2019-08-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Att inte kunna någon Engelska är väl som ett litet handikapp. I dagliga livet är det många instruktioner som bara finns på engelska, filmer som du redan nämnt, kontakt med folk när man är på semester etc etc
Men tror det finns en chans att även äldre kan lära sig språk även om det kanske tar lite längre tid än för en ungdom
Vad är det exakt du vill diskutera ?

Blir irriterad på att jag inte kan. Men vill inte sitta i 3år och plugg när jag vet att jag klarar mig utan
Citera
2019-08-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmagic
Se till att lär dig då. Engelska måste ju vara det lättaste språket att lära sig.

Jag tycker det är sjukt svårt
Citera
2019-08-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittergubbe
Det är väl bara att sätta igång och lära sig. Komvuxkurser i samband med appen Duolingo borde väl fungera?

Better late than never

Mvh

Har inte lust att plugga i 3år
Citera
2019-08-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Har inte lust att plugga i 3år

Varför gnäller du för då? Du kan inte engelska men vill inte lära dig engelska. Ville du bara gnälla med tråden?
Citera
2019-08-20, 13:03
Medlem
Vad är syftet med att göra en tredje tråd om att du inte kan engelska om du inte vill lära dig?
Citera
2019-08-20, 13:04
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Samma här. Jag är inte heller så bra på engelska. Läsa texter går ganska bra. Men kolla på videoklipp på engelska är svårare.

Det engelska sättet att lära sig engelska är att åka utomlands. Då kan du inte prata något annat språk.
Citera
2019-08-20, 13:06
Medlem
Loeptiks avatar
Finns ju Google translate!
Citera
2019-08-20, 13:15
Medlem
Bubba00s avatar
Så länge du gör dig förstådd i baren på semestern så kan du vara nöjd med sina kunskaper i utländska. Så till vida du inte jobbar inom en bransch där engelska är viktigt, förstås.
Citera
2019-08-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Blir irriterad på att jag inte kan. Men vill inte sitta i 3år och plugg när jag vet att jag klarar mig utan
Du svarar ju själv på din fråga. Du bestämmer om det är ett problem eller inte. Om du inte vill, kan eller behöver lära dig engelska så finns det ju inget problem. Ett problem hade väl varit om du inte kunde lära dig svenska fastän du bor i Sverige.

Ingen är bra på allt men alla är bra på något. Alla behöver hitta sin egen väg och sin egen stil. Du kan garanterat få ett gott liv utan att prata engelska. Okeja att du har svårt att lära dig och fokusera på det du är eller kan bli bra på i stället.

Lycka till!
Citera
2019-08-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du svarar ju själv på din fråga. Du bestämmer om det är ett problem eller inte. Om du inte vill, kan eller behöver lära dig engelska så finns det ju inget problem. Ett problem hade väl varit om du inte kunde lära dig svenska fastän du bor i Sverige.

Ingen är bra på allt men alla är bra på något. Alla behöver hitta sin egen väg och sin egen stil. Du kan garanterat få ett gott liv utan att prata engelska. Okeja att du har svårt att lära dig och fokusera på det du är eller kan bli bra på i stället.

Lycka till!

Är inget problem för mig att jag inte kan för vet att jag klarar mig utan men man känner sig kanska dum när man måste säga att man inte kan engelska. Och skulle kännas jävligt pinsamt att sätta sig 3år i skolan för man som 30åring inte kan engelska.
Citera
2019-08-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Finns ju Google translate!
Det brukar jag använda. Eller googel crome där brukar den översätta hemsidor
Citera
2019-08-20, 13:45
Medlem
Men är väll för korkad för att lära mig
Citera