2019-08-18, 18:30
Medlem
Axellarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Nice try. Nej det rör sig varken om utbrändhet eller osämja inom poddandet. Han blev utesluten och det på goda grunder. Han kommer heller aldrig dyka upp i NS, det är något som är väldigt säkert.

Det vore ju bra om grunderna för denna påstådda uteslutning lades fram här. Det har sagts både det ena och det andra om Palmblad men bara svävande och allmänt. Har du koll på läget så berätta gärna exakt vad som har hänt.
Citera
2019-08-18, 18:39
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Om man säger såhär då, är han portad från varenda nationell organisation med tanke på vad som hänt eller kan han dyka upp i Det Fria Sverige eller liknande i framtiden? Du får det att låta som han åkt dit för våldtäkt.

Knappast så att han är paria. NMR är konsekventa bara och det hedrar dem.
Citera
2019-08-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyarlahotep
Inte alltid folk som begår barnarov åker dig. Nej han inte DÖMD för det. Däremot vet jag att det är så.
Ok, hade varit intressant att veta vad ofredandet gällde i domen dock.
Citera
2019-08-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Med tanke på vad som skedde igår så verkade det som om nmr klarade sig bra utan alla dessa smarta och starka män som hoppat av.
Du skriver och resonerar som om du är en av avhopparna och om så är fallet så blir ditt skryt över dessa påstådda övermänniskor pinsam.

Haha vänta nu, menar du på allvar att "aktionen" igår i Stockholm överhuvudtaget betraktas som lyckat av någon normal människa överhuvudtaget? Förstår du vad PR är för något? Varenda människa som såg dessa pojkar inne i stan fick en sämre bild av NMR, pga deras utseende och den utstrålning som de hade.
Det måste vara män som Hagberg, Sjögren och Yngwe som står och delar ut flygblad eller håller i fanor, man kan inte ha anti-attraktiva människor som sysslar med sånt.

Kan för övrigt tillägga att jag inte har någon som helst koppling till vare sig NMR eller NS. Vem som helst kan se att NMR är desperata att ge sken av att allting är frid och fröjd just nu, man har trots allt förlorat sina mest fanatiska och effektiva aktivister. Det enda rätta är att ge efter Klas Lunds och resten av utbrytarnas krav.
Senast redigerad av azgfl 2019-08-18 kl. 20:53.
Citera
2019-08-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azgfl
Haha vänta nu, menar du på allvar att "aktionen" igår i Stockholm överhuvudtaget betraktas som lyckat av någon normal människa överhuvudtaget? Förstår du vad PR är för något? Varenda människa som såg dessa pojkar inne i stan fick en sämre bild av NMR, pga deras utseende och den utstrålning som de hade.
Det måste vara män som Hagberg, Sjögren och Yngwe som står och delar ut flygblad eller håller i fanor, man kan inte ha anti-attraktiva människor som sysslar med sånt.

Kan för övrigt tillägga att jag inte har någon som helst koppling till vare sig NMR eller NS. Vem som helst kan se att NMR är desperata att ge sken av att allting är frid och fröjd just nu, man har trots allt förlorat sina mest fanatiska och effektiva aktivister. Det enda rätta är att ge efter Klas Lunds och resten av utbrytarnas krav.

Vi säger så...

Bra pr eller inte, det är helt uppenbart att nmr klarade sig bra utan "eliten" som du vill hävda att avhopparna är.

Förövrigt är ju varken hagberg, klas eller vissa av dom andra några skönheter direkt om du nu vill diskutera utseende på olika personer

Varför skulle man ge efter för avhoppares krav och låta klas bli ledare?
Vad har han gjort dom senaste fem åren sedan han blev avsatt?
Länka gärna till eventuella artiklar, föredrag eller annat som han sysselsatt sig med.

Sen är det ju intressant att emil är en av dom som vill göra sig av med lindberg till förmån för klas.
När söderman för ca 10 år sedan ville avsätta klas för att han var oduglig som ledare så kallade emil söderman edsbrytare.
Vad ska då emil kallas nu? sett till antal avhopp så är ju detta betydligt värre.
Citera
2019-08-18, 21:19
Medlem
Citat:
Vi säger så...

Bra pr eller inte, det är helt uppenbart att nmr klarade sig bra utan "eliten" som du vill hävda att avhopparna är.

Förövrigt är ju varken hagberg, klas eller vissa av dom andra några skönheter direkt om du nu vill diskutera utseende på olika personer

Varför skulle man ge efter för avhoppares krav och låta klas bli ledare?
Vad har han gjort dom senaste fem åren sedan han blev avsatt?
Länka gärna till eventuella artiklar, föredrag eller annat som han sysselsatt sig med.

Sen är det ju intressant att emil är en av dom som vill göra sig av med lindberg till förmån för klas.
När söderman för ca 10 år sedan ville avsätta klas för att han var oduglig som ledare så kallade emil söderman edsbrytare.
Vad ska då emil kallas nu? sett till antal avhopp så är ju detta betydligt värre.

Detta är inte en skönhetstävling med judiska mått. Jag begriper att vare sig Hagberg eller Lund skulle betraktas som åtråvärda av H&M som modeller, men dem på bilderna från gårdagens aktion uppvisar vare sig skönhet eller styrka, ingen respekt ingjutas hos någon.

Många som deltog i aktionen i Stockholm var från andra delar av landet, enligt flera källor. Det kanske fanns några stycken som var från Stockholm men om man måste bussa in folk från Dalarna eller andra delar av landet så är det illa. Och hur är det en styrkedemonstration? Snarare en demonstration av hur mycket man måste arbeta bara för att kunna ha några grabbar inne i stan hållandes i några flaggor, du förstår att ingen imponeras av detta eller hur?
Citera
2019-08-18, 21:34
Medlem
Citat:
Detta är inte en skönhetstävling med judiska mått. Jag begriper att vare sig Hagberg eller Lund skulle betraktas som åtråvärda av H&M som modeller, men dem på bilderna från gårdagens aktion uppvisar vare sig skönhet eller styrka, ingen respekt ingjutas hos någon.

Många som deltog i aktionen i Stockholm var från andra delar av landet, enligt flera källor. Det kanske fanns några stycken som var från Stockholm men om man måste bussa in folk från Dalarna eller andra delar av landet så är det illa. Och hur är det en styrkedemonstration? Snarare en demonstration av hur mycket man måste arbeta bara för att kunna ha några grabbar inne i stan hållandes i några flaggor, du förstår att ingen imponeras av detta eller hur?

Det är ju snarare du som håller på med att minimera en aktion som skett i stockholm pga olika värdelösa argument.
Att folk har åkt till olika städer ( sthlm, gbg, nyköping osv) för att ställa upp för sina kamrater har hänt flertal gånger och det vet jag att DU har koll på så sluta fjanta om den saken.
Faktum är ju att dom som hoppat av har överskattat sin betydelse för nmr.
Allt flyter på som vanligt både på gatan, i poddar och på nordfront.
Lär ju kännas jobbigt när man utgått från att en org som nmr står och faller med ca 30 pers.

Dock önskar jag båda lycka till, det kan båda behöva med tanke på den turbulens som varit.
Sen är det ju helt rätt klart att hagberg lider av någon form av svårare hjärnskada med tanke på att han för fem år sedan gladeligen avsatte klas från ledarpositionen och nu vill han trots att klas inte gjort ett skit ha honom som Organisationsledare
Citera
2019-08-18, 21:39
Medlem
Citat:
Det är ju snarare du som håller på med att minimera en aktion som skett i stockholm pga olika värdelösa argument.
Att folk har åkt till olika städer ( sthlm, gbg, nyköping osv) för att ställa upp för sina kamrater har hänt flertal gånger och det vet jag att DU har koll på så sluta fjanta om den saken.
Faktum är ju att dom som hoppat av har överskattat sin betydelse för nmr.
Allt flyter på som vanligt både på gatan, i poddar och på nordfront.
Lär ju kännas jobbigt när man utgått från att en org som nmr står och faller med ca 30 pers.

Dock önskar jag båda lycka till, det kan båda behöva med tanke på den turbulens som varit.
Sen är det ju helt rätt klart att hagberg lider av någon form av svårare hjärnskada med tanke på att han för fem år sedan gladeligen avsatte klas från ledarpositionen och nu vill han trots att klas inte gjort ett skit ha honom som Organisationsledare

Det står dig helt fritt att fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att NMR inte genomgår sin största kris sedan organisationen grundades om du vill. Kvalitén på poddarna har sjunkit rejält då flera personer försvunnit, de bästa aktivisterna är borta, organisationens grundare är borta, man måste bussa in folk till -> Stockholm <- från andra delar av landet, för att uppnå något som miljontals människor har på autopilot varje dag.

Folk som prisar aktionen igår är inte särskilt socialt kompetenta om de tror att det är något att stoltsera med.

Ansvaret för att åtgärda problemen och avveckla krisen ligger hos ledningen i NMR.
Senast redigerad av azgfl 2019-08-18 kl. 21:41.
Citera
2019-08-18, 21:39
Medlem
Man har ju under flera år suttit i radio och berättat hur viktigt det är för dem att flytta ihop till ett grannskap. Undrar hur grannsämjan är nu.
Citera
2019-08-18, 21:53
Medlem
Citat:
Det står dig helt fritt att fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att NMR inte genomgår sin största kris sedan organisationen grundades. Kvalitén på poddarna har sjunkit rejält då flera personer försvunnit, de bästa aktivisterna är borta, organisationens grundare är borta, man måste bussa in folk till -> Stockholm <- från andra delar av landet, för att uppnå något som miljontals människor har på autopilot varje dag.

Folk som prisar aktionen igår är inte särskilt socialt kompetenta om de tror att det är något att stoltsera med.

Bla bla bla
Organisationens "grundare" försvann för fem år sedan och inte i samband med detta massavhopp.
Jag har inte påstått att detta inte skulle påverka nmr, men dina så kallade "bästa aktivister" har de facto övervärderat sin betydelse, givetvis blir det en förändring när folk byts ut som är kända från olika poddar, videos och annan media.
"krisen" är skapad tack vare avhopparna men vem har hjälpt dom?
Säpo?
Cia?
Klas pengabegär?

Jag frågar dig igen då, Vad ska man kalla emil i fallet runt detta när man kallade söderman edbrytare för att han ville avsätta klas för 10 år sedan?
Jag VET att du har koll på den saken, då som nu så sipprar sanningen ut.
Då jag pratat med båda sidor i detta så har jag full koll på vad som hänt.
Båda sidor har agerat som känslostyrda kärringar och skulden till splittringen ligger hos båda men mest hos avhopparna, hade en del individer kunnat sätta sig ner vid ett bord och diskuterat saken så hade det inte behövt gått så här långt.

Sen kan jag tillägga att klas bara är en bricka i spelet i det här, faktum är att han enbart vill ha revanch från det som hände för fem år sedan, när han blev avsatt och åter igen då av bland annat emil hagberg.
Citera
2019-08-18, 21:57
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Organisationen är inte förbjuden och kan inte förbjudas om lagen efterföljs. De "förföljer" ingen folkgrupp. Men ZOG skiter väl i vilket och gör precis som de vill.

SL har dessutom i stort följt KL:s utstakade linje med demonstrationer och aktioner som alla är skyddade enligt lag. Skillnaden är att under SL:s ledning har organisationen växt väldigt mycket och därmed synts mer. Hur mycket det har med ledarnas olikheter och/eller samhällsklimatet att göra låter jag vara osagt eftersom jag inte vet.

Men menar du att KL hade tänkt att växa till en viss punkt och sedan göra en kursändring? Hade han kanske ställt in den grundlagsskyddade demon i Göteborg 30/9 efter ZOG:s M A S S I V A hot? Hur hade det sett ut?

Alla som gör något får bankkontona rövade, världen över. Ska man inte göra något och förvänta sig att ta makten ändå? Eller har KL varit förbi Ollivanders och hittat en hemlig trollformel?

Jag tycker att det är osmakligt att skylla det på någon annan de som betett sig så.
Som jag förstår det tycker du alltså att en bra strateg kan få organisationen förbjuden (vilket redan skett i Finland), bankkontona rövade osv och ändå vara en bra strateg. Något som aldrig hände under KL, som ni just påstod var en "usel strateg".

Men med det synsättet framstår det ju som att strategens roll är försumbar, och att organisationen är ett lealöst offer för yttre omständigheter som inte går att påverka. Precis som när Hitler påstås ha gjort allt exakt rätt, och resultatet, att Tyskland krossades totalt, var det bästa möjliga.

Men jag ser att Hizbollah har bankkonton, al-Qaida har bankkonton, Azov har bankkonton... På grund av att de deltar i det geopolitiska spelet. Att tacka ja eller nej till det är ju upp till strategen. Och NMR har fått ett erbjudande.

Så resonemanget håller inte. Det är en bortförklaring.

NMR har delvis växt på grund av de strategier som skapades under KL, t.ex Kristendomsfrågan, Ukrainafrågan, m.fl som bidrog till att t.ex Radio Framåt och NU kollapsade och Realisten och SvP lade ned just innan KL byttes ut. Tro inte att allt hände av sig självt eller att det automatiskt kommer att hända igen nästa gång.

SL ruschades in i riksledningen kort innan maktövertagandet och sattes vid ett dukat bord, med växande resurser, inte minst tack vare uteslutna RP:s radiosatsning. Som hade kunnat vara privatekonomisk i stil med SvP:s Motgift, men vars vinst under KL:s påstått "usla strategi" tillföll organisationen.

NMR har inte "synts mer" under SL på grund av att NMR växt. NMR har synts mer eftersom man valt att attackera etablissemanget från en svagare position, trots att den vedertagna strategiska regeln för anfall är att man då ska vara tre gånger starkare än motståndaren. Exempelvis har man sabbat politikernas och tjänstemännens korruptionsresor till Almedalen. Ett medvetet strategiskt val som direkt lett till motreaktioner, som exempelvis rövade bankkonton och högljudda krav på förbud.

NMR har ett klassiskt val att göra: Antingen tar man ett visst ansvar för vad som hänt, och bekräftar att man i framtiden ämnar styra sitt eget öde. Eller också ser man sig som ett offer för yttre faktorer man omöjligt hade kunnat påverka, och påstår att allt som hänt är någon annans fel.
Citera
2019-08-18, 23:33
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Personligen är jag besviken på att Nordiska Motståndsrörelsen inte visade sig vara kapabla till långsiktig stabilitet och hållbarhet, Simon Lindberg borde omedelbart ha stigit ner som ledare när utbrytargruppen begärde att återinföra Klas Lund som ledare (som jag gissar är ett krav man ställde fram men blev nekade).

Motståndsrörelsen finns kvar och har så gjort sedan 1997. Det är ganska långsiktigt, stabilt och hållbart, särskilt jämfört med alla andra nationella organisationer.

Men varför skulle en ledare med stöd av majoriteten av organisationen stiga ner inför en minoritets krav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in