Citat:
Ursprungligen postat av
ThisIsTheZodiac
Byggmax-Jag och byggmax har ett starkt band, vi har till och med en relation.
Eh.....vem fan drömde ihop den jävla styggelsen? Detverkar som Byggmax försöker odla en Byggmaxfetish.
Icareklamerna blir fö bara värre och värre. Nu är Ulf jetlaggad pga av 1 (!) timmes tidsskillnad och sover på jobbet utan att få några som helst problem. Skäms inte skådespelaren för den ärketöntiga rollen han spelar?
Byggmax har legat lite lågt med idiot-reklamer ett tag tycker jag, eller så är det bara jag som blockerat dem från min hjärna

Kommer ihåg den där någon kåt tonårskille hade byggt en ateljé(?) stor som en lada till sin svärmor... Vad skulle hon med den till? Är hon en konstnär och behöver hon ett helt jävla hus för att måla?! Kille gör det självklart för att få knulla, kärringen är säkert fullt medveten om att dottern kommer att göra slut med snubben ett halvår senare. Hoppas han gick dit och brände ner bygget då, gärna med familjen Konst kvar därinne.
Att människorna i deras filmer överdriver å det grövsta och går efter manus är självklart. Frågan är dock om byggena i sig är sanna eller om Byggmax står för skiten? Oavsett så tycker jag mig inte ha sett den reklamen på länge och inget annat från dem jag direkt reagerat på. Men som du skriver är där nu någon tönt i rutan som säger sig ha en relation med företaget

Ja, det låter verkligen naturligt och trovärdigt. På honom låter det som att han inte gör annat än flänger fram och tillbaka till affären. Vore de så bra borde det räcka att planera, åka dit en gång och sedan ha det man behöver hemma.
ICA:s reklamer måste jag sedan ändå säga att jag gillar. Det finns några riktiga låtvattenmärken men de flesta är helt ok och flera t.o.m. roliga (för att vara en reklamfilm). Med tanke på att de klämmer ut typ en varannan vecka år efter år så är det oundvikligt att där finns några som inte håller måttet. Ibland envisas de dock med att enbart vara allvarliga och inte ha någon humor alls, det känns bara krystat. När det ska fiskas pengar till någon cancerfond eller liknande. Man kan blanda in humor i det ändå.