Citat:
Visst har jag spelat olika bollsporter när jag var yngre, men då bara på skojjs skull med grabbarna.
När jag tar det rundade racket så går en hel del tankar genom mitt huvud. Alla har sin blick mot mig och jag känner ett ENORMT behov av att vara den bästa, speciellt med tanke på att det oftast finns massa tjejer omkring. Uppmärksamheten som jag får ifall jag lyckas slå bollen riktigt långt och utklassa alla är i princip föda för mig.
Det som hade vart intressant är att se hur tjejer spelat sporten ifall det bara var tjejer närvarande. Hade ni vart mer benägna att använda det rundade racket? för jag misstänker att en del tjejer tänker typ "äsch det är ingen ide att använda det rundade racket för jag är tjej och har inte potential att vara bättre än killarna".
Vad gäller att snacka skit om tjejer så skulle jag säga att vi inte gör det, åtminstone inte när man kommer upp lite i åldern 25+
När jag tar det rundade racket så går en hel del tankar genom mitt huvud. Alla har sin blick mot mig och jag känner ett ENORMT behov av att vara den bästa, speciellt med tanke på att det oftast finns massa tjejer omkring. Uppmärksamheten som jag får ifall jag lyckas slå bollen riktigt långt och utklassa alla är i princip föda för mig.
Det som hade vart intressant är att se hur tjejer spelat sporten ifall det bara var tjejer närvarande. Hade ni vart mer benägna att använda det rundade racket? för jag misstänker att en del tjejer tänker typ "äsch det är ingen ide att använda det rundade racket för jag är tjej och har inte potential att vara bättre än killarna".
Vad gäller att snacka skit om tjejer så skulle jag säga att vi inte gör det, åtminstone inte när man kommer upp lite i åldern 25+
Det är nog väldigt beroende på vad det är för slags tjejer. Min upplevelse är först och främst att tjejer sällan spelar lagsport om inte killar är med också. Det kommer liksom överhuvudtaget inte på tal, kubb på sin höjd 😀
Fast det finns givetvis tjejgäng som gör det, bara det att jag inte känner några. Hade ett gäng elever, tjejer då, för nåt år sedan som spelade fotboll på fritiden. På idrotten spelade de alltid blandat med killarna och det gick bra. Hade faktiskt en intressant brännbollsmatch då. Den gick till som följer:
Eleverna ville spela tjej och killag, framförallt tjejerna ville detta för att slippa höra tråkiga kommentarer och sånt.
En av killarna som spelar fotboll, som är en mycket intelligent och skärpt, mogen person sa "ah men det är inte lönt, tjejerna kommer bara vinna ändå". Då var det många fotbollsspelande tjejer i laget och tydligen var de relativt duktiga på brännboll.
Okej, det blev iallafall så att det spelades killar mot tjejer. Tjejerna började inne. Allt flöt på. Killarna tog dock många lyror och tjejernas slag kom inte jättelångt.
När killarna skulle spela inne började de medvetet att skjuta sneda bollar långt åt sidan mot buskage. Vi lärare bröt och sa att det är inte tillåtet att skjuta snett ut i sidled. Några killar blev skitförbannade och började tjafsa. De blev så jädra sura till slut att de inte skulle vara med. Gick och satte sig utanför planen etc.
Till slut var killarna nästan bara halva laget kvar.
Trots tjafsande, försök till fusk som avslöjades direkt, trots att laget nästan blev halft så vann killarna med några poäng. Det var inte stor skillnad, men ändå. Det berodde på fler lyror, att de slog längre och sprang snabbare. Detta var 12-13åringar så fysiken börjar väl lite smått att urskilja sig rent styrkemässigt. Man kan konstatera att tjejerna hade betydligt trevligare, var ett sammansvetsat lag och la inte tid på tjafsande. Killarna raka motsatsen, och vann ändå, bara på grund av fysisk skillnad(kanske lite mer tränat bollsinne generellt). Behöver jag säga att jag hade lust att mygla med resultatet?
Jag gjorde det dock inte!
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-17 kl. 17:24.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-17 kl. 17:24.