2019-08-16, 22:00
Medlem
Man undrar vad Trivago tänkte på när dom valde en C-kändis och föredetting som Martin Björk?
Citera
2019-08-17, 11:44
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Man undrar vad Trivago tänkte på när dom valde en C-kändis och föredetting som Martin Björk?
Det känns som att trivago reklamen kommer finnas för evigt🤬
Citera
2019-08-17, 14:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Det känns som att trivago reklamen kommer finnas för evigt🤬

Jag kommer iaf aldrig att förlåta dem - eller Martin Björk, a.k.a.
Citera
2019-08-17, 15:06
Medlem
Många här som klagar på Trivago... Med all rätt! Den reklamen plågar verkligen skiten ur mig, och den kommer vid varje paus. Så klart.

Jag skulle aldrig använda deras tjänst, speciellt inte efter all den här terrorn...
Citera
2019-08-18, 19:22
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Mediamarkt med den äckligt feminina Jesper.

MM går samma väg som elgiganten och visar upp queerkillar för inget säljer hemelektronik som ickebinära.

Byggmax-Jag och byggmax har ett starkt band, vi har till och med en relation.

Eh.....vem fan drömde ihop den jävla styggelsen? Detverkar som Byggmax försöker odla en Byggmaxfetish.

Icareklamerna blir fö bara värre och värre. Nu är Ulf jetlaggad pga av 1 (!) timmes tidsskillnad och sover på jobbet utan att få några som helst problem. Skäms inte skådespelaren för den ärketöntiga rollen han spelar?
Citera
2019-08-18, 20:31
Medlem
Apotekets reklam med läraren med spasmer, eller magproblem, hemsk!
Citera
2019-08-19, 07:28
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Byggmax-Jag och byggmax har ett starkt band, vi har till och med en relation.

Eh.....vem fan drömde ihop den jävla styggelsen? Detverkar som Byggmax försöker odla en Byggmaxfetish.

Icareklamerna blir fö bara värre och värre. Nu är Ulf jetlaggad pga av 1 (!) timmes tidsskillnad och sover på jobbet utan att få några som helst problem. Skäms inte skådespelaren för den ärketöntiga rollen han spelar?

Byggmax har legat lite lågt med idiot-reklamer ett tag tycker jag, eller så är det bara jag som blockerat dem från min hjärna Kommer ihåg den där någon kåt tonårskille hade byggt en ateljé(?) stor som en lada till sin svärmor... Vad skulle hon med den till? Är hon en konstnär och behöver hon ett helt jävla hus för att måla?! Kille gör det självklart för att få knulla, kärringen är säkert fullt medveten om att dottern kommer att göra slut med snubben ett halvår senare. Hoppas han gick dit och brände ner bygget då, gärna med familjen Konst kvar därinne.

Att människorna i deras filmer överdriver å det grövsta och går efter manus är självklart. Frågan är dock om byggena i sig är sanna eller om Byggmax står för skiten? Oavsett så tycker jag mig inte ha sett den reklamen på länge och inget annat från dem jag direkt reagerat på. Men som du skriver är där nu någon tönt i rutan som säger sig ha en relation med företaget Ja, det låter verkligen naturligt och trovärdigt. På honom låter det som att han inte gör annat än flänger fram och tillbaka till affären. Vore de så bra borde det räcka att planera, åka dit en gång och sedan ha det man behöver hemma.

ICA:s reklamer måste jag sedan ändå säga att jag gillar. Det finns några riktiga låtvattenmärken men de flesta är helt ok och flera t.o.m. roliga (för att vara en reklamfilm). Med tanke på att de klämmer ut typ en varannan vecka år efter år så är det oundvikligt att där finns några som inte håller måttet. Ibland envisas de dock med att enbart vara allvarliga och inte ha någon humor alls, det känns bara krystat. När det ska fiskas pengar till någon cancerfond eller liknande. Man kan blanda in humor i det ändå.
Senast redigerad av Funkydude 2019-08-19 kl. 07:32.
Citera
2019-08-19, 08:17
Medlem
_Strebers avatar
DN:s äckliga, präktiga trollreklam. Ironi på hög nivå om man ser till vilken typ av publikation DN är med sin agendasättande journalistik, brandmannen från Boden och Sandviken-rapporten. Tvi.

NetOnNet har haft spenderbyxorna på och kör sin spott-främjande low-reklam dygnet runt. Lika äcklig varje gång.
Citera
2019-08-21, 13:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Net On Net med en fet fuling som sitter och rappar, eller vad det nu heter. Low low low. Och tjejen som förut varit hyfsat söt har nu grått-grönt hår. Uselt.
Den reklamfilmen är hemsk, men jag tycker att avslutningen med "frågor på det" är mycket värre än mongot som rappar. Jag tror aldrig att jag har hört en smart person som vet vad han eller hon talar om använda det uttrycket. Försök att föreställa dig Albert Einstein eller Stephen Hawking använda uttrycket med samma tonläge som bitchen i filmen.

Andra reklamfilmer som är hemska just nu är Maxs reklamfilmer för veganburgare. Budskapet verkar vara att veganburgarna är så vedervärdiga att man måste lura eller tvinga folk att äta dem. Det är i och för sig inte särskilt konstigt med tanke på att inte ens kött man rädda Maxs hamburgare från att vara skit. Jag har aldrig varit elak mot min dotter, men om hon hade försökt lura mig att äta en veganburgare så hade jag hällt maten över henne. Efter det så hade hon fått ta bussen hem. Inte för att jag skulle sätta min fot på Maxs, men ändå.

Jag har visserligen inte sett någon film, men en annan reklam på samma tema som jag stör mig på är Burger Kings reklam för sina rebellburgare. Reklamen är inte lika äcklig som Maxs, men namnet rebell är synnerligen dåligt valt. Jag menar, hur rebelliskt är det att vara en lydig globalistzombie som äter veganmat på kommando från etablissemanget?
Citera
2019-08-21, 13:51
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Den reklamfilmen är hemsk, men jag tycker att avslutningen med "frågor på det" är mycket värre än mongot som rappar. Jag tror aldrig att jag har hört en smart person som vet vad han eller hon talar om använda det uttrycket. Försök att föreställa dig Albert Einstein eller Stephen Hawking använda uttrycket med samma tonläge som bitchen i filmen.

"Frågor på det" i den uppnosiga tonen betyder ju ungefär att det som sagts är självklart och att ingen således förväntas ha några frågor. Helt korrekt skulle ingen som sitter på verklig kunskap yttra de orden, än mindre på det sättet. För min del ursäktas dock styggelsen i det här fallet av att hon är rätt rar på det hela taget, frånsett det stripiga håret. För den här gången.

Nåt av telecombolagen har just nu en film där två tjejer åker lådbil. Bara det är i och för sig värt att anmärka på ur konservativ synvinkel, men det som stör mig är låten. Jag kan inte tolka ut vad det är för ord som sjungs, nåt med perfect love, men det blir bara ett blurr. Lite samma som i ComHem-reklamen där de släpar upp en krympling på berget, vad är det ens för musik? Små irritationsmoment växer sig stora och gör mig arg.
Citera
2019-08-21, 16:36
Medlem
swebarbs avatar
Netonnets är ju bara dålig för att dom ljuger hela tiden, dom har inte lägre priser än sina konkurrenter direkt.. det är bara lögn o vilseledande.. lika som max o sveriges godaste hamburgare trams...
Citera
2019-08-22, 11:50
Medlem
brianmolkos avatar
Vet inte om den är nämnd men SHEBA kattmat
Den är inte svensk men en kille som liknar Schulman, ska fria (?) till sin tjej
Men tänder på katten istället (alltså inte tänder på med eld utan blir tänd på katten)
Han har obehagligt ansiktsuttryck, står och smeker katten inför sin och sin partners familj.
Uppmuntran till tidelag?
Katten ser förresten ut som CGI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in