Citat:
Ursprungligen postat av
BaraVaraSams
Även jag var först fundersam men en väsentlig del du inte citerar är:
"– En i personalen som var med på lägret ringde upp mig och berättade det här. Då träffade jag honom akut och fick titta på en del av filmen, säger kyrkoherden.
Händelsen inträffade i förra veckan. Församlingen ska göra en polisanmälan under tisdagen och har säkrat bevis i form av lagrad data."
Att man har material fick jag med, det hör ju ihop med att man inte verkar vara villiga att redovisa sin egna bedömning av det utan är formella och överlåter allt åt polisen.
Det framgår inte om det allvarstyngda uttrycket "säkrat bevis" är någon i församlingens eller journalistens egna formulering.
Citat:
Som jag redan skrivit - det är inte brottet i sig som i det här fallet är mest anmärkningsvärt utan vald tidpunkt och plats. Det ska dessutom ha hänt flertalet gånger enligt vittnen. Det här måste gälla en kuf.
Jo, en präst som helt öppet på en buss med konfirmander sitter och tittar på kontroversiellt material överhuvudtaget, för att inte tala om barnporr eller andra olagligheter... Det låter ju som antingen en hyfsat osannolik historia eller som en fullkomligt hjärndöd och/eller hämningslös präst.