https://www.klix.ba/vijesti/bih/na-alipasinom-polju-u-sarajevu-izgradjena-bosanska-dzamija/190810038
Grattis Sarajevo, ännu en moské i en stad med allt för många moskéer för att vara en huvudstad i Europa, vilken stad har flest moskéer (källarmoskéer inräknat), Malmö eller Sarajevo?

Om nu bosniska muslimer, jag säger bosniska muslimer eftersom de finns även kristna bosniaker som har konverterat till Kristendomen, är så sekulära - varför byggs de så många moskéer i exempelvis Sarajevo?
Mig veterligen byggs de inte ofantligt många kyrkor i Sverige, och många svenskar är inte så religiösa, att vara sekulär muslim är inte detsamma som sekulära kristna människor eller som de egentligen människor med kristen bakgrund men som inte är kristna. Ungefär som majoriteten utav alla kroater och serber, man måste vara pånyttfödd för att vara kristen, men de är vida okänd information i forna Jugoslavien.
Sunrise01 berättade att Alija Izetbegovic "besegrade kommunismen", jag antar att Sunrise01 själv är emot de gamla Jugoslavien. Så vad gör du i Sverige? Åk hem till Bosnien och Hercegovina och bo i de fantastiska landet där Tito inte är verksam längre eller kommunismen. Kom inte och prata om "de finns inga arbeten" och "lönerna är låga", du var emot Jugoslavien och de bosniska muslimerna har i FBiH kunnat bygga ett Tyskland eller Slovenien sedan år 1995 då Milorad Dodik inte stör i FBiH. Men SDA gör ingenting för människorna i FBiH, och dessa kallar sig för "Motor BiH i bosnjackog naroda".

De enda SDA har att erbjuda är moskéer i överflöd och nationalism och kommentarer om Kroatien och Serbien och att besöka Srebrenica en gång om året och posera framför kamerablixtarna och lova Srebrenicaborna en massa saker och sedan åka hem.
De bygger inte ens motorväg trots alla akciza pengar. Men Sunrise01 sade de själv, Alija Izetbegovic har "besegrat kommunismen", men hans avkomma har inte gjort någonting för landet snarare har han gjort FBiH till en skitentitet och Republika Srpska är inte heller bättre men där byggs de fler kilometer motorväg än i FBiH.
När de visas bilder på pampiga byggnader i Sarajevo, kan de inte nämnas alla sopkök i Sarajevo och att pensionärer i FBiH lever på så lite som 1 000-1 500 kr i pension.
Människor har inte råd med kött... så mycket utav Tyskland, förlåt, FBiH.