2019-08-16, 19:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det tycker du inte alls är oviktigt, du har bara grävt din grav djupare. Du tråd handlade ju om hur man såg på egenskaper, specifikt kvinnliga egenskaper tom och för att kunna förstå och jämföra någons egenskaper så måste där ju finnas en plattform för ditt tyckande, från bra till dålig eller liknande så objektiviteten du försöker påtala finns bara i ditt huvud. Nej det är män som grupp som byggt allt, kvinnor som grupp har inte byggt något, du försöker bara förneka verkligheten och det är ärligt talat mest bara barnsligt hur du resonerar och vi pratade om grupper så börja inte yra bort dig i individualism nu helt plötsligt.

Så jävla korkat resonemang att jag baxnar. Om du gör precis ingenting så tappar du din styrka. Om du tränar kommer du att få mer styrka. Om du som kvinna gör ingenting kan du ändå få barn för du tappar inte denna gåva. Om du som man tränar hela livet kan du ändock aldrig få barn. Du är en absurd kvinnogris.

Utveckling är väldigt enkelt att testa och mäta. Vem som gjort vad vet vi. Ett samhälles utveckling handlar ju om att saker och ting händer och för det framåt, bara gå ut och titta runt, allt har män gjort, allt. Spekulerades det någonsin i om vem som gjort vad så är det enbart utifrån synsättet att ta reda på vilka män som gjort detta. Kvinnor byggde inga pyramider och inte gör ni något nu för tiden heller för att föra mänskligheten vidare, vi män tog oss hit, från nada mat och livslängd på 30 år till ett överflöd av mat som snarare gör oss så tjocka att vi numera dör i förtid runt 80, lyx alltså. Så kan du nu inte svara för första gången nu på vad gruppen kvinnor någonsin har gjort för att föra samhället och mänskligheten vidare? Hur kan vi vara lika bra när allt du ser har män gjort? Du tror verkligen på riktigt att allt du har förtjänar du och det har bara magiskt poof funnits där? När mänskligheten kom till jorden fanns där redan hus, elnät och grisfarmar?

Haha jag dör. "Vi män"? Vilka? Inte du iallafall. Varför tar du cred för vad mannen som levde för längesen gjorde?

Jag har redan talat om för dig att jag inte är intresserad av att diskutera prestationer. Det finns en annan fruktansvärt uttjatad tråd för det på forumet redan, så du kan dra dina dagisresonemang där istället.
Det är överhuvudtaget ingen som sagt emot att män uppfunnit det mesta. Dock har kvinnor också uppfunnit, se länk.
https://illvet.se/teknik/vad-har-uppfunnits-av-kvinnor

Det är inte vad tråden handlar om utan den handlar om ifall typiskt kvinnliga egenskaper nedvärderas vilket du tydligen gör iallafall. Du verkar inte tycka att det har någon betydelse överhuvudtaget det som kvinnor traditionellt sysslat med under historien. Ibland undrar jag hur många troll det finns här...för inte kan det väl finnas så många så oerhört korkade män idag? Det du skriver är liksom så jävla kokko och fruktansvärt omoget att man inte ens orkar bemöta det ordentligt.
Citera
2019-08-16, 19:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Haha jag dör. "Vi män"? Vilka? Inte du iallafall. Varför tar du cred för vad mannen som levde för längesen gjorde?

Jag har redan talat om för dig att jag inte är intresserad av att diskutera prestationer. Det finns en annan fruktansvärt uttjatad tråd för det på forumet redan, så du kan dra dina dagisresonemang där istället.
Det är överhuvudtaget ingen som sagt emot att män uppfunnit det mesta. Dock har kvinnor också uppfunnit, se länk.
https://illvet.se/teknik/vad-har-uppfunnits-av-kvinnor

Det är inte vad tråden handlar om utan den handlar om ifall typiskt kvinnliga egenskaper nedvärderas vilket du tydligen gör iallafall. Du verkar inte tycka att det har någon betydelse överhuvudtaget det som kvinnor traditionellt sysslat med under historien. Ibland undrar jag hur många troll det finns här...för inte kan det väl finnas så många så oerhört korkade män idag? Det du skriver är liksom så jävla kokko och fruktansvärt omoget att man inte ens orkar bemöta det ordentligt.

Gruppen män, har jag ju sagt om och om igen och jo jag producerar saker, tar inget och skapar något. Vad har du någonsin gjort förutom att ta ifrån samhället?

Det finns inget att diskutera, män har gjort allt, bara en barnrumpa skulle förneka det. Wow typ 5 namn och ett litet hack på 1400 år utan att en endaste jävla kvinna gjorde något? Hahaha ohh det var kul.

Du säger emot för att sen säga samma sak så ok vet inte riktigt vad du menade där i början men jag sa att kvinnors egenskaper övervärderas något absurt mycket i min först post och hade ett litet roligt klipp med och du är ju det perfekta exemplet för det, du bagatelliserar vad män har gjort något helt sjukt och sen hånar du mig som man för att ta creed för vad andra män gjort men samtidigt vill du att gruppen kvinnor skall ha creed för vad gruppen män har gjort helt utan anledning, din enda anledning är en grandios självbild och att du känner så för att det känns bra, du har noll fakta, noll exempel, inga teorier och ingen verklighetsuppfattning alls. Varför så många korkade män finns det gott om anledningar till, en agenda från makten med fördummande utbildningar och media, vaccin/andra metallförgiftningar, nöjen och social media som inte utvecklar någon, lathet pga lyxen vi skapat osv osv. Du får ju gärna tycka att det är kokko, är ju bekvämt att tycka när man inte ens kan förklara sina ståndpunkter på ett vettigt sätt men omoget är det inte och har säkert 3000 fler historieböcker än vad du har, din förståelse för saker och ting sträcker sig 200 år så då blir du såklart jävligt grund. Kvinnor är fantastiska som kvinnor, när ni försöker mäta er mot män får ni storstryk så därför lever vi i en tid där kvinnor överskattas något enormt, det är ju bara att slå upp vilken dagstidning som helst eller sätta på vilken tv som helst eller läsa vilket inlägg som helst av en sådan som du. 30 år av konstant hyllningskör trots att det är män som gjort allt och du är bitter över att kvinnor inte hyllas mer, det är så jävla narcissistiskt att man blir mörkrädd. Skall du kanske komma ner från ditt höga torn snart sessan? Män la trots allt varenda jävla sten till ditt torn.
Citera
2019-08-16, 20:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Gruppen män, har jag ju sagt om och om igen och jo jag producerar saker, tar inget och skapar något. Vad har du någonsin gjort förutom att ta ifrån samhället?

Det finns inget att diskutera, män har gjort allt, bara en barnrumpa skulle förneka det. Wow typ 5 namn och ett litet hack på 1400 år utan att en endaste jävla kvinna gjorde något? Hahaha ohh det var kul.

Du säger emot för att sen säga samma sak så ok vet inte riktigt vad du menade där i början men jag sa att kvinnors egenskaper övervärderas något absurt mycket i min först post och hade ett litet roligt klipp med och du är ju det perfekta exemplet för det, du bagatelliserar vad män har gjort något helt sjukt och sen hånar du mig som man för att ta creed för vad andra män gjort men samtidigt vill du att gruppen kvinnor skall ha creed för vad gruppen män har gjort helt utan anledning, din enda anledning är en grandios självbild och att du känner så för att det känns bra, du har noll fakta, noll exempel, inga teorier och ingen verklighetsuppfattning alls. Varför så många korkade män finns det gott om anledningar till, en agenda från makten med fördummande utbildningar och media, vaccin/andra metallförgiftningar, nöjen och social media som inte utvecklar någon, lathet pga lyxen vi skapat osv osv. Du får ju gärna tycka att det är kokko, är ju bekvämt att tycka när man inte ens kan förklara sina ståndpunkter på ett vettigt sätt men omoget är det inte och har säkert 3000 fler historieböcker än vad du har, din förståelse för saker och ting sträcker sig 200 år så då blir du såklart jävligt grund. Kvinnor är fantastiska som kvinnor, när ni försöker mäta er mot män får ni storstryk så därför lever vi i en tid där kvinnor överskattas något enormt, det är ju bara att slå upp vilken dagstidning som helst eller sätta på vilken tv som helst eller läsa vilket inlägg som helst av en sådan som du. 30 år av konstant hyllningskör trots att det är män som gjort allt och du är bitter över att kvinnor inte hyllas mer, det är så jävla narcissistiskt att man blir mörkrädd. Skall du kanske komma ner från ditt höga torn snart sessan? Män la trots allt varenda jävla sten till ditt torn.

Men du är ju totalt borta i dina resonemang här. Hur kan kvinnor vara fantastiska som kvinnor nu plötsligt när du nyligen sa att kvinnor inte bidragit med ett skit?

Jag bidrar med att undervisa 28 tioåringar varje dag. Vad bidrar du med? Trams på Flashback?

Gruppen män kan inte ta åt sig äran för någonting nej. De män som byggt och som uppfunnit kan ta äran, inte du eller någon annan pajas som inte ens har en intellektuell nivå av en femtonåring.

Ursäkta men var har jag försökt ta åt mig äran för någon annans arbete? Citera gärna var jag skrivit det. Det är ju du som sitter och påstår att gruppen män ska ha nån slags cred, vilket de inte ska.

Sen har jag också talat om nu här för tredje gången att jag inte ser det som du gör. Du är en idiot om du tror att biologin skulle värdera någon högre än någon annan. Vår överlevnad rör sig om fortplantning och starkast överlever. Punkt. Ditt trams om vem som är bäst på vad vet jag inte ens vad det handlar om. Vilket tomrum försöker du fylla i din arma själ här?
Och- varför i hela fridens namn skulle kvinnor hålla på och bygga hus när män gjorde det? Fanns väl ingen anledning.
Kvinnor ägnade sig åt graviditet, barnafödande och att sköta hushåll och familj. Skulle de bygga hus samtidigt menar du?

Jag säger inte sänt här ofta till någon jag inte känner, men du är ett fullkomligt stolpskott.

En sak till stolpe, du har ingen aning om vem som uppfann vad för 1400 år sedan. Du sitter och gissar. Du vet ingenting om saken, så bespara mig fjanterierna fortsättningsvis.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-16 kl. 20:11.
Citera
2019-08-16, 20:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men du är ju totalt borta i dina resonemang här. Hur kan kvinnor vara fantastiska som kvinnor nu plötsligt när du nyligen sa att kvinnor inte bidragit med ett skit?

Jag bidrar med att undervisa 28 tioåringar varje dag. Vad bidrar du med? Trams på Flashback?

Gruppen män kan inte ta åt sig äran för någonting nej. De män som byggt och som uppfunnit kan ta äran, inte du eller någon annan pajas som inte ens har en intellektuell nivå av en femtonåring.

Ursäkta men var har jag försökt ta åt mig äran för någon annans arbete? Citera gärna var jag skrivit det. Det är ju du som sitter och påstår att gruppen män ska ha nån slags cred, vilket de inte ska.

Sen har jag också talat om nu här för tredje gången att jag inte ser det som du gör. Du är en idiot om du tror att biologin skulle värdera någon högre än någon annan. Vår överlevnad rör sig om fortplantning och starkast överlever. Punkt. Ditt trams om vem som är bäst på vad vet jag inte ens vad det handlar om. Vilket tomrum försöker du fylla i din arma själ här?
Och- varför i hela fridens namn skulle kvinnor hålla på och bygga hus när män gjorde det? Fanns väl ingen anledning.
Kvinnor ägnade sig åt graviditet, barnafödande och att sköta hushåll och familj. Skulle de bygga hus samtidigt menar du?

Jag säger inte sänt här ofta till någon jag inte känner, men du är ett fullkomligt stolpskott.

En sak till stolpe, du har ingen aning om vem som uppfann vad för 1400 år sedan. Du sitter och gissar. Du vet ingenting om saken, så bespara mig fjanterierna fortsättningsvis.

Ja som kvinnor, kvinnor är fantastiska som kvinnor, en feminin underbar mamma tex men så fort ni försöker jämföra er med män blir det löjligt.

Ha betalar din lön för ditt skyddade lilla vuxendagis, det ante mig. Jag producerar saker som jag sa, tar inget och skapar något, skapar mervärde och skattepengar samtidigt som du bara tar. Detta försöker du sen skryta om. Du är sanslös.

Eftersom gruppen män byggt allt och gruppen kvinnor byggt inget så är det klart att gruppen män är den som skall ha all cred, därför vi pratade om just grupper, förstår du åtminstone det? När du låtsas att kvinnor bidragit med det som de facto män har gjort så tar du ju cred, när du försöker vilseleda från den simpla faktum att män gjort allt så är det ju bara ännu ett försök till självförhärligande från någon som har en uppenbart grandios självbild helt utan anledning.

Ägg och sperma exemplet sa jag ett flertal gånger, ingen försöker förneka biologiska faktum sa jag en annan gång men fortsätt du gräva. Fortplantning bygger mycket på bekvämligheten vi skapat och vår ökade livslängd, skall jag behöva gå igenom detta igen? Svagaste kan med överleva nu för tiden pga det fantastiska systemet som män har skapat, tvärtom är det farligt att vara allt för alfa och dampig nu för tiden, nördar styr världen. Hahahaha "ägna sig åt graviditet" i klartext göra nada och käka ostbågar och glass i 9 månader, så lat du verkar.

Jag sa i 1400 år så du förstod uppenbarligen inte ens kontexten. Den siffran tog jag från din länk. Så innan du startar en gissningsdiskussion nästa gång ta det skället och vänd det inåt så slipper du bli bortgjord ännu en gång istället. Gnälla på mig för vad du gör, så absurt beteende, är det kanske den veckan bjäbbi?
Citera
2019-08-16, 20:43
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ja som kvinnor, kvinnor är fantastiska som kvinnor, en feminin underbar mamma tex men så fort ni försöker jämföra er med män blir det löjligt.

Ha betalar din lön för ditt skyddade lilla vuxendagis, det ante mig. Jag producerar saker som jag sa, tar inget och skapar något, skapar mervärde och skattepengar samtidigt som du bara tar. Detta försöker du sen skryta om. Du är sanslös.

Eftersom gruppen män byggt allt och gruppen kvinnor byggt inget så är det klart att gruppen män är den som skall ha all cred, därför vi pratade om just grupper, förstår du åtminstone det? När du låtsas att kvinnor bidragit med det som de facto män har gjort så tar du ju cred, när du försöker vilseleda från den simpla faktum att män gjort allt så är det ju bara ännu ett försök till självförhärligande från någon som har en uppenbart grandios självbild helt utan anledning.

Ägg och sperma exemplet sa jag ett flertal gånger, ingen försöker förneka biologiska faktum sa jag en annan gång men fortsätt du gräva. Fortplantning bygger mycket på bekvämligheten vi skapat och vår ökade livslängd, skall jag behöva gå igenom detta igen? Svagaste kan med överleva nu för tiden pga det fantastiska systemet som män har skapat, tvärtom är det farligt att vara allt för alfa och dampig nu för tiden, nördar styr världen. Hahahaha "ägna sig åt graviditet" i klartext göra nada och käka ostbågar och glass i 9 månader, så lat du verkar.

Jag sa i 1400 år så du förstod uppenbarligen inte ens kontexten. Den siffran tog jag från din länk. Så innan du startar en gissningsdiskussion nästa gång ta det skället och vänd det inåt så slipper du bli bortgjord ännu en gång istället. Gnälla på mig för vad du gör, så absurt beteende, är det kanske den veckan bjäbbi?

Gruppen män, iaf här i Norden, uppskattar kvinnors unika förmågor. Tvivlar starkt på att du bidragit till något som helst samhällsbyggande, vidare kanske du skulle behöva lite kvinnlig omtanke för att till fullo uppskatta den
Citera
2019-08-16, 20:52
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Men hur förhåller sig din ståndpunkt till accepterade fakta? Jag har som bekant redan länkat dig informationen om detta, forskare är rörande överens om att längre straff har mycket liten effekt på den totala brottsligheten i ett samhälle. Visst hindrar det samma person från att begå ytterliggare brott under straffets gång, men nya brottslingar kan ta dennes plats. Samtidigt är det extremt kostsamt.
Nu har jag tidigare länkat dig fakta om att de inte alls är rörande överens, ett faktum du i vanlig ordning avfärdade genom ad hominem. Du är verkligen oärlig i din debattteknik.
Citat:
Nej, i den grad det kan bespara oss resurser är det väl bara bra, även om jag aldrig tror att det kommer göra någon enorm skillnad för rättsväsendets effektivitet. Jag upplever dock att det finns en oförståelse för de politiska och juridiska omstdigheter som omgärdar utvisningsbeslut hos många högerpopulister. Vi har exempelvis förbundit oss att inte utvisa människor till länder där de riskerar att utsättas för att deras mänskliga rättigheter kränks enligt Konventionen mot tortyr och annan grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning, och även om FN är jävligt tandlösa tycker jag inte att det är värt att bryta mot en FN-konvention för att kunna utvisa en handfull kriminella.
Det kan ju däremot sticka lite i ögonen på folk när dessa flyktingar åker på semester till de länder de flytt ifrån.

Citat:
Som jag sagt flera gånger nu, det här handlar om avvägningar. Människor vill ha säkerhet och en välfärdsstat, men vi vill också ha fri rörlighet, lägre skatter och dessutom hjälpa andra människor undan krig och konvlikter. Där vi skiljer oss åt är att vi tillskriver alla dessa önskade utkomster olika värde och när de står i konflikt väljer en av dem över de andra. Bara för att en person vill att cancer ska botas är det inte irrationellt av dem att inte donera allt de äger till cancerforskning.

Och du lever ju fullständigt i det blå. Om du tror att fortplantningsdriften, kamp för makt, olja eller pengar någonsin skulle låta sig hejdas av dina utopier kan jag med säkerhet säga att du aldrig sysslat med internationell handel.
Säg mig, du jobbar med IT, right? Knappast inom en konkurrensutsatt verksamhet. En inte alltför vild gissning är att du har ett låtsasjobb i någon kommunal verksamhet.
Citera
2019-08-16, 20:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Gruppen män, iaf här i Norden, uppskattar kvinnors unika förmågor. Tvivlar starkt på att du bidragit till något som helst samhällsbyggande, vidare kanske du skulle behöva lite kvinnlig omtanke för att till fullo uppskatta den

Gulligt, riktiga vikingar ställer krav på kvinnor, vi hamnade här pga sådana som dig, veka mähän utan stake. Vilka unika förmågor tänker du på? Är det fittan och vad den kan göra vi skall tala om igen? Jag tvivlar inte, detta samhälle kommer aldrig kunna betala tillbaka mig det som det har tagit från mig oavsett om jag så var sjuk och en extremt dyr medborgare nästa 50 år, fittriddare likt dig är inte direkt kända för att föra samhället framåt så vet inte riktigt var detta kom ifrån. Omtanke? Är det vad du tror uppfinner saker och för samhällen framåt? Du lyckades bli mer bitch än bitchen jag faktiskt hade diskussionen med på bara 3 rader, duktigt gjort cucken.
Citera
2019-08-16, 21:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Gulligt, riktiga vikingar ställer krav på kvinnor, vi hamnade här pga sådana som dig, veka mähän utan stake. Vilka unika förmågor tänker du på? Är det fittan och vad den kan göra vi skall tala om igen? Jag tvivlar inte, detta samhälle kommer aldrig kunna betala tillbaka mig det som det har tagit från mig oavsett om jag så var sjuk och en extremt dyr medborgare nästa 50 år, fittriddare likt dig är inte direkt kända för att föra samhället framåt så vet inte riktigt var detta kom ifrån. Omtanke? Är det vad du tror uppfinner saker och för samhällen framåt? Du lyckades bli mer bitch än bitchen jag faktiskt hade diskussionen med på bara 3 rader, duktigt gjort cucken.

Jo, faktiskt. Omtanke är nog vad som driver de flesta att prestera. Omtanke om sina nära och kära, omtanke om sina medmänniskor, en vilja att förbättra och förenkla livet för människor. Även för andra män. Sedan är konkurrensen hård, konkurrens på mäns villkor får jag för mig att du inte riktigt hanterar.

Det enda intryck du gjort på mig är att du är en bitter och egoistisk jävel, en papperstiger eller lame duck om du vill, ett intryck som knappast mildrades av ditt ovanstående inlägg.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-16 kl. 21:17.
Citera
2019-08-16, 21:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jo, faktiskt. Omtanke är nog vad som driver de flesta att prestera. Omtanke om sina nära och kära, omtanke om sina medmänniskor, en vilja att förbättra och förenkla livet för människor. Även för andra män. Sedan är konkurrensen hård, konkurrens på mäns villkor får jag för mig att du inte riktigt hanterar.

Det enda intryck du gjort på mig är att du är en bitter och egoistisk jävel, ett intryck som knappast mildrades av ditt ovanstående inlägg.

Du pratade om kvinnlig omtanke för män så cykla nu inte bort dig i kärlek. Tycker det låter väldigt vekt och kvinnligt, omtanke är en bonus, drivkraften hade man redan som barn och bygger på sig själv, behöva någon som håller en i handen känns som något du borde kommit över som barn. Mommy issues perhaps? Konkurrensen är skrattretande så oroa dig inte för mig du.

Det var lustigt sagt från någon som har en disktrasa som image, att du saknar humor skall du inte försöka skylla på andra. Vilken man förolämpar en annan man med bitter? Dina intryck är bara dina så vet inte varför du känner att det är så viktigt att behöva lufta det hela tiden. Du skulle nog må bra av att bli lite mindre känslig.
Citera
2019-08-16, 21:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
[/quote]
Vem jämför sig med män? Hur beter man sig när man jämför sig med en man? Du kan fundera över det lite kanske.

QUOTE]Ha betalar din lön för ditt skyddade lilla vuxendagis, det ante mig. Jag producerar saker som jag sa, tar inget och skapar något, skapar mervärde och skattepengar samtidigt som du bara tar. Detta försöker du sen skryta om. Du är sanslös.
[/quote]

Javisst du är säkert en höginkomsttagande ingenjör. I dina drömmar. Skulle tro att du är en arbetslös relativt ung man som dessutom har stora problem med kvinnor. Det du skriver skriker detta förstår du.
Jag skryter inte, däremot är jag glad att jag bidrar till samhället. För gudarna ska veta att det är inte lätt, och det är väldigt många som inte hade pallat en dag i skolan. Skolan behövs förstår du, annars får vi massor av unga män likt dig själv, och det bygger inga stabila samhällen.
Så jag skulle råda dig att sluta håna mig för mitt arbete, eftersom det är ett samhällsbärande arbete. Så vem gör mest för Sverige, du eller jag? Just det.

Citat:
Som jag sa finns det ingen allmän hållning av att en grupp tar cred för vad vissa individer har gjort. Den logiken finns möjligen hos lågbegåvade människor som inte klarat av att uppnå något själv. Du är nog faktiskt den enda personen i hela mitt liv som jag sett eller hört uttala att alla män ska ha cred för något som en viss del av männen har gjort.
Vill du också klumpas ihop med våldtäktsmän? Kvinnomisshandlare? Mördare?
Ska gruppen män ses som en grupp så får det ju göras all over, så då får du plötsligt stora problem med att hävda männens fantastiska bidrag till utveckling, eftersom de då bidrar till lika mycket misär. Som grupp, och där är du inräknad, vidriga kräk till våldtäktsman!

Citat:

Du har ingen aning om biologi eller naturvetenskap, det är helt uppenbart. Sluta skriv om det, du gör bara bort dig. Det blir inga barn om inte en kvinna är gravid i nio månader. Grundläggande biologiska fakta, stolpe.

Citat:

Jag släpper aldrig igenom dumheter oavsett vilken vecka det är. Skulle kunna räkna de strider jag backat ifrån på en hand, möjligtvis två.
Så, trolla iväg till en annan tråd nu...detta leder liksom ingenstans. Du verkar för dum för mig.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-16 kl. 21:57.
Citera
2019-08-16, 22:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Nej du tycker inte att kvinnor är underbara. Varför skriver du det? Skriv som det är istället.
Du har skrivit klart och tydligt att kvinnor inte bidragit med någonting överhuvdtaget utan bara tar och tar. Du tycker inte att kvinnor är underbara.

Det var du som påstod och påstår att män uppfunnit allt. Men faktum är att du inte vet detta eftersom vi inte har särskilt mycket info från tiden innan människan kunde börja få ner någon form av skrift. Du vet inte vem som uppfunnit diverse olika praktiska föremål för längelängesen. Historielösa fanskap! Du borde skämmas.
Citera
2019-08-16, 22:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du pratade om kvinnlig omtanke för män så cykla nu inte bort dig i kärlek. Tycker det låter väldigt vekt och kvinnligt, omtanke är en bonus, drivkraften hade man redan som barn och bygger på sig själv, behöva någon som håller en i handen känns som något du borde kommit över som barn. Mommy issues perhaps? Konkurrensen är skrattretande så oroa dig inte för mig du.

Det var lustigt sagt från någon som har en disktrasa som image, att du saknar humor skall du inte försöka skylla på andra. Vilken man förolämpar en annan man med bitter? Dina intryck är bara dina så vet inte varför du känner att det är så viktigt att behöva lufta det hela tiden. Du skulle nog må bra av att bli lite mindre känslig.

Haha, det är väldigt sällan jag fått höra att jag är lite för känslig.
Men jag tänker så här, du väljer att bilda familj, det går ju utan kvinnor inblandade numera, dock lite mer komplicerat.
Iaf, så kommer barnen behöva både sin mor och sin far för att få en komplett uppväxt. Givetvis kan vi kalla det ägg och spermier men en mänsklig avkomma behöver rätt mycket av både fäder och mödrar för att kunna växa upp till självständiga producerande individer.

Att jag angrep dig på det sätt jag gjorde beror främst på att många i dagens generations män är riktigt bortklemade. Ingen militärtjänstgöring, inga riktiga jobb, gnäller om allt, ingen som helst jävla förmåga att uthärda umbäranden.
Så då sitter de och försöker leta fel och brister hos andra. Du kanske inte är sån, jag har däremot haft en del med sådana bortskämda snorvalpar att göra.
Nu kanske du arbetar hårt precis som du säger, och det respekterar jag i så fall. Det är bara det att något i ditt resonemang inte rimmar.
Om du är nöjd med din egen prestation som man finns det ingen som helst anledning att irritera sig på kvinnor likt du gör.
Kanske har du andra erfarenheter av kvinnor än jag har, men de flesta arbetar, tar hand om sina barn m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in