2019-08-16, 23:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Dom kvinnorna jag beskrev är underbara, inte som att hela gruppen kvinnor på något sätt gjort något som gör att dom förtjänat hyllningar och kallas underbara. Respekt är inget man bara får. Jag pratade om grupper vs grupper och samhällets utveckling så hela denna diskussionen handlar ju bara om att du är typiskt barnsligt trotsig och vägrar erkänna verkligheten som vi alla befinner oss i, att allt du ser runt dig inne och ute är byggt och skapat av män. Vi kan inte komma vidare här ifrån nämligen så länge ni kvinnor bagatelliserar detta och försöker ta cred för något ni hade mindre än 1% att göra med rent praktiskt.

Vad vi vet så har bara män uppfunnit. Du vet lika lite. Vet mycket mindre om historia och nu sitter du trots att du har noll bevis för saken här och gissar att kvinnor uppfunnit saker trots att historien och faktan vi vet om totalt motsäger denna feministfantasi. Testa ockhams rakkniv med uppfinningar så får du se om polletten trillar ner.

Ja barn är sin egen grupp i denna kontexten, vi pratade om gruppen män vs gruppen kvinnor angående samhällets utveckling och människors "evolution" i form av längre livslängd tex, vad du nu pratar om vet jag inte.

Du valpen, du kommer aldrig förstå vad hårt arbete innebär, din mentalitet har redan avslöjat dig Jag irriterar mig på arroganta feministiska resonemang, detta är en hobby när jag har tråkigt så vet inte vad du gör här eller väger in i saker och ting med bra jävla mycket allvarligare än mig verkar du ju ta saker. Känslighet som jag kallar det. Det verkar finnas en slags filosofisk spärr för er här då ni inte verkar greppa att värdering av egenskaper enbart kan ske om det faktiskt finns en skala för värdering, det är inget nollsummespel när vi pratar om att från första planka bygga en ny civilisation. Hela detta "vi har gjort allt tillsammans och alla har jobbat exakt lika hårt" är ju precis det som sker när alla ungar får medaljer och därmed blir veka mähän, trodde det var det du ville slåss emot. Att kvinnor försöker ta cred för allt män har gjort är ju fullständigt jävla absurt, förstår du inte det? Eller gjorde fittriddandet dig fullständigt blind i frågan? Spretigt.

Haha gud vad du blev hysterisk och kvinnlig, attackera manlighet och kuken, kvinnor är så uppenbara. Du har aldrig haft en riktig man, därför du är som du är så uttala dig inte om saker du vet nada om. Dessutom tänker du för infantilt för att klassas som riktig kvinna, sådana kvinnor som vi behöver.

Du försökte skryta om ditt jobb när jag drev med dig så gullig projicering. Du blev 100% personlig här och övergav diskussionen helt, är det så man skall bete sig i en diskussion? Är det vad du lär ut? ppppPPPppppPPPPPPPms,

Drev med? Ja jo dra den för rödluvan. Sen behöver du kolla upp vad det betyder när någon skryter.
Men så bra, då säger vi det, du drev med mig och du är oseriös i vad du skriver. Det skrev du själv till djupfrys. Tycker du ska gå och göra något vettigare av din tid än att skriva sånt du ändå inte menar på fbs feministforum.
Citera
2019-08-16, 23:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det är hur vi faktiskt lever, att mäns system skapat längre livslängd är ett faktum. Din biologiska överlevnad till 100 bast är enbart möjlig pga det som män gjort. Du vill så väldigt gärna försöka särskilja något som hör ihop, eftersom du är en kvinnogris som vill ta cred för saker din grupp har noll och intet med att göra.

Du kostar oss alla pengar, du tar skattepengar, ditt lyxjobb är bara möjligt pga sådana som mig som omsätter pengar och betalar staten det som din kommun sedan betalar ut till dig. Så ett litet tack är du allt skyldig mig.

Svåra frågor, vad sägs om något som inte kan googlas fram av vilken idiot som helst istället, Förklara principen bakom elektrohydrodynamisk frekvens manipulation för mig, vilket ämne gör sig mest lämpligt som bas i recepturen bakom området du skall täcka?

Avsaknaden av röd tråd för cred av instasen var poängen....nu börjar ni aspies bli tröttsamma igen. Män uppfinner och bygger allt, kvinnor likt ts säger "YAYYYY DETTA GJORDE VI BRA". Är du med? Går hissen upp idag till slut?

Person B är kvinnor aka du angående samhällets utveckling och vem som bidragit. Driva med dig börjar definitivt gå över någon slags gräns.

Ytan på massor av vatten är platt, därför man använde vattenpass förr, jorden består mest av vatten oavsett teori du tror på. Kan du ju få fundera på även om reflektion inte är din starka sida uppenbarligen.

Bara ts som yrade bort sig i individualism, jag pratade bara om grupper så att du inte förstår kontexten får du ta på dig, väldigt korkat beteende att lägga sig i, inte förstå och sedan skylla på andra, du håller upp din ignorans som en sköld. Förstår du begreppet värde här? Hur man kan komma till att något nedvärderas? Valpen du är avslöjad så fortsätta yra om militärtjänstgöring känns mest bara gulligt, fly från gerillan i Sydamerika var läskigt, leka krig i skogen i Svedala inte så mycket.

Oj blev du också helt hysteriskt kvinnlig och 100% personlig och övergav diskussionen helt. Jag förstår, kan inte vara lätt att bli så bortgjord när man dessutom ytterst jävla patetiskt försökte leka fittriddare. Fråga ts om ni kan dela menskopp? Vad är det du skall påverka i denna tråden menar du? Tror du skall stänga ner dina dator lite oftare, du lever ett låtsasliv, klockan 23 en fredag är påverka inte direkt något som bör vara en prioritet. Ta skitnödighet till en ny nivå verkligen.

Finns en enda sak jag tänker kommentera här.
Om inte skolan vore skattefinansierad så hade lärare som är kompetenta jobbat där ändå, fast på en privat skola och dessutom haft bättre lön. Såå, mitt jobb existerar inte på grund av en flane som dig. Du verkar ju till råga på allt sakna kunskap om hur privat näringsliv och offentlig sektor fungerar. Din lilla idiot
Citera
2019-08-16, 23:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Drev med? Ja jo dra den för rödluvan. Sen behöver du kolla upp vad det betyder när någon skryter.
Men så bra, då säger vi det, du drev med mig och du är oseriös i vad du skriver. Det skrev du själv till djupfrys. Tycker du ska gå och göra något vettigare av din tid än att skriva sånt du ändå inte menar på fbs feministforum.

Hahaha ja förstod du fortfarande inte sarkasmen så är det ju underbart, du försökte skryta, om något jag tyckte var fånigt och infantilt, så jag drev med dig angående ditt jobb. Gullig halmdocka, din desperation är lustig, vem som lagt mest tid på riktiga svar är ju rätt uppenbart, ni 2 stjärtgossar spåra ju ut totalt och övergav diskussion helt men påstod aldrig att jag var oseriös så brukar du lära ur det med? Om ni blir inträngda i ett hörn kära kamelryttare så bygg en halmdocka alternativt bara ljug. Du skrev redan igår att du inte skulle svara mig något mer men du kan uppenbarligen inte hålla dig borta från mig så ditt ord vet vi båda betyder väldigt väldigt lite.
Citera
2019-08-16, 23:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Får ju ge dig att du har humor och lyckas få män att framstå som idioter, ditt feministiska troll
Vederbörande har antagligen seriös ADHD, han /hon/hen är värre än oss till och med!
Jag förstår inte varför mod inte tar bort såna här uppenbara tramsanvändare dock.
Citera
2019-08-16, 23:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Finns en enda sak jag tänker kommentera här.
Om inte skolan vore skattefinansierad så hade lärare som är kompetenta jobbat där ändå, fast på en privat skola och dessutom haft bättre lön. Såå, mitt jobb existerar inte på grund av en flane som dig. Du verkar ju till råga på allt sakna kunskap om hur privat näringsliv och offentlig sektor fungerar. Din lilla idiot

Aha och innan jag läser vidare så låt mig gissa! Kommentaren handlar inte om kemi? Yayyy hade helt rätt. Vadå "om" vet du inte om du jobbar för staten eller privat? Du är en fas treare som aldrig haft ett jobb va?

Citat:
Vederbörande har antagligen seriös ADHD, han /hon/hen är värre än oss till och med!
Jag förstår inte varför mod inte tar bort såna här uppenbara tramsanvändare dock.

ADHD? Hur kom du till den slutsatsen? Så mycket projiceringar.

Aha så att superduperuberseriösa poster som dina sista har varit i tråden med 100% personangrepp får stå kvar och inte blandas in med allt trams om typ ämnet? Du bara tramsar men klagar på trams, hur är det att gå genom livet helt utan självinsikt? Snälla svara på det för sådana som du är fascinerande.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2019-08-17 kl. 00:03.
Citera
2019-08-17, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hahaha ja förstod du fortfarande inte sarkasmen så är det ju underbart, du försökte skryta, om något jag tyckte var fånigt och infantilt, så jag drev med dig angående ditt jobb. Gullig halmdocka, din desperation är lustig, vem som lagt mest tid på riktiga svar är ju rätt uppenbart, ni 2 stjärtgossar spåra ju ut totalt och övergav diskussion helt men påstod aldrig att jag var oseriös så brukar du lära ur det med? Om ni blir inträngda i ett hörn kära kamelryttare så bygg en halmdocka alternativt bara ljug. Du skrev redan igår att du inte skulle svara mig något mer men du kan uppenbarligen inte hålla dig borta från mig så ditt ord vet vi båda betyder väldigt väldigt lite.

Ja vad som skrevs igår har ingenting med idag att göra.
Är jag en stjärtgosse nu också? Spännande detta ju!

Ja alltså du blir ju bemött så som du förtjänar. Du har byggt på rätt bra med halmdockor här själv och slängt ur dig en och annan lögn också serru.

Då ska vi se...feminist+ hysterisk kvinna+ stjärtgosse+ kamelryttare+ lyxjobb = ?
Citera
2019-08-17, 00:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Aha och innan jag läser vidare så låt mig gissa! Kommentaren handlar inte om kemi? Yayyy hade helt rätt. Vadå "om" vet du inte om du jobbar för staten eller privat? Du är en fas treare som aldrig haft ett jobb va?

Suck, jag får väl förklara då.

Lärare behövs i ett samhälle, människor behöver utbildning, även om du nu inte har det eller vet hur det fungerar med den saken.
Du försöker få det att framstå som att mitt jobb enbart existerar på grund av att du och andra betalar skatt. Ja i offentlig sektor är det skattefinansierat, men även om inte offentlig sektor funnits så hade läraryrket funnits och varit efterfrågat. Och då hade det inte varit ett jobb som existerar på grund av att "såna som du" betalar skatt. Så ditt försök att prata ner yrket fungerade inte riktigt. Förstår du?
Och nej, jag tar det inte en gång till.
Citera
2019-08-17, 00:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja vad som skrevs igår har ingenting med idag att göra.
Är jag en stjärtgosse nu också? Spännande detta ju!

Ja alltså du blir ju bemött så som du förtjänar. Du har byggt på rätt bra med halmdockor här själv och slängt ur dig en och annan lögn också serru.

Då ska vi se...feminist+ hysterisk kvinna+ stjärtgosse+ kamelryttare+ lyxjobb = ?

Hahaha nej inte om man saknar principer och lever sitt liv efter känslor och vad som just nu känns rätt. Annars håller man sitt ord. Förstår jag din ADHD projicering ännu mer. Tycker det är rätt sött med en liten hundvalp som inte kan hålla sig borta från mig dessutom så skäms inte så mycket över det där med att ditt ord inte betyder nåt.

Du förstår inte skillnaden mellan personangrepp och halmdocka heller, gulligt men du har faktiskt blivit dummare och dummare desto längre kvällen har fortlöpt. Är du inte feminist kan jag ge dig den dock, kallade dig säkert feminist men talar man som en, ser ut som en och luktar som en så är man antagligen en. Du vet att ett utmärkande drag för psykopater är att man skriver listor på sina upplevda oförrätter? Men du kanske bara är lite sådär sessigt känslig.

Citat:
Suck, jag får väl förklara då.

Lärare behövs i ett samhälle, människor behöver utbildning, även om du nu inte har det eller vet hur det fungerar med den saken.
Du försöker få det att framstå som att mitt jobb enbart existerar på grund av att du och andra betalar skatt. Ja i offentlig sektor är det skattefinansierat, men även om inte offentlig sektor funnits så hade läraryrket funnits och varit efterfrågat. Och då hade det inte varit ett jobb som existerar på grund av att "såna som du" betalar skatt. Så ditt försök att prata ner yrket fungerade inte riktigt. Förstår du?
Och nej, jag tar det inte en gång till.

Makten behövde utbildning för att skapa en brygga mellan staten och barn så att man kunde ta över uppfostran och därmed bli mer effektiv i sin propaganda men tala om socialt ingenjörskap med dig och om Tavistock, Jesuiter och Frankfurters rötter känns tämligen meningslöst och ignorance is bliss i ditt fall. Jobbar du statligt betalar jag din lön, ditt slingrande från frågan förändrar givetvis inte det. Hade vi tvingats stänga ner den offentliga sektorn pga av en större kris av något slag så hade inte lyxjobb likt ditt återskapats igen eftersom det inte finns varken tid, pengar eller någon mening med det när alla är svinhungriga och ingen mat finns att tillgå, du utgår konstant från din privilegierade lilla bubbla och nu sitter du igen och helt bara gissar om hur det hade kunnat se ut. Invandring är även det ett lyxproblem förstår du, ingen flyr till Yemen liksom men du är född här i feminismens Nordkorea och har gått på myten om din egen förträfflighet och hur mycket du förtjänar bara för att, välståndet är du så djupt rotad i att du inte ens kan ifrågasätta dess existens. Allt kommer alltid bara vara en stor fest för lilla sessan och män kommer fortsätta att kasta pengar på dig så du kan få syssla med ditt lilla hobbyjobb och det kommer gälla alltid och jämt! Tyckte du det gick bättre för mig att göra ner ditt jobb nu då hjärtat?

Det finns ingenting som du förstår som inte jag förstår.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2019-08-17 kl. 00:31.
Citera
2019-08-17, 00:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hahaha nej inte om man saknar principer och lever sitt liv efter känslor och vad som just nu känns rätt. Annars håller man sitt ord. Förstår jag din ADHD projicering ännu mer. Tycker det är rätt sött med en liten hundvalp som inte kan hålla sig borta från mig dessutom så skäms inte så mycket över det där med att ditt ord inte betyder nåt.

Du förstår inte skillnaden mellan personangrepp och halmdocka heller, gulligt men du har faktiskt blivit dummare och dummare desto längre kvällen har fortlöpt. Är du inte feminist kan jag ge dig den dock, kallade dig säkert feminist men talar man som en, ser ut som en och luktar som en så är man antagligen en. Du vet att ett utmärkande drag för psykopater är att man skriver listor på sina upplevda oförrätter? Men du kanske bara är lite sådär sessigt känslig.

Hela detta inlägget är otroligt förvirrat. Är du onykter?
Vet du hur jag luktar och hur jag ser ut? Och sedan psykopatiska drag också?
Vem har skrivit en lista på sina upplevda oförrätter?
Jag förstår precis skillnaden på halmdocka och annat, och du har slängt ur dig halmdockor här jo.
Citera
2019-08-17, 00:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Bra. Börja inte ens.
Du är ingen mod om du nu tror det på fullaste allvar, du är inte jordens mittpunkt och det är inte ditt forum.
Citera
2019-08-17, 01:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det är hur vi faktiskt lever, att mäns system skapat längre livslängd är ett faktum. Din biologiska överlevnad till 100 bast är enbart möjlig pga det som män gjort. Du vill så väldigt gärna försöka särskilja något som hör ihop, eftersom du är en kvinnogris som vill ta cred för saker din grupp har noll och intet med att göra.

Avsaknaden av röd tråd för cred av instasen var poängen....nu börjar ni aspies bli tröttsamma igen. Män uppfinner och bygger allt, kvinnor likt ts säger "YAYYYY DETTA GJORDE VI BRA". Är du med? Går hissen upp idag till slut?

Bara ts som yrade bort sig i individualism, jag pratade bara om grupper.

Som jag sa , tillhör du gruppen män som våldtäktsmän också? Gruppen män som mördare? Som misshandlare?

Citat:
Nej är nog din medicinering som krånglar igen isåfall eller projicerar du bara för 20e gången idag ditt lilla lådvins fyllo?
Metaforiskt lilla aspie, skriver man tusentals poster och alla är feministiska/kvinnogrisiga så är man liksom avslöjad. Du är alltså inte feminist? Nej det gör du inte, att kalla er stjärtgossar är ingen halmdocka. Hur får du ihop det?

Halmdockorna är rakt ovanför här. Du försöker få det att framstå som att jag vill ta cred för vad vissa män har byggt. Det har jag aldrig skrivit eller gett uttryck för. Däremot har jag sagt att jag inte är intresserad av att mäta prestation och att kvinnor behövs precis lika mycket som män, och att det inte går att värdera män som bättre på grund av vad de har byggt.
Soklar halmdocka alltså!
Citera
2019-08-17, 01:16
Medlem
Citat:
Jag förstod inte vad du inte förstod i stycket gällande beslut och politiker. Kan du förtydliga det?
Jag känner att Entous svar på det här inlägget redan talar väldigt mycket för min ståndpunkt. Vad gäller den här frågan så var det inget särskilt jag inte förstod, utan jag poängterar bara att du återigen verkar skifta från att tala om väljarbasen till att prata om beslutsfattande politiker igen.

Citat:
Detta kan jag också hålla med om av anledningen att höjningen på straffen är så marginell. Begår man vapenbrott, t.e.x. bär pistol eller liknande så ska detta straffas med flera år bakom lås och bom. I ett demokratiskt samhälle där vi har vapenförbud ska det fan kännas om man bär vapen ändå.
Låt mig se om jag förstår det här rätt, du håller med om att de straffhöjningar vi ser idag är ineffektiva och kostsamma, men du tror på en ökande marginalverkan och menar att om vi ökade strafflängderna med år istället för månader skulle vi få mer valuta för pengarna? Hur kommer du rimligtvis fram till en sådan slutsats?

Citat:
Nej det är inte mer okej att svepa muslimer över en kam än några andra människor. Vad som däremot är ett problem är att vi inte kan veta vilka som kommer att bli kriminella och vilka som har för avsikt att integrera sig i det svenska samhället. Och med tanke på följderna som blivit så måste något beslut tas för att få stopp på det, och som alltid vid beslut så är det någon som drabbas negativt. Och jag ser det ut svenska folkets aspekt i första hand eftersom jag tycker det är önskvärt att fortsätta ha länder. Vill man att världen ska vara ett enda stort land där vi kan sprida ut misären så mycket som möjligt så att det blir sämre överallt så förstår jag att man har en annan synvinkel.
Det här är ett så märkligt svar. Detär väl ingen som argumenterat för att vi inte ska ha länder? Jag anmärkte bara på att du uttalat dig väldigt generaliserande om muslimer.

Citat:
Om morden inte är fler så betyder det ju bara att svenskar begår färre mord eftersom att gängskjutningar utör en del av mordstatistiken. Det är inte som så att svenskarna plötsligt skulle börja begå fler mord bara för att invandrarna inte sysslar med sin kriminella verksamhet. Eller sina hedersmord.
Varför inte? Du tror inte att det kan vara så att det finns ett begränsat utrymme för till exempel drogförsäljning i samhället och att det nästan alltid kommer finnas människor på samhällets botten som är villiga att ägna sig åt detta?

Hur som helst, min poäng var inte så mycket att invandringen inte skulle påverka det dödliga våldet överhuvudtaget, som att vi har en uppskruvat tonläga i debatten där det framställs som att det dödliga våldet i samhället har blivit mycket värre de senaste årtiondena, när läget i realiteten är mer eller mindre oförändrat.

Citat:
Hederskultur i sin renaste form utövas möjligen inte av så många. Det är dock tillräckligt illa att det utövas och accepteras i ett demokratiskt samhälle.
Men muslimsk kultur är till sin helhet kvinnoförtryckande, iallafall enligt svenska mått mätt, vilket ju svenska kvinnor (feminister) är väldigt måna om att påpeka i alla andra sammahang. Varför är det mindre illa för att kvinnan tillhör muslimsk kultur?
Alltså hela kulturen går i rakt motsatt riktning mot den som feminismen förespråkar, t.e.x. att muslimska kvinnor ofta är hemma med barnen och därmed helt beroende av mannen, att de har en begränsad sexualitet, att de bär slöja vilken i grund och botten är ett förtryck, samt att de inte är ute på stadens uteställen i närheten av samma utsträckning som muslimska män. De är begränsade.
Det här är verkligen intressant. Jag säger givetvis att det inte är mindre illa när muslimska kvinnor begränsas på grund av traditionella föreställningar om kön. Jag tror att det är precis lika illa oavsett vem som påverkas och att feministisk politik, som påverkar alla medborgare likvärdigt, kan lösa eller reducera åtminstone en del av dessa proble. Du har däremot försvarat traditionella föreställningar om kön, och i vissa fall rentav exakt samma föreställningar som du nu vill att vi ska kritisera muslimer för. Har du inte exempelvis uttryckt idéer om att kvinnor är mer lämpade att vara hemma med sina barn medan män har större vilja att arbeta och att det inte är ett problem om kvinnor tjänar mindre än sina män? Varför är det då så illa när just muslimer organiserar sina liv efter sådana idéer?

Även när det kommer till de idéer som du inte själv förespråkar ser jag att muslimer ofta argumenterar med resonemang snarlika dina egna. De kan till exempel argumentera för att kyskhet skulle vara en kvinnlig egenskap och att det därför är naturligt för kvinnor att vilja täcka sitt hår och vara ointresserade av stadens uteställen. Även muslimska kvinnor internaliserar oftast en sådan syn på "kvinnliga egenskaper". Jag tycker som bekant att sådana argument är sexistisk bullshit, men jag ser ingen skillnad i rigorostiet mellan muslimers föreställningar om detta och dina.

Citat:
Nu anser inte jag att skattesubventionerade fördelar är rättigheter, ej heller försäkringar. Att vi kan ta del av varandras skattepengar så som vi gör är en fördel och ynnest, inte någon form av rättighet som ska tas för givet. Kvinnans rätt till sin egen kropp är en helt annan sak. Om vi ändrar skatte och försäkringssystemet till att vara mindre fördelaktigt för gemeneman så inskränker vi inte rättigheter, man kan snarare kalla det att vi tar bort fördelar. Abortfrågan tror jag inte vi har så stora meningsskiljaktigheter gällande, jag är inte emot abort, kan bara inte förstå hur man kan genomföra en då jag aldrig hade gjort det själv förutom vid incest och våldtäkt(lite beroende på vem som genomfört våldtäkten dock. Låter helt sjukt att skriva så,men det finns en tanke bakom. Överfallsvåldtäkt/gruppvåldtäkt hade medfört abort, till exempel. Men mina personliga val gällande denna fråga är känslomässiga av allra högsta grad och ovidkommande för lagstiftningen som sådan.
Öh... visst, jag tänker inte lägga mig i din personliga hållning till abort även om jag misstänker att det är svårt att veta hur man skulle agera förrän man står där med en oönskad graviditet.

Jag misstänker att du inte riktigt förstod vilka reformer jag talar om eller så är ditt svar helt enkelt otydligt. Jag syftar alltså på förslag som sambeskattning och avskaffade krav på jämställt uttag av föräldraledigheten, alltså reformer som på sin helhet inte gör skatte- eller försäkringssystemet mer eller mindre fördelaktigt för gemene man, men däremot gynnar en livsstil där mannen tjänar betydligt mer än sin hustru och hustrun tar det huvudsakliga ansvaret för hushållsarbetet.

Citat:
Nu har jag tidigare länkat dig fakta om att de inte alls är rörande överens, ett faktum du i vanlig ordning avfärdade genom ad hominem. Du är verkligen oärlig i din debattteknik.
Har du länkat mig fakta som visar detta? Eller har du länkat mig en krönika i en högerpopulistisk nättidning som vantolkar forskning om krigsbrottslingar efter andra världskriget till att vara relevant för modern kriminologi? Och avfärdade jag det verkligen med ad hominem? Jag vill minnas att det såg mer ut så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Löjlig artikel. Författaren börjar bokstavligt talat med att citera en lång rad studier om brottslingar som fått amnesti för brott i efterkrigstidens Italien, men det är ju inte som att kriminologerna som påpekar "längre straff hjälper inte" argumenterar för amnesti för Andra Världskrigets krigsbrottslingar? Han nämner ironiskt nog också att längre straff har avtagande marginalnytta, och det är just där vi befinner oss idag, politiker och väljarår argumenterar just för förlängda straff för de brott som befinner sig i änden av straffskalan. Däremot finns det ju ingen som på allvar argumenterar för att vi inte skulle lagföra brottslingar överhuvudtaget, förutom den där halmdockan han fäktas med då. Längre straff för återfallsförbrytare kan vara en idé, men det står inte i motsats till kriminologernas påpekande att den generella effekten är väldigt låg i relation till mängden resurser som går åt.
Jag tror inte jag behöver göra någon ytterligare poäng om vem av oss som är oärlig här.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Som jag sagt flera gånger nu, det här handlar om avvägningar. Människor vill ha säkerhet och en välfärdsstat, men vi vill också ha fri rörlighet, lägre skatter och dessutom hjälpa andra människor undan krig och konvlikter. Där vi skiljer oss åt är att vi tillskriver alla dessa önskade utkomster olika värde och när de står i konflikt väljer en av dem över de andra. Bara för att en person vill att cancer ska botas är det inte irrationellt av dem att inte donera allt de äger till cancerforskning.
Och du lever ju fullständigt i det blå. Om du tror att fortplantningsdriften, kamp för makt, olja eller pengar någonsin skulle låta sig hejdas av dina utopier kan jag med säkerhet säga att du aldrig sysslat med internationell handel.
Säg mig, du jobbar med IT, right? Knappast inom en konkurrensutsatt verksamhet. En inte alltför vild gissning är att du har ett låtsasjobb i någon kommunal verksamhet.
Tycker du att det du skrev här på något rimligt sätt anknyter till det stycke du svarade på? Vad skriver jag om hur de saker du listar skulle "hejdas av mina utopier"? 90 % av dina inlägg riktade mot mig verkar bestå av helt obekommande haranger som inte relaterar till någonting jag faktiskt skrivit. Förväntar du dig att jag ska glorifiera sådant här ooriginellt tramsande genom att ägna det uppmärksamhet?
Senast redigerad av Disciplina 2019-08-17 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in