2019-08-16, 21:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Gud förbarmar sig över mig. Jag har inte yttrat dessa ord. Jag har inte påstått att jag kan se eller förstå Gud. Förbannelse över de som ljuger.

Du gör det när du påstår att alla andra är blinda för du är lika blind som alla andra, inklusive mig.
Citera
2019-08-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nu hittar du på igen.
Nu är jag helt säker på att det inte finns något att se.
Kan den blinde vara säker på att det inte finns nåt att se?
Citera
2019-08-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du gör det när du påstår att alla andra är blinda för du är lika blind som alla andra, inklusive mig.
Jag har inte påstått att alla andra är blinda. Nu ljuger du igen. Jag har sagt blind till ett fåtal personer och detta med fog.
Citera
2019-08-16, 21:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jag har inte påstått att alla andra är blinda. Nu ljuger du igen. Jag har sagt blind till ett fåtal personer och detta med fog.

Det räcker för att det ska bli en lögn då du är precis lika blind som de du anklagar för att vara blinda.
Citera
2019-08-16, 21:38
Medlem
Citat:
Det räcker för att det ska bli en lögn då du är precis lika blind som de du anklagar för att vara blinda.

Nu går du händelserna i förväg igen. Har du fått hört vad du ska höra? om inte varför dra förhastade slutsatser?
Citera
2019-08-16, 21:40
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kan den blinde vara säker på att det inte finns nåt att se?
Med blindhet, menar du ögonen som fångar ljus och avgör vad som existerar i den yttre värden?
Eller menar du någon annan slags blindhet, som att inte blint tro på påståenden utan belägg?
Citera
2019-08-16, 21:41
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Nu går du händelserna i förväg igen. Har du fått hört vad du ska höra?
Givetvis inte, då du varken kan beskriva vad du ser eller beskriva vad du förstår om Gud, då du varken ser eller förstår Gud.
Citat:
om inte varför dra förhastade slutsatser?
1. För att du inte vill beskriva vad du ser eller förstår om Gud.
2. För att du inte kan beskriva vad du ser eller förstår om Gud.
Citera
2019-08-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Med blindhet, menar du ögonen som fångar ljus och avgör vad som existerar i den yttre värden?
Eller menar du någon annan slags blindhet, som att inte blint tro på påståenden utan belägg?
När det gäller dig så både sorters blindhet eftersom du är andligt blind men också blind för att se beläggen, dvs de meningar och ord som är beläggen.
Citera
2019-08-16, 21:43
Medlem
Citat:
Givetvis inte, då du varken kan beskriva vad du ser eller beskriva vad du förstår om Gud, då du varken ser eller förstår Gud.

1. För att du inte vill beskriva vad du ser eller förstår om Gud.
2. För att du kan beskriva vad du ser eller förstår om Gud.

Är du vid dina sinnes fulla bruk? Jag skrev tydligt och korrigerade dig att det inte går inte förstå Gud med intellektet. Nu påstår du att jag ska ha sagt motsatsen, nämligen att jag förstår Gud. Hur är det fatt med ditt förstånd?
Citera
2019-08-16, 21:44
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Är du vid dina sinnes fulla bruk? Jag skrev tydligt och korrigerade dig att det inte går inte förstå Gud med intellektet. Nu påstår du att jag ska ha sagt motsatsen, nämligen att jag förstår Gud. Hur är det fatt med ditt förstånd?

Så då återstår bara vad du ser, så vad ser du? En fråga som jag har ställt tidigare som du vägrat att svara på... om du minns?
Citera
2019-08-16, 21:46
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När det gäller dig så både sorters blindhet eftersom du är andligt blind men också blind för att se beläggen, dvs de meningar och ord som är beläggen.
Belägg för att jag är andligt blind, tack. Ditt påstående är inte ett belägg.
Vilka meningar och ord är beläggen?
Citera
2019-08-16, 21:46
Medlem
Citat:
Så då återstår bara vad du ser, så vad ser du? En fråga som jag har ställt tidigare som du vägrat att svara på... om du minns?
Jag kan inte tala om detta för dig förens jag får klarhet i att du är kapabel till att förstå om jag skulle yttra det. Du har inte varit kapabel att skilja mellan objekt och subjekt och kommit med felaktigheter endast och bara hittills. Korrigera dig och förklara dig först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in