2019-08-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom kroppen hittades något hundratal meter från den eftersöktas bostad så är det näst intill säkert att det var den saknade som hittats. Alltjämt har polisen av förklarliga skäl att förhålla sig till att det måste vara 100% klarlagt och får därför invänta rättsläkarens yttrande.

Den då avlidna kvinno-kroppen, hittades under Lördagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner, vilket i sin tur då ägde rum approximativt klockan 14:30 bakom ett bullerplank inom Nya Hjärsta tillika Örebro Län, till observandum, 161 meter ifrån Hjärsta-kvinnan's [dåvarande] bostadsrätt, adresserad på B-G 4 A ... Den upptäckta och då avlidna kvinno-kroppen in-ringdes och registrerades klockan 14:33.

Från bostadsrätten, adresserad på B-G 4 A och fram till Rättarevägen 9 är det totalt 132 meter, och därifrån och fram till den då aktuella brottsplatsen, är det totalt 29 meter, detta i sin tur totaliseras till 161 meter.

Tycker du att detta på något sätt är svårt att förstå ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Alltid lika pålitlig!

Här hittade jag ett där EGT "backar" (haha, för att låna ett av EGTs egna uttryck)

Tackar, det hittade du raskt, frågan
som enligt EGT inte hade något
intresse -"Information overflow"!
Citera
2019-08-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Trion bakom skuggan's dal 👤👤👤

Jag låter mig kalla detta för en skildrad saga, sedan är det helt och hållet upp till er om ni vill skönja någon sanning därinom.

SD👤➖HD👤➖LW👤 ❔

HD ställdes plötsligt inom ett emotionellt dilemma med på-smygandet av kognitiv dissonans, HD blev emotionellt imploderad då vederbörande insåg att ifrågavarande bedragits av den som vederbörande tidigare hade ingått sig i äktenskapet med och tillika därinom fått två barn.

HD blev även förd bakom ljuset av vederbörande's vän som till råga på allt under året 2008 hade vigt paret, till att då ingå äktenskapet.

HD's dilemma var sålunda, för att kunna finna själslig harmoni måste en av människorna på ett eller annat sätt straffas för det som orsakat vederbörande's inre smärta.

Eftersom HD under över 9 års tid ingått äktenskapet med SD och därtill med vederbörande fått två barn, blev valet inte allt för svårt att få till beslut, detta med anledning av att LW faktiskt var en rival till HD.

Enligt ovan skildrat och till komplettering blir följande sagt.

Allting måste i detta fallet ställas utom all rimlig tvivel, innan ett eventuellt åtal kan väckas, KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, har deklarerat detta.

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen!

Menar du att HD är anstiftaren och medhjälparen som lockar ut LW och sedan smiter iväg?
Eller är det HD som med tillhygge är den som faktiskt dödar henne så brutalt och att det är SD som är ynkryggen och smiter iväg, eller är det en annan man?
Citera
2019-08-19, 13:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Troligare är kanske att den bakgrunden reflekterar HD:s möjligen lakoniska hållning till makens eventuella skuld. Tyst samförstånd.

En av förtjänsterna med domstolsdomar är dock att GM får bära ansvaret själv, vilket inte brukar vara mycket att orda om. Tyst samförstånd är sällan åtalbart. Och det är vägen från tanke till handling som lagen vill komma åt.

MGM kommer givet misstanken på sikt att traska omkring som en äggsjuk höna, utan att vara till värst nytta för nån utanför murarna, och med uppenbar risk för nån överloppsgärning.

Försynen får tjäna som blodshämnare... men vem vet vem det slår mot mer?
Du tror inte (då) fru "yoda" var delaktig ?
Alla med insyn i SjukhusSerien: hur hittade HD och SD varandra ?
"Bättre börda bär ingen med sig än mycket mannavett."
Citera
2019-08-19, 13:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tar JG egna initiativ eller går han i någons ledband? Jag får en känsla av att han är något av en "Wanna Be" som vill vara den som vet saker direkt likt en nyhetsdrottning och framstå som att han är en vän med en axel att luta sig till när livet känns jobbigt. Det kan ha varit därför han var imbecill och lade ut inlägget "Vila i frid, Softis" med en närbild på sig och henne. Han liksom gottade sig i att han varit hennes vän. Det känns inte okej om det är sant att han hade tagit SD:s parti och unfriendat LW.

Det finns ett starkt skenheligt drag över JG:s nuna och jag håller med den postare som tidigt skrev att JG sitter inne med information och att han måste plockas in till förhör. JG har nog hunnit förhöras flera ggr nu, men frågan är om han är sanningsenlig?

Sannerligen skenhelig.
Jerry ”Jag är i chock” Gray.

Hans dikter är högtravande och dryper av sentimentalitet. Fyllda av övergivenhet och trånad. Med en lätt touch av kränkthet.
I många av dom ser han sig som ett offer. Tror det är ett genomgående drag hos honom. Visserligen en del år sen han skrev dom men de visar på hans grundpersonlighet. Offerkofta XXL.

http://www.anderssonkultur.com/poesimotet/jerrygray.htm

https://www.poeter.se/Medlem?writerId=10139

Jag har hela tiden misstänkt att han vet mer...är mer insyltad i denna sörja. I minsta fall ”underlåtenhet att avslöja brott” till i värsta fall ”Skyddande av brottsling”.

Om det nu är som jag tror, undrar hur han orkar leva med bördan.
Först sviker han en vän, sen en helomvändning i sin kondoleans. Tror han tycker om att stå i centrum..och att han trivs jättebra i sin mysiga, varma välanvända (offer)kofta.
Citera
2019-08-19, 13:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sannerligen skenhelig.

Hans dikter är högtravande och dryper av sentimentalitet. Fyllda av övergivenhet och trånad. Med en lätt touch av kränkthet.
I många av dom ser han sig som ett offer. Tror det är ett genomgående drag hos honom. Visserligen en del år sen han skrev dom men de visar på hans grundpersonlighet. Offerkofta XXL.

Jag har hela tiden misstänkt att han vet mer...är mer insyltad i denna sörja. I minsta fall ”underlåtenhet att avslöja brott” till i värsta fall ”Skyddande av brottsling”.

Först sviker han en vän, sen en helomvändning i sin kondoleans. Tror han tycker om att stå i centrum..och att han trivs jättebra i sin mysiga, varma välanvända (offer)kofta.

Tack för bra gräv till poesin!

Jag tror som du att JG vet mer och är insyltad i denna mordhistoria. Nu kanske han njuter av att vara en vän som SD kan luta sig till och lita på håller tyst, men vore jag SD skulle jag inte lita en sekund på kappvändaren och offerkoftan JG.

Senast redigerad av Honan6 2019-08-19 kl. 13:53.
Citera
2019-08-19, 14:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du tror inte (då) fru "yoda" var delaktig ?
Alla med insyn i SjukhusSerien: hur hittade HD och SD varandra ?
"Bättre börda bär ingen med sig än mycket mannavett."

Man ska aldrig säga aldrig men här tror jag mördarlösningen slagit åt ena hållet (SD) innan det har slagit åt båda. Behov av två dårar har inte funnits. En räcker gott och väl.
Citera
2019-08-19, 14:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Sannerligen skenhelig.

Jag tittade lite på måfå bland hans första "dikter" och råkade på denna från 2007:
ont gör det än
..........
kärlekssorgen lever
ska jag vara ärlig
så gör det ont än...

att se Dig leva
Citera
2019-08-19, 14:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tittade lite på måfå bland hans första "dikter" och råkade på denna från 2007:
ont gör det än
..........
kärlekssorgen lever
ska jag vara ärlig
så gör det ont än...

att se Dig leva

Ja det var ju många år sen den skrevs...men han verkar i mina ögon vara en långsint typ som inte gärna förlåter...
Citera
2019-08-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var han inte inblandad i MP och avrådde att de skulle gå ut och söka efter LW? Kan ha fel men har för mig att jag läst det i tråden... om det stämmer... på vem inrådan var det? Polisen??

Jo visst tusan TufsanKatt var det något sånt, det har jag också läst nånstans!
Å jag som tänkte att han ville hjälpa till och var helt duperad och inget fattade!!! Hade helt glömt att han inte ville att MP skulle hjälpa till!!
Så uppenbart att han ville att de två skulle hinna åka iväg eller vad farao satte han stopp för det annars för?

Usch så många vidriga människor LW haft runt sig, jag hoppas verkligen att polis och åklagare får ihop den här säcken och lyckas klämma åt de skyldiga!
Citera
2019-08-19, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
ont gör det än
..........
kärlekssorgen lever
ska jag vara ärlig
så gör det ont än...

att se Dig leva

Citat:
Ja det var ju många år sen den skrevs...men han verkar i mina ögon vara en långsint typ som inte gärna förlåter...

Jag tolkar det som att han skriver om hur det känns när man blivit lämnad, alltså olycklig kärlek.
Det gör ont att se den som lämnat en.

Texten är skriven för 12 år sedan...

Jag tror att JG möjligen vet mer än han säger, dvs förstår mer innerst inne än vad han har berättat. Men jag har mycket svårt att tro att det finns en chans att en gm skulle dra in en till i det här. På Byalagsgatan/Rättarevägen.

Jag verkar dock nästan ensam om denna tanke.
Citera
2019-08-19, 14:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tar JG egna initiativ eller går han i någons ledband? Jag får en känsla av att han är något av en "Wanna Be" som vill vara den som vet saker direkt likt en nyhetsdrottning och framstå som att han är en vän med en axel att luta sig till när livet känns jobbigt. Det kan ha varit därför han var imbecill och lade ut inlägget "Vila i frid, Softis" med en närbild på sig och henne. Han liksom gottade sig i att han varit hennes vän. Det känns inte okej om det är sant att han hade tagit SD:s parti och unfriendat LW.

Det finns ett starkt skenheligt drag över JG:s nuna och jag håller med den postare som tidigt skrev att JG sitter inne med information och att han måste plockas in till förhör. JG har nog hunnit förhöras flera ggr nu, men frågan är om han är sanningsenlig?

Dock aningens knepig situation, eftersom JG tidigare verkar ha varit avlönad av polisen/Spr*ngare eftersom han uppenbarligen har åtagit sig uppdrag för dem i egenskap av sin privata firma.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in