pengar är _samtliga statens medborgares pengar_, inte vissa enskilda individers egendom - så kommer vi inte ifrån faktumet att: Det är J som varit vårdnadshavare om barnet i 15 år. Oavsett vad man anser om det föräldraskap som bedrivits (vilket vi här inte kan veta särskilt mycket om, egentligen) så är det ett faktum att det är hon som funnits där. Det är förmodligen hon som känner O mest av alla personer. Och har gjort vad hon kunnat med de förutsättningar hon haft.
Vart får staten sina pengar ifrån? Skatt. Betalar Jewels skatt? Nej, hon betalar inte ens skatt för youtube pengarna. (Korkat)
Hon använder sig av donationer och bidrag som kommer ifrån pengarna jag och alla andra betalar i skatt varje månad. Vaddå har hon haft något val? Hon födde ungen då ska hon ta ungen.
Min mamma har varit vårdnadshavare till mig hela mitt liv samt fortsatt hjälpa mig när jag fyllde 18 även fast enligt lag behöver hon inte hjälpa mig på något sätt ekonomiskt eller ej längre. Det kallas att vara en mamma. Min mamma har haft ett helvete med mig och mitt psykiska mående men inte fan har hon stått och sagt hon önskar jag får ett svårt liv, att jag förstört hennes liv, jag satt andra personer i ett enormt lidande osv. Det är ej friskt att säga så. Fine hon ''funnits där'' men det betyder inte man är en lämplig förälder för det. Såklart hon känner O mest av alla? Hon har ju isolerat barnet from världen hela sitt liv. Hon är en sjuk människa (psykiskt) och egoistisk. Hon har inte gjort allt för att det ska vara O's bästa.