2019-08-18, 23:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tänker som du att om det finns ett samband med G-I B:s ”guld-Volvo” så kan 80-åringen bevittnat något för GM obekvämt och därför tystats för alltid. Hoppas innerligt att jag har fel.

Bränslestöld kanske?
Citera
2019-08-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bränslestöld kanske?
Eller så har dem mött honom och ser sin chans o få tag på pengar och rånar honom....dem här gossarna verkar inte ha några skrupler...
Citera
2019-08-19, 00:13
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
EU-medborgare har ju rätt att flytta lite som de vill men vitryssar, uzbeker m.m. är ju inte eu-medborgare.
Im rest my case...
Citera
2019-08-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverhammer
[/b]

Känns lite raljerande...
Oooooookeeeeeeeeeeej. Och inget målnummer då förstås?
Det krävs att någon engagerar sig och plockar fram det, många av oss har ett liv utanför.
So be my guest.. Visa att du kan och inte alltid vill ha allt serverat.
Om du vet hur man gör....?
B3803-19
Citera
2019-08-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goingenattliv
B3803-19
Växjö tingsrätt
Citera
2019-08-19, 02:15
Medlem
LeonVances avatar
ta bort
Citera
2019-08-19, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
EU-medborgare har ju rätt att flytta lite som de vill men vitryssar, uzbeker m.m. är ju inte eu-medborgare.

Som jag har förstått det så gäller i stort sett samma regler för alla utländska medborgare vad anbelangar fastighetsköp i Sverige. Om du kör bil i Norrlands inland vintertid så möts du i många fall av en beklämmande syn. Relativt bra hus som står där med isiga rutor. I vissa byar är det inte många hus där ljuset är tänt.
Givetvis blir priserna på bostäderna därefter.

I de flesta fall är det fritidsboende som är intressant. I andra fall har felaktiga spekulationer förorsakat förfall. Nu tror jag inte att öststaterna är lika vanligt förekommande i dessa affärer som tyskar, holländare och danskar men det finns nog det också. Ryssar har ju tillgång till liknande natur på närmare håll.

Nu blev det mycket OffT men jag tror knappast att vi har att göra med "sommargäster" i det här fallet.
Citera
2019-08-19, 05:49
Medlem
Detta citatet stämmer: "I många fall har inte grova brottslingar utvisats eftersom de kan bli illa behandlade hemma. Istället råkar svenskar illa ut." Snällt av Sverige att tänka på brottslingarna i första hand...

https://petterssonsblogg.se/2019/08/17/det-gar-ett-spar-av-blod-genom-sverige/?fbclid=IwAR3dHN8D8NBwrXRfhdFyHo1X_uJISCgw36FHyFQZ bS2je_KmRj7LJ_rooKE

https://petterssonsblogg.se/2019/08/15/efterlysta-svenskar-hos-interpol/
Senast redigerad av SirDuke2000 2019-08-19 kl. 05:57.
Citera
2019-08-19, 06:22
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [B
Goingenattliv|68433994]Växjö tingsrätt
[/b]
Bra där Goinge.
”Gyingarne äro af bägge könen et hyggeligt, muntert, tilltagset och vigt folk, och tyckes bondfolket här uti nästan öfvergå de andra af sin nation.” .
Citera
2019-08-19, 06:49
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Som jag har förstått det så gäller i stort sett samma regler för alla utländska medborgare vad anbelangar fastighetsköp i Sverige. Om du kör bil i Norrlands inland vintertid så möts du i många fall av en beklämmande syn. Relativt bra hus som står där med isiga rutor. I vissa byar är det inte många hus där ljuset är tänt.

I de flesta fall är det fritidsboende som är intressant. I andra fall har felaktiga spekulationer förorsakat förfall. Nu tror jag inte att öststaterna är lika vanligt förekommande i dessa affärer som tyskar, holländare och danskar men det finns nog det också. Ryssar har ju tillgång till liknande natur på närmare håll.

Nu blev det mycket OffT men jag tror knappast att vi har att göra med "sommargäster" i det här fallet.

Nu tror jag inte att öststaterna är lika vanligt förekommande i dessa affärer som tyskar, holländare och danskar men det finns nog det också. Ryssar har ju tillgång till liknande natur på närmare håll.

En genomgång av fastighetsregistret vore nog på sin plats utan att nämna några nationstillhörigheter, lovar att man kommer att hitta både det ena och det andra. Hypotetiskt även en bil....eller två

Exempel Dessa gossarna var inte speciellt intresserade av vår natur eller av att plocka lingon..

Man, 24 år, medborgare i Uzbekistan, bosatt i Jämtland

Åtalas för:

Brott mot lagen om straff för finansiering av särskilt allvarlig brottslighet i vissa fall

Man, 39 år, medborgare i Uzbekistan, bosatt i Östergötland

https://www.nsd.se/nyheter/sex-man-atalas-for-terrorbrott-med-is-koppling-nm4994332.aspx
Senast redigerad av Silverhammer 2019-08-19 kl. 07:13.
Citera
2019-08-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

"Nu blev det mycket OffT men jag tror knappast att vi har att göra med "sommargäster" i det här fallet."
Bra, då är vi eniga.
Citera
2019-08-19, 13:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bränslestöld och/eller rånmord?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bränslestöld kanske?

Inte omöjligt men kan också ha varit ett rånmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in