Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Vilka är inkluderade i ditt ”vi” (som jag fetat ovan)? Vilkas talan för du?
Vilken är orsaken till att du önskar att just postaren @Schazz ska redogöra för alla sina källors och/eller egna erfarenheters trovärdighet? Min känsla är att det i din önskan om att Schazz noga ska fundera över sanningshalten i det hen delgivit tråden döljer sig en fordran, om än i mildare utstyrsel. Vad är det du eventuellt förväntar dig att Schazz ska ”erkänna”? Drömmer du om att hen ska bekänna att de inlägg hen bidragit med enbart är baserade på fantasier, utstuderat baktaleri och ondskefulla lögner? Eller har jag helt missuppfattat dina intentioner? Det ligger ju en latent risk för missuppfattningar då man endast ”möts” i skriftvärlden förstås.
Hej Cloudedcrystalbeam!
Vi gör alla felbedömningar med jämna mellanrum, men vi blir också omedvetet lurade med jämna mellanrum. Det betyder i sin tur många ggr att källan vi pratat med har gett fel information.
Vi är alla ibland mer observanta och mindre observanta. Det växlar beroende på flera olika saker.
Man kan därför vara övertygad om något som senare visar sig vara fel.
Det är inte så att jag misstänker Schazz för att medvetet ljuga, men ibland är det bra att dubbelkolla om källan man pratat med fortfarande har samma uppfattning, eftersom den personen i sin tur kan missförstått någonting. Hela världen är full med missuppfattningar varje dag, det är som sagt oundvikligt.
Glad att du frågar, det är inte min avsikt att det ska kännas så.