Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Detta är en av mina gissningar också till vad som kunnat få ut LW. I det läget reagerar en förälder med ryggmärgsreflexen och kastar sig ut även om budbäraren är en oväntad eller annars inte nära person.
Alternativt att GM mixtrat med en av LWs cachar åt det hållet (tror det iofs redan avfärdats) eller tagit något av henne och rusat bort.
Om man annars spinner vidare på två eller flera personer som GM och medhjälpare... vilka möjliga konstellationer finns då?
SD och HD?
SD och JG?
SD, JG och HD?
Föräldrar till HD?
Några ur det s k Järngänget ivriga att assistera SD?
Holländskor?
MH med vuxen dotter?
Några andra?
Om jag utgår från mina mest logiska tankar när jag ställer HD som drivande och anstiftande GM, så utesluter jag SD och tror att hon snarare slår två flugor i en smäll och vill rikta misstankarna mot just SD för att straffa honom?
SD och JG, fullt möjligt då JG åtminstone offentligt tog avstånd från LW och uppgifter i tråden att han verksr stå HD närmre än SD väcker frågor? Hur ser umgänget ut efter mordet?
JG SD HD känns som en soppa med för många kockar?
HD föräldrar, ja varför inte? Föräldrar gör extremt mycket för sina barn, HD har enligt uppgifter i tråden verkat extremt bortskämd? Är föräldrarna kapabla att även mörda borde det nog hänt något särskilt i närtid innan mordet som utlöser detta? Fick SD och HD resan av HDs föräldrar som det kommit uppgifter om, men att HD vägrat och SD sagt att han åker själv och i hemlighet planerade resan med LW, och HD och föräldrarna fick veta och just detta var det som exploderade av ilska?
MH med vuxen dotter?
Jag tänker att hon borde fått ut sitt hat och sin hämd när hon öpppet skrev all den skit om familjen W. Däremot kan hon utan att förstå det själv, vara anstiftare till mordet på LW, genom att väcka hat hos någon annan? Eller om hon projicerar sitt hat och mående på dottern som till sist hämnas för hennes mamma mår så dåligt, då är dottern medhjälparen som lockar ut LW, och GM kanske en vän till dottern.
Tycker bara att det gått så långt tid efter uppbrottet mellan MH och UW. Men tänker man på tyskan, (hette hon Christine Schyrrer?) som hämnades, så hade det väl också gått lång tid sen uppbrottet om jag inte minns fel?
Järngänget och holländskor har jag uteslutit då jag inte kan se deras motiv, men det kanske de har??