2019-08-09, 00:10
Medlem
Messials avatar
Jag förstår inte vad du och din vän Sunrise01 har emot Ryssland och Vladimir Putin. Jag antar att du är kroat?
De är inte Vladimir Putin som har startat krig i hela Mellanöstern, de är USA som ställer till elände i hela Mellanöstern för att få gratis olja och man använder ordet "demokratisera", Ryssland ligger inte bakom starten utav kriget i Syrien.
När USA inte startar krig själva så använder man sin högra hand Israel som operatör.

På grund utav detta fantastiska NATO så mördades en ung man ifrån Kroatien eftersom han tjänade någon fet jänkare i USA och "fredsbevaringen" i Afghanistan.
De var inte ditt arsle som råkade ut för talibaner, de är väldigt lätt för dig att sitta och hylla NATO.
Sverige är i de avseendet, när de gäller NATO ett klokt land, man undviker både euron och NATO jämfört med Kroatien och Slovenien som "köper hela paketet.
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Messial, Putins bitch - confirmed.

Och ju, Sverige är väldigt kåta på NATO, man är bara inte kåt på att betala medlemsavgiften. NATO försvarar även Sverige.
Citera
2019-08-09, 01:05
Medlem
Messials avatar
Jag har en fråga till er bosniska muslimer, hur kommer de sig att de språk ni pratar heter bosniska språket? Landet heter Bosnien och Hercegovina och ni brukar hävda att alla i landet är bosniaker, ni kallar er för bosniaker alltså, men varför heter då ert språk bosniska språket?
De heter egentligen "bosniakiska språket"?
"Bosnjacki jezik" som man säger i forna Jugoslavien.

De här landet heter Sverige, värdfolket är svenskarna och språket heter svenska språket. Alltså heter ert språk bosniakiska språket.
Citera
2019-08-09, 15:42
Medlem
Messials avatar
https://www.klix.ba/vijesti/bih/adis-pokvic-sam-ispisao-uvredljive-grafite-i-prijetece-poruke-na-svojoj-kuci-u-gornjem-vakufu/190809027

En bosnisk muslim i Bosnien och Hercegovina sprayade hakkors och skrev "BALIJE" på husväggar där bosniska muslimer bor och sprayade på bosniska muslimers bilar att Srebrenica skulle upprepas och sprayade kors på bilar som tillhör bosniska muslimer.
Jag märker att bosniska muslimer likt Sunrise01 är emot kristna människor i Bosnien och Hercegovina och vill att de skall leva under muslimskt förtryck och betala en religiös skatt för och kunna leva ifred, men jag visste inte att ni är emot kroater och serber så mycket att ni själva sprayar rasistiska ord och symboler för att piska upp hatet mot kroater och serber bland bosniska muslimer medans politiska partier som SDA och den hyllade Alija Izetbegovics son Bakir Izetbegovic.
Bosniska muslimer är inte olika somalier, bara en annan hudfärg men era föräldrar har uppfostrat er med Islam och halal och muslimska värderingar och muslimer anser för de mesta att de är okej att ljuga även i exempelvis krigsförbrytartribunalen i Haag och få pluspoäng och sympati utav anhängarna utav globaliseringen som sitter i domstolen i Haag.
Citera
2019-08-09, 16:16
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Jag förstår inte vad du och din vän Sunrise01 har emot Ryssland och Vladimir Putin. Jag antar att du är kroat?
De är inte Vladimir Putin som har startat krig i hela Mellanöstern, de är USA som ställer till elände i hela Mellanöstern för att få gratis olja och man använder ordet "demokratisera", Ryssland ligger inte bakom starten utav kriget i Syrien.
När USA inte startar krig själva så använder man sin högra hand Israel som operatör.

På grund utav detta fantastiska NATO så mördades en ung man ifrån Kroatien eftersom han tjänade någon fet jänkare i USA och "fredsbevaringen" i Afghanistan.
De var inte ditt arsle som råkade ut för talibaner, de är väldigt lätt för dig att sitta och hylla NATO.
Sverige är i de avseendet, när de gäller NATO ett klokt land, man undviker både euron och NATO jämfört med Kroatien och Slovenien som "köper hela paketet.

Nu pratar vi inte Mellanöstern utan Europa. Jag har inget emot Ryssland eller ryssar men det var inte under USA:s eller NATO:s stövel halva Europa tvingats leva under många decennier. Polacker, tjecker, slovaker, ungrare, ukrainare, baltiska länder, osv.
Din polare Putin försökte organisera en statskupp i Montenegro och avrätta deras premiärministern för inte så länge sen. Allt för att förhindra dem från att gå med i NATO och istället låta Putin styra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Montenegrin_coup_plot

Som jag sa tidigare, NATO försvarar Sverige också, även om man officiellt inte är medlem. Alla vet att NATO skulle försvara Sverige ifall ex. Ryssland invaderade landet. Ryssland vet det och Sverige vet det. Inget skulle förändras om Sverige gick med i NATO, utan man skulle bara få större kostnader. På så vis är Sverige kloka. Cyniska som fan, men också kloka. Många andra länder har inte råd att spela samma höga spel utan måste gå med i NATO för att vara på det säkra.
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-08-09 kl. 16:32.
Citera
2019-08-09, 16:33
Medlem
Messials avatar
Om de är så som du säger, varför försvarade inte NATO Bosnien och Hercegovina i kriget där nere? De "försvarade" landet först efter Srebrenica, fram tills dess så stod de bara och tittade på.
Varför försvarade inte NATO Dubrovnik och Vukovar år 1991? Varför väntade man på att Vukovar nästan skulle jämnas med marken?
Ukraina är ett dagsfärskt exempel, NATO försvarar inte Ukraina eftersom Ukraina inte är medlem i NATO, Ukraina får själva kämpa mot Ryssland med de dom har och deras armé är bättre än den de bosniska muslimerna hade i kriget där nere.
Uppenbarligen försvarar NATO inte länder som inte är medlemmar i NATO. Varför har annars de bosniska muslimerna så bråttom med att få in landet och tvinga de andra folkgrupperna (en folkgrupp tvingar andra folkgrupper) in i NATO?
Vladimir Putin är inte min polare, men jag hade gärna träffat honom och frågat honom om hans mål, han är en mer civiliserad och trevlig människa än Donald Trump och dessutom ger han ett bättre intryck som människa.
Kolinda Grabar Kitarovic såg ut som en liten flicka när hon flamsade runt i Ryssland och uppvaktade Vladimir Putin, de såg ut som en vuxen man och en liten flicka.
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Nu pratar vi inte Mellanöstern utan Europa. Jag har inget emot Ryssland eller ryssar men det var inte under USA:s eller NATO:s stövel halva Europa tvingats leva under många decennier. Polacker, tjecker, slovaker, ungrare, ukrainare, baltiska länder, osv.
Din polare Putin försökte organisera en statskupp i Montenegro och avrätta deras premiärministern för inte så länge sen. Allt för att förhindra dem från att gå med i NATO och istället låta Putin styra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Montenegrin_coup_plot

Som jag sa tidigare, NATO försvarar Sverige också, även om man officiellt inte är medlem. Alla vet att NATO skulle försvara Sverige ifall ex. Ryssland invaderade landet. Ryssland vet det och Sverige vet det.
Citera
2019-08-09, 17:01
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Om de är så som du säger, varför försvarade inte NATO Bosnien och Hercegovina i kriget där nere? De "försvarade" landet först efter Srebrenica, fram tills dess så stod de bara och tittade på.
Varför försvarade inte NATO Dubrovnik och Vukovar år 1991? Varför väntade man på att Vukovar nästan skulle jämnas med marken?
Ukraina är ett dagsfärskt exempel, NATO försvarar inte Ukraina eftersom Ukraina inte är medlem i NATO, Ukraina får själva kämpa mot Ryssland med de dom har och deras armé är bättre än den de bosniska muslimerna hade i kriget där nere.
Uppenbarligen försvarar NATO inte länder som inte är medlemmar i NATO. Varför har annars de bosniska muslimerna så bråttom med att få in landet och tvinga de andra folkgrupperna (en folkgrupp tvingar andra folkgrupper) in i NATO?
Vladimir Putin är inte min polare, men jag hade gärna träffat honom och frågat honom om hans mål, han är en mer civiliserad och trevlig människa än Donald Trump och dessutom ger han ett bättre intryck som människa.
Kolinda Grabar Kitarovic såg ut som en liten flicka när hon flamsade runt i Ryssland och uppvaktade Vladimir Putin, de såg ut som en vuxen man och en liten flicka.

NATO:s motto är "en attack mot ett medlemsland är en attack mot hela alliansen".
Man gör väl undantag i fall med geopolitiskt och ekonomiskt viktiga länder. Sverige är ett sånt land. En hypotetisk rysk invasion av Sverige skulle påverka resten av Europa mycket mer än när samma sak händer i östra Ukraina. Även om Sverige inte är officiellt medlem av NATO så vet alla att de skulle reagera om någon invaderade landet. Inget skulle förändras för sveriges del om man gick med i NATO, utan man skulle bara få större kostnader. På så vis är Sverige kloka. Cyniska som fan, men också kloka. Många andra länder har inte råd att spela samma höga spel utan måste gå med i NATO för att vara på det säkra.
p.s. Folkgrupper i Bosnien heter bosniaker, serber och kroater. Inte bosniska muslimer, bosniska katoliker, bosniska ortodox kristna, bosniska agnostiker, eller bosniska ateister. Blir konstigt när du refererar till religionstillhörighet när du egentligen pratar om folkgrupper.
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-08-09 kl. 17:11.
Citera
2019-08-10, 23:52
Medlem
Messials avatar
https://www.klix.ba/vijesti/bih/na-alipasinom-polju-u-sarajevu-izgradjena-bosanska-dzamija/190810038

Grattis Sarajevo, ännu en moské i en stad med allt för många moskéer för att vara en huvudstad i Europa, vilken stad har flest moskéer (källarmoskéer inräknat), Malmö eller Sarajevo?
Om nu bosniska muslimer, jag säger bosniska muslimer eftersom de finns även kristna bosniaker som har konverterat till Kristendomen, är så sekulära - varför byggs de så många moskéer i exempelvis Sarajevo?
Mig veterligen byggs de inte ofantligt många kyrkor i Sverige, och många svenskar är inte så religiösa, att vara sekulär muslim är inte detsamma som sekulära kristna människor eller som de egentligen människor med kristen bakgrund men som inte är kristna. Ungefär som majoriteten utav alla kroater och serber, man måste vara pånyttfödd för att vara kristen, men de är vida okänd information i forna Jugoslavien.
Sunrise01 berättade att Alija Izetbegovic "besegrade kommunismen", jag antar att Sunrise01 själv är emot de gamla Jugoslavien. Så vad gör du i Sverige? Åk hem till Bosnien och Hercegovina och bo i de fantastiska landet där Tito inte är verksam längre eller kommunismen. Kom inte och prata om "de finns inga arbeten" och "lönerna är låga", du var emot Jugoslavien och de bosniska muslimerna har i FBiH kunnat bygga ett Tyskland eller Slovenien sedan år 1995 då Milorad Dodik inte stör i FBiH. Men SDA gör ingenting för människorna i FBiH, och dessa kallar sig för "Motor BiH i bosnjackog naroda".
De enda SDA har att erbjuda är moskéer i överflöd och nationalism och kommentarer om Kroatien och Serbien och att besöka Srebrenica en gång om året och posera framför kamerablixtarna och lova Srebrenicaborna en massa saker och sedan åka hem.
De bygger inte ens motorväg trots alla akciza pengar. Men Sunrise01 sade de själv, Alija Izetbegovic har "besegrat kommunismen", men hans avkomma har inte gjort någonting för landet snarare har han gjort FBiH till en skitentitet och Republika Srpska är inte heller bättre men där byggs de fler kilometer motorväg än i FBiH.
När de visas bilder på pampiga byggnader i Sarajevo, kan de inte nämnas alla sopkök i Sarajevo och att pensionärer i FBiH lever på så lite som 1 000-1 500 kr i pension.
Människor har inte råd med kött... så mycket utav Tyskland, förlåt, FBiH.
Citera
2019-08-10, 23:54
Medlem
Messials avatar
Sunrise01 pratar om att han gillar demokrati, Bosnien och Hercegovina är mer demokratiskt än Sverige, med cirka 350 politiska partier där nere. Åk hem nu när kommunismen inte finns kvar där nere.
Citera
2019-08-11, 03:02
Medlem
dunias avatar
I am back bitches, vad händer?

Hur mår ni alla, ska ni något till juggan i år eller har ni redan varit? Ska själv åka dit om några dagar, fyfan vad jag längtar efter att bara äta cevape och burek.

Peace out och var inte så elaka hehe Messial kristna bosniaker som konverterat, never change
Citera
2019-08-15, 16:04
Medlem
Messials avatar
För ett tag sedan skrev Sunrise01 att Bosnien och Hercegovina vann Kirin Cup (någonting många människor i Europa som är fotbollsintresserade knappt har hört talats om) och att de är större att vinna Kirin Cup än att spela fotbolls-VM final mot Frankrike.
Kirin Cup spelades enligt Sunrise01 inför 200 000 japaner, medans fotbolls-VM finalen år 2018 mellan Frankrike och Kroatien spelades inför drygt 80 000 åskådare i Moskva tror jag och sågs utav en hel värld inklusive just Sunrise01 tror jag.

Dinamo Zagreb har en fotbollsspelare som är lika mycket värd sett till pris på fotbollsmarknaden som FK Sarajevo och FK Zeljeznicar tillsammans, de två största fotbollslagen i Bosnien och Hercegovina.
Dinamo Zagreb är på väg att kvalificera sig till UEFA Champions League och där kommer man vara i tredje potten, om Röda stjärnan tar sig till gruppspelet i samma turnering så kommer man vara i den fjärde (fyra potter totalt) potten.
Jag vet att fotboll betyder mer än vad bosniska muslimer vill erkänna för dessa människor, jag tror nog att många bosniska muslimer är avundsjuka på grannarna i norr och i väster.
Man brukar få höra att "Dinamo Zagreb är ett litet fotbollslag jämfört med Barcelona och Real Madrid", de är så bosniska muslimer resonerar för att lugna ner sig själva, men Dinamo Zagreb och Kroatien gör de grymt bra för att vara i ett land/ett land med cirka 4 miljoner invånare (lika mycket som Bosnien och Hercegovina). De brukar bland bosniska muslimer pratas om att "Kroatien tar kroater ifrån Bosnien och Hercegovina", men de fanns bara cirka 500 000 kroater i Bosnien och Hercegovina innan kriget så de är inte många människor.
Människor, bosniska muslimer, frågar sig varför kroater i landet väljer Kroatien. Om man som Sunrise01 vill tvinga på alla icke muslimer (han eller hon säger de öppet i denna forumtråd) halalkött och att alla icke muslimer där nere i landet skall buga sig för bosniska muslimer och om man i kriget där nere hade en bland bosniska muslimer hyllad armé som skrek "Allah Akbar" och "Tekbir" och en armé som denna som även s k sekulära bosniska muslimer hyllade, då är de helt naturligt att en kristen människor ifrån Bosnien och Hercegovina inte kan identifiera sig med landet i fråga.
Glöm inte heller gröna flaggor med halvmåne och stjärna som man kan se på Bosnien och Hercegovinas fotbollslandskamper och turkiska flaggor. Vilken kristen människa med rötter i Bosnien och Hercegovina kan identifiera sig med detta? Och detta är en potentiell EU medlem.
Senast redigerad av Messial 2019-08-15 kl. 16:08.
Citera
2019-08-15, 22:00
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Dinamo Zagrebs stomme utgör bosniska spelare idag, så du yrar runt som vanligt vlašino.

Mamic som gjorde DZ till det klubben är idag, njuter av livet i Bosnien, han vägrar sätta sin fot i Kroatien.
Citera
2019-08-15, 22:35
Medlem
Messials avatar
https://www.youtube.com/watch?v=IvSUHjCtCjE

Om Bosnien och Hercegovina eller Serbien blir EU medlemmar så kommer människor som Mevlid Jasarevic i filmklippet ovan få EU medborgarskap och därmed fri tillgång till hela EU och han kan då bosätta sig i Sverige och planera nya terrorattentat i Stockholm.
Sedan har vi även Bilal Bosnic, killen med pet hanuma (fem fruar) som rekryterade unga bosniska muslimska IS soldater. Sådana som Bilal Bosnic hade blivit EU medborgare om Bosnien och Hercegovina hade blivit EU medlem.
En annan bosnisk muslim är han som kallas för "Maximus" tror jag.
Om Bosnien och Hercegovina blir EU medlem så kommer vi i Bryssel och i Strasbourg för första gången i historien få in flera muslimska politiska partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in