2019-08-17, 14:15
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nja, 0% ökning vad jag förstår senaste 1.5 åren, bara att läsa dina gamla inlägg. Jag har 60% de senaste tre åren.
Tror du att det har något med din skicklighet att göra eller din satans jubelidiot.
Citera
2019-08-17, 14:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
En hävstång på 2X är inget, går inte misslyckas med det på OMX. OMX ATH topp April 2015 har inte slagits ännu. Så tro en över 50% uppgång till skulle vara möjlig innan en krasch knappast. Samtidigt inte troligt att från denna nivå skulle falla över 50% i nedgång.

Så nej säger i princip omöjligt förlora med 2X hävstång, värsta som kan hända är man fastnar i många år om man köper en BULL nu.
Det sista stämmer dock inte, man kan inte ligga på t.ex XACT Bear eller Bull mer än i kanske 6 månader. Med dag-för-dag-utveckling så går båda statistiskt sämre än bear/bull-index på längre sikt. Hävstången förstärker denna effekt. Du måste alltså lämna dina positioner efter kanske 6 månader och kan inte invänta din topp/botten, om den inte kommer. Så det är inte en fungerande strategi annat än 3-6 månader.
Citera
2019-08-17, 14:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Tror du att det har något med din skicklighet att göra eller din satans jubelidiot.
Avundsjuka talar i dina ordval. Var skrev jag något om skicklighet? Fast jag är iofs matematiker och har handlat på börsen i 20 år.
Citera
2019-08-17, 14:26
Bannlyst
Citat:
Nja, 0% ökning vad jag förstår senaste 1.5 åren, bara att läsa dina gamla inlägg. Jag har 60% de senaste tre åren.

Jag gjorde 360% sedan nyår. Men la inte in mycket pengar.

Dock var jag extremt besviken på att det inte blev xxxx%. Men nu när jag ser din kommentar så gjorde jag ändå rätt bra antar jag
Citera
2019-08-17, 14:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrYesOne
Jag gjorde 360% sedan nyår. Men la inte in mycket pengar
Den som gör 360% per år är miljardär före 40 och äger hela jorden vid 70!

Hur ser din nuvarande portfölj ut? Det är skillnad på att satsa 1000 kr och 10M.
Citera
2019-08-17, 14:29
Bannlyst
Citat:
Den som gör 360% per år är miljardär före 40 och äger hela jorden vid 70!

Hur ser din nuvarande portfölj ut? Det är skillnad på att satsa 1000 kr och 10M.

Min portfölj just nu är att studera programmering för att skapa avancerade produkter som kommer till nytta. När den är avklarad kan jag börja investera mycket större summor och nå mina mål
Citera
2019-08-17, 14:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Min portfölj just nu är att studera programmering för att skapa avancerade produkter som kommer till nytta. När den är avklarad kan jag börja investera mycket större summor och nå mina mål
Det är som sagt lätt för hjärnan att tro att man kan tjäna pengar. Innan man sätter igång med egna pengar. Verkligheten är en käftsmäll.

Läs den här:
https://www.adlibris.com/se/bok/kraschad-sa-forlorade-jag-en-miljon-pa-borsen-9789173893589

Virtanen hakade på börs-bubblan innan den sprack 2008. Han trodde han visste allt, att det var enkelt att tjäna pengar. En av miljoner idioter. Han skrev en bok om det, kul läsning.
Citera
2019-08-17, 14:41
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Det är som sagt lätt för hjärnan att tro att man kan tjäna pengar. Innan man sätter igång med egna pengar. Verkligheten är en käftsmäll.

Läs den här:
https://www.adlibris.com/se/bok/kraschad-sa-forlorade-jag-en-miljon-pa-borsen-9789173893589

Virtanen hakade på börs-bubblan innan den sprack 2008. Han trodde han visste allt, att det var enkelt att tjäna pengar. En av miljoner idioter. Han skrev en bok om det, kul läsning.

Den som köpte på toppen 2007-2008 och fortsatte att köpa sig in över tid hade gjort 2-4 ggr pengarna idag.

Det handlar om att vara investerad över tid.
Citera
2019-08-17, 14:51
Bannlyst
Citat:

Läs den här:

Men det är 2008, den stora finanskrisen, Goldman Sachs gjorde väl också förluster och alla stora namn såg ut som fjollor på den tiden. Men om de istället när krisen var klar köpte upp med extra pengar så hade de snabbt tjänst tillbaks
Citera
2019-08-17, 16:16
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:

Läs den här:

Virtanen är ju annars känd för att ta rätt beslut.
Citera
2019-08-17, 16:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Virtanen är ju annars känd för att ta rätt beslut.
Virtanen får nog sägas vara alla tiders moderna loser i Sverige. Han kom alltid in fel tid, fel plats, med fel tänk. Symptomatiskt var han anställd (kung...) av Sveriges sämsta tidning.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-17 kl. 16:47.
Citera
2019-08-17, 16:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Men det är 2008, den stora finanskrisen, Goldman Sachs gjorde väl också förluster och alla stora namn såg ut som fjollor på den tiden. Men om de istället när krisen var klar köpte upp med extra pengar så hade de snabbt tjänst tillbaks
Du är ung, du vet inte hur det känns med 1 mkr eller 100 mkr på börsen när den viker som 2008. Vi pratar om panik som att USA:s tredje bank med 170.000 anställda gick i konkurs. I Sverige visste vi inte om Swedbank skulle överleva. Osv osv. Nästan ingen tänker i det lägt "nu fär det läge att köpa aktier, de kommer att gå upp".

Jag tror jag har en fördel mot dig i nästa kris, när den nu kommer. Erfarenhet är alltid bra. Warren Buffet tjänade massor på 2008-krisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in