Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
Klas Lund var alltid totalt osynlig och hemlig i vart fall utåt när han ledde NMR. Intrycket man får är att det här är en samling personer för vilka det är viktigare att kunna hävda sig vara så radikala och kompromisslösa som möjligt i sin egen lilla bubbla än att förändra Sverige. LARPing. En gäng kompisar som vill sköta sig själva och helst slippa kontakt med världen utanför. Kampsport, fitness och fjällvandring. Inte för att det är något fel med att träna, men jag har alltid sagt att man ska träna för att leva, inte leva för att träna. Läget i Sverige förändras inte bara för att man når sitt livs form. Jag känner mig ganska tveksam till upplägget. Det var när Lindberg tog över som det började hända saker.
Jag undrar dock hur länge man ska hålla tyst från NMR och NS sida och låtsas som att den andra gruppen inte existerar.
Men det är ju NMR som sysslar med "kampsport, fitness och fjällvandring". Medan NS säger att de ska fokusera på kamp, och inte vara en social klubb.
Nu tycker jag personligen att det behövs båda. Det behövs en social klubb för att skapa ett nytt folk, och NMR fick den uppgiften när ND visade sig för bekväma. Men NMR får inte tillåtas manövrera ut "radikalare" kamp. Inte bara för kampens skull, utan även för NMR:s, eftersom det alltid behövs extremare alternativ, som normaliserar den egna organisationen. Detsamma gäller givetvis för NS.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
De enda spåren som jag kan se, är dem som du har lämnat efter dig, och de spåren förskräcker.
Men visst är livet enkelt, om man likt dig, ingenting har förstått och till råga på allt skryter om det.
Nej, Platon är inte bög. Tag och läs dialogen Symposion och se vad han har att säga om kroppslig lusta.
Nej, han sitter inte i en grotta och går ut mot ljuset. Det hela är en liknelse i den sjunde boken av Staten, som han använder för att åskådliggöra sin filosofi. En metafor för att få andra att förstå vad han menar. Ledsamt nog, så är det inte alla förunnat att kunna hänga med i svängarna.
Dina försök att försöka förlöjliga Platon visade sig vara som att kissa i motvind. Jag är övertygad om att du inte gör om det...
Snälla du, om man amputerat så många analer som jag har gjort, sprättat upp ett oräkneligt antal bukar, sågat nackar och huggit i leder, dragit och slitit i tarmarna och brottats med magar och lungor, grävt runt i hjärtsäcken och sköljt ur ventriklarna i badkaret, krafsat i livmodern med blod upp till armbågen, infekterats av blod, bajs, urin, ryggmärgsvätska, mjölk från sönderskurna mjölkgångar, och inte minst skjutit ett till skott i ett huvud som redan har ett hål i sig, då räds man inte lite kiss i blöjan.
Ja med rätta förskräcker de dig! Men ditt ledsna inlägg om mig och Platon hör ju faktiskt hemma i tråden om mig eller i tråden om Platon, och här måste du iallafall låtsas diskutera sakfrågan.
Så, menar du att bögen Platon borde bli Nordisk Styrkas nya husgud? Den materiella världen är ond och du vill inte föda vita barn?