2019-08-16, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotDive
Fick höra att D.N blev ombedd av de nu häktade att ringa J.D för att lura ned honom till lägenheten där de övriga nu häktade väntade på honom. Att de var oense om något, eve skuld, eve otroheter.
Kan de då räknas som planlagt?

Det låter inte särskilt trovärdigt. Varför skulle JD gå dit om de var ovänner.

Jag tror de var vänner, de festade ihop, men att nånting spårade ur pga påtända av droger.
Citera
2019-08-16, 06:59
Medlem
Liivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vicmrs
Länkade med anledning av personens inlägg och också flickvännens kommentar gällande personerna som sitter häktade.

Lägg gärna upp en bild eller copy pastea för oss utan möjlighet att läsa inlägg på fejjan.
Citera
2019-08-16, 08:24
Medlem
atjoprosits avatar
Såg klippet på SVT igår när åklagaren säger att kroppen är ”hanterad” efter döden. Till Aftonbladet ville man inte berätta om alla kroppsdelar hittats. Varför skulle det vara ett problem att berätta att man hittat hela kroppen - om den var hel?

Tänker osökt på ryktena om den avspärrade containern. Kan det vara så att man hittat exempelvis händerna där? Det skulle kasta ljus på varför man rubricerade det som människorov så tidigt när männen häktades.
Senast redigerad av atjoprosit 2019-08-16 kl. 08:27.
Citera
2019-08-16, 08:32
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenh00k
D.N är inte inblandad i brottet eller gärningen.. Däremot har D.N vetat hela tiden vad som har hänt. Hon har dock inte öppnat upp sig om detta till polisen. En vecka drygt efter JD försvann så fick polisen nys om D.N och hon har nog sagt det mesta hon vet till polisen. Dock tror jag tyvärr hon berättade ett par dagar försent då MGM haft en vecka på sig att röja undan bevis samt göra sig av med JD.

Men att någon utöver MGM och D.N är inblandade det tror jag inte. Hade det varit så skulle nog JD varit funnen vid de här laget..

DN har nog haft koll på vad som hänt och är skyldig eftersom hon inte berättat det hon vet till polisen.
Var det inte hennes bil som var lerig?
Kanske den som de använde för att frakta kroppen? Är jag fel ute?
Hon är till och med skyldig till medhjälp
Citera
2019-08-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
DN har nog haft koll på vad som hänt och är skyldig eftersom hon inte berättat det hon vet till polisen.
Var det inte hennes bil som var lerig?
Kanske den som de använde för att frakta kroppen? Är jag fel ute?
Hon är till och med skyldig till medhjälp

Hon verkar inte stabil. Nog lär hon ha golat tidigare hon är nog mer insatt i kvinnligt mode än vad.som hände till JD.

Dock kan det vara värt kolla häktades och JDs Instagram, kan följa en mer intelligent person från Kirunas undre värld som kan ha orkestererat ddtta. tror inte häktade lyckadds med detta själv, är planerat, hade det bara råkats hade man inte lyckas dölja spåren så bra med all stress tror jag minsanmn.
Citera
2019-08-16, 09:57
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Såg klippet på SVT igår när åklagaren säger att kroppen är ”hanterad” efter döden. Till Aftonbladet ville man inte berätta om alla kroppsdelar hittats. Varför skulle det vara ett problem att berätta att man hittat hela kroppen - om den var hel?

Tänker osökt på ryktena om den avspärrade containern. Kan det vara så att man hittat exempelvis händerna där? Det skulle kasta ljus på varför man rubricerade det som människorov så tidigt när männen häktades.
Varför skulle man kapa händerna av honom och slänga där, för att sen ta resten av kroppen till Parakka?
Det skulle ju innebära att man grisar ner som fan med blod.

Jag tror mer på att polisen kanske hittat typ spade/spadarna och kanske ev JD's mobiltelefon i containern.

Varför man så fort rubricerade det som människorov skulle ju kunna vara att man kollat upp var deras mobiler de befann sig. Först var allihop kring Glaciären, för att sedan röra sig mot Parakka, där en mobil "stannade kvar"/slocknade när dom andra 3 rörde sig mot Kiruna igen.

Eftersom det bara finns en mobilmast i Parakka (vad jag vet), så går det inte att triangulera exakt punkt vars de befunnit sig, därför har polisen haft svårt att hitta var kroppen låg, dom har haft ett stort område att söka i.
Jag tror ju inte att det här gänget varit nog smarta för att stänga av/lämna kvar mobilerna innan dom drog iväg med JD.
Citera
2019-08-16, 10:40
Medlem
atjoprosits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Varför skulle man kapa händerna av honom och slänga där, för att sen ta resten av kroppen till Parakka?

Jag tror mer på att polisen kanske hittat typ spade/spadarna och kanske ev JD's mobiltelefon i containern.

Varför man så fort rubricerade det som människorov skulle ju kunna vara att man kollat upp var deras mobiler de befann sig. Först var allihop kring Glaciären, för att sedan röra sig mot Parakka, där en mobil "stannade kvar"/slocknade när dom andra 3 rörde sig mot Kiruna igen.

Eftersom det bara finns en mobilmast i Parakka (vad jag vet), så går det inte att triangulera exakt punkt vars de befunnit sig, därför har polisen haft svårt att hitta var kroppen låg, dom har haft ett stort område att söka i.
Jag tror ju inte att det här gänget varit nog smarta för att stänga av/lämna kvar mobilerna innan dom drog iväg med JD.

Du har en poäng med blodet. Men tycker fortfarande det är märkligt att polisen inte vill uttala sig om det var en hel kropp man hittade! Tänkte att händerna troligtvis kan berätta en del om vad som hänt innan döden, och brukar vara ngt som är borta, om något.
Citera
2019-08-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand

M sandbergs mobil var avstängd hela dagen efter försvinnandet, vet en som försökte få tag i han hela lördagen.
Citera
2019-08-16, 11:19
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Du har en poäng med blodet. Men tycker fortfarande det är märkligt att polisen inte vill uttala sig om det var en hel kropp man hittade! Tänkte att händerna troligtvis kan berätta en del om vad som hänt innan döden, och brukar vara ngt som är borta, om något.
Ja det är lite konstigt att dom inte kan säga om kroppen var hel eller ej. Men det kommer nog snart något om det.

Är det någon som vet vars i Parakka han hittades?
Det har ju stått att det var någonstans öster i/vid nedre Parakka, men vars?
Citera
2019-08-16, 11:42
Medlem
Vems lgh hade polisen funnit blod? JL eller MS?
Citera
2019-08-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikita78
Så den yngsta mördade o de äldre gjorde sig av med kroppen eller vad?

Yngsta verkar vara oskyldig?
Citera
2019-08-16, 11:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikita78
Så den yngsta mördade o de äldre gjorde sig av med kroppen eller vad?
Hantering av kroppen och bortforslande är det dem erkänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in