Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-08-14, 19:46
Medlem
Med förra jobbet fick jag ett Technet-abonnemang som jag fick behålla när jag slutade. De licenser jag aktiverade funkar fortfarande. Microsoft lade som bekant ner licenstjänsten för Technet 2013 men alla hämtade licenser funkar fortfarande. Dock hittar jag ingen möjlighet att ladda ner några images längre. Jag har fortfarande kvar några men det är framför allt Visio Pro 2013 som jag är ute efter nu. Alla försök på MS hemsida leder bara till att de vill att jag ska uppgradera till Office 365.

Det var ett tag sedan jag hängde på Technet och MS så jag har lite dålig koll på vilka förändringar som skett. Har de tagit bort möjligheten att ladda ner programvara utan att köpa den först? Mina licenser gäller ju fortfarande (i alla fall de som jag testat). Eller kan man använda sina gamla Office 2013 licener för att "uppgradera" till Office 365?
Citera
2019-08-14, 19:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Med förra jobbet fick jag ett Technet-abonnemang som jag fick behålla när jag slutade. De licenser jag aktiverade funkar fortfarande. Microsoft lade som bekant ner licenstjänsten för Technet 2013 men alla hämtade licenser funkar fortfarande. Dock hittar jag ingen möjlighet att ladda ner några images längre. Jag har fortfarande kvar några men det är framför allt Visio Pro 2013 som jag är ute efter nu. Alla försök på MS hemsida leder bara till att de vill att jag ska uppgradera till Office 365.

Det var ett tag sedan jag hängde på Technet och MS så jag har lite dålig koll på vilka förändringar som skett. Har de tagit bort möjligheten att ladda ner programvara utan att köpa den först? Mina licenser gäller ju fortfarande (i alla fall de som jag testat). Eller kan man använda sina gamla Office 2013 licener för att "uppgradera" till Office 365?

Ska fungera - https://filehippo.com/download_visio_professional/
Citera
2019-08-14, 21:08
Medlem
tantrs avatar
Nej.

Ladda ner windows media creation tool från Microsofts sida.
Citera
2019-08-14, 21:36
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack

Det ska fungera med annat OS ?
dvs om du laddar från en dator, MacOS eller någon linux, eller ev telefon surflatta med iOS eller Android typ
Citera
2019-08-14, 21:38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Nej.

Ladda ner windows media creation tool från Microsofts sida.

Vad exakt får man då ? ett program man gör startbar USB från ISO? (samma som Rufus)

Var kommer Windows ISO sen ifrån ?
Citera
2019-08-14, 21:48
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad exakt får man då ? ett program man gör startbar USB från ISO? (samma som Rufus)

Du kan välja att installera datorn direkt med windows 10(in place upgrade), eller så kan du skapa ett startbart medium / spara iso:n till disken.

Imagen tankas direkt från microsoft.
Citera
2019-08-15, 03:37
Medlem
salxars avatar
Citat:

Från Microsoft, vilket syns lite i hans inlägg om du tänker till lite.
Citera
2019-08-15, 05:17
Medlem
StigAllans avatar
https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-and-office-iso-download-tool
Citera
2019-08-15, 17:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Du kan välja att installera datorn direkt med windows 10(in place upgrade), eller så kan du skapa ett startbart medium / spara iso:n till disken.

Imagen tankas direkt från microsoft.

Så jag kan spara ner en ISO även så och spara, inte starta den direkt och uppgradera ? det där tool låter ju bara som ett program att göra startbar USB med.

Jag tänkte mer på om man har en ren ny SSD eller så och vill installera på den. Jag kan ju inte installera, om datorn saknar ett operativsystem.
Det jag vill göra är göra en startbar USB, och plugga in och installera på den nya SSDn.

Jag vill ju inte behöva installera 7an och sen installera om/uppgradera 7an till 10.
Så kan jag göra en startbar USB av ISOn.

Ursäkta jag frågar har aldrig installerat rent så utan bara installerat datorer laptops nya
från det som finns när man köper

Samt uppgraderat en 7 till 10 när det var gratis

Samt diverse Linux, och då har jag ju använt mig av nedladdad ISO gjort startbar USB och skrivet över det som fanns innan.

Tycker bara det är hmm att jag kan ladda ned ISOs med dator med annat OS
Citera
2019-08-15, 17:57
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Så jag kan spara ner en ISO även så och spara, inte starta den direkt och uppgradera ? det där tool låter ju bara som ett program att göra startbar USB med.

Jag tänkte mer på om man har en ren ny SSD eller så och vill installera på den. Jag kan ju inte installera, om datorn saknar ett operativsystem.
Det jag vill göra är göra en startbar USB, och plugga in och installera på den nya SSDn.

Jag vill ju inte behöva installera 7an och sen installera om/uppgradera 7an till 10.
Så kan jag göra en startbar USB av ISOn.

Ursäkta jag frågar har aldrig installerat rent så utan bara installerat datorer laptops nya
från det som finns när man köper

Samt uppgraderat en 7 till 10 när det var gratis

Samt diverse Linux, och då har jag ju använt mig av nedladdad ISO gjort startbar USB och skrivet över det som fanns innan.

Tycker bara det är hmm att jag kan ladda ned ISOs med dator med annat OS

Lyssna på mig, jag har använt den miljoner gånger. Du kan skapa en skivavbild av Windows 10 på din USB-Sticka. Därefter är det bara att ploppa in den i datorn och köra.
Citera
2019-08-15, 19:41
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Lyssna på mig, jag har använt den miljoner gånger. Du kan skapa en skivavbild av Windows 10 på din USB-Sticka. Därefter är det bara att ploppa in den i datorn och köra.

okej
jag måste i vilket fall som helst göra det innan ett byte av till SSD
Citera
2019-08-16, 08:33
Medlem
StigAllans avatar
Gillar detta.
https://www.zotac.com/br/page/zotac-winusb-maker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera