2019-08-14, 01:26
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Men på den annen side så er det vel tinglysingen som blir offentliggjort og det kan ta flere måneder så da kan vel den reelle salgsdatoen gjerne ha vært i 2018

Høyst tvilsomt. Kjenner svært få som ikke er ivrige etter å få formalitetene rundt hjemmel i orden når et eierskifte er kontraktsfestet. Det gjelder spesielt på boligeiendom hvor det kan bli svært lite hyggelig å la et objekt stå i «transport»

Uansett, de som orket kunne se alle Finn.no annonsene i går.

Offentlig prosess og ikke noe spesielt å anmerke på omløpstiden før disse ble solgt.
Citera
2019-08-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Høyst tvilsomt. Kjenner svært få som ikke er ivrige etter å få formalitetene rundt hjemmel i orden når et eierskifte er kontraktsfestet. Det gjelder spesielt på boligeiendom hvor det kan bli svært lite hyggelig å la et objekt stå i «transport»

Uansett, de som orket kunne se alle Finn.no annonsene i går.

Offentlig prosess og ikke noe spesielt å anmerke på omløpstiden før disse ble solgt.
Da tror jeg familien er splittet og at jr og muligens presten har betalt av egen lomme.
Citera
2019-08-14, 06:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Eventuelle salg kan også være et signal om at Thjr er i (alvorlig) økonomisk krise og må selge for livsopphold. Det kan virke som han ikke har store inntekter eller særlig å leve av, uten at jeg kan dokumentere det.
Vil ikke tro at band engasjementene hans gir stor avkastningen akkurat da det er ganske smalt det de driver med.
Han kanske tänker flytta utomlands och slippa alla rykten.
Citera
2019-08-14, 06:22
Bannlyst
Ursprungligen postat av MINNIMUS
Eventuelle salg kan også være et signal om at Thjr er i (alvorlig) økonomisk krise og må selge for livsopphold. Det kan virke som han ikke har store inntekter eller særlig å leve av, uten at jeg kan dokumentere det.
Vil ikke tro at band engasjementene hans gir stor avkastningen akkurat da det er ganske smalt det de driver med.

Jeg skjønner ikke hvorfor sønnen T.E.H skulle være i alvorlig økonomisk krise.
Han sitter jo som daglig leder i Kvitfjell Eiendom A/S, og da vil jeg tro han har fast månedslønn? 40-50.000 hver mnd?
Eller har du noe mer spesifikt å peke på som gjør at du kan si at det virker som at han ikke har noe særlig å leve av?
Jeg har forstått det slik at du bor i området og sikkert har sett han flere ganger. Har han hullete klær? Gammelt vrak av en bil? Har du sett han i butikken? Kjøper han bare first price produkter?
De tre leilighetene, pengene må jo ha kommet et sted ifra.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-08-14 kl. 06:48.
Citera
2019-08-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Ursprungligen postat av MINNIMUS

Jeg skjønner ikke hvorfor sønnen T.E.H skulle være i alvorlig økonomisk krise.
Han sitter jo som daglig leder i Kvitfjell Eiendom A/S, og da vil jeg tro han har fast månedslønn? 40-50.000 hver mnd?
Eller har du noe mer spesifikt å peke på som gjør at du kan si at det virker som at han ikke har noe særlig å leve av?
Jeg har forstått det slik at du bor i området og sikkert har sett han flere ganger. Har han hullete klær? Gammelt vrak av en bil? Har du sett han i butikken? Kjøper han bare first price produkter?
De tre leilighetene, pengene må jo ha kommet et sted ifra.

Jeg tenker det er forskudd på arv, eller de er satt i hans navn av skattemessige årsaker. Utleieobjekter i Oslo-området er gode investeringer. Leiligheter kjøpt på 90-tallet har tidoblet seg i verdi, og leieinntektene er enorme. Det at de er solgt nå kan være press fra sønnen om å prøve å betale, i desperasjon og fortvilelse. Utrolig trist i så fall. Jeg ser ikke at dette har noen relevans utover at det kanskje er et utspill fra en fortvilet sønn. Men jeg ser opplysningene som altfor usikre til å fastslå noe som helst. Jeg velger nå å vente på en uttalelse fra politiet om framdriften i saken, før jeg spekulerer videre i noe som helst. Alt blir bare drøvtygging uten mer opplysninger.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-08-14 kl. 09:32.
Citera
2019-08-14, 13:01
Medlem
Kan vi anta at hele familien er under komunikasjonskontroll av politiet?
Citera
2019-08-14, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Kan vi anta at hele familien er under komunikasjonskontroll av politiet?

Dem må ha godkjennelse fra tingrettsdommer til å gjøre det, og da vil jeg tippe bare på TH, at dem har fått rettslig kjennelse der, men slik man kjenner politiet så kjører dem kommunikasjonskontroll på egen hånd utover det.
Dem kan dermed ikke bruke dette som bevis i en rettsak, men det er til hjelp i etterforskningen.
Citera
2019-08-14, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg tenker det er forskudd på arv, eller de er satt i hans navn av skattemessige årsaker. Utleieobjekter i Oslo-området er gode investeringer. Leiligheter kjøpt på 90-tallet har tidoblet seg i verdi, og leieinntektene er enorme. Det at de er solgt nå kan være press fra sønnen om å prøve å betale, i desperasjon og fortvilelse. Utrolig trist i så fall. Jeg ser ikke at dette har noen relevans utover at det kanskje er et utspill fra en fortvilet sønn. Men jeg ser opplysningene som altfor usikre til å fastslå noe som helst. Jeg velger nå å vente på en uttalelse fra politiet om framdriften i saken, før jeg spekulerer videre i noe som helst. Alt blir bare drøvtygging uten mer opplysninger.

Ja, det er mye man kan tjene hvis man leier ut en liten leilighet i Oslo.
Mulig at det var det som var planen. Ja, man finner muligens ut etterhvert hva som ligger bak de leilighetene og salg osv., men hvis han har solgt 3 leiligheter i desperasjon for å skaffe penger til å få hjem mor, så er det jo veldig trist.
Syntes politiet har lite og ingen ting å komme med.
Dem lager storoppslag av ingenting.
Millioner sitter å følger spent med, og det eneste dem har å si er "ingen kommentar, det kan jeg ikke gå ut med på nåværende tidspunkt, det vil etterforskningen vise, det vil vi komme tilbake til ved en seinere anledning"
Senast redigerad av Kirkemo 2019-08-14 kl. 14:19.
Citera
2019-08-15, 00:50
Medlem
InfoSurHoy 13.08.2019:
Kidnappers who seized wife of one of Norway’s richest men ‘made contact’ to say she’s alive

Tommy Brøske, sitatet ser ut til å være oversatt fra danske BT:
Citat:
He added: ‘We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living.

‘Until we have complete and relevant evidence [that Hagen is alive], we view it as probable that this is a murder case.’

Om InfoSurHoy.com, "InfoSurHoy.com is a one-stop source of news and information about, and for, Latin America and the Caribbean." og "The goal of InfoSurHoy.com is to offer accurate, balanced and forward-looking coverage of developments in the region."

En eller annen etterlyste hva utenlandske medier skriver om Hagen-forsvinningen.
Citera
2019-08-15, 02:02
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
InfoSurHoy 13.08.2019:
Kidnappers who seized wife of one of Norway’s richest men ‘made contact’ to say she’s alive

Tommy Brøske, sitatet ser ut til å være oversatt fra danske BT:

Om InfoSurHoy.com, "InfoSurHoy.com is a one-stop source of news and information about, and for, Latin America and the Caribbean." og "The goal of InfoSurHoy.com is to offer accurate, balanced and forward-looking coverage of developments in the region."

En eller annen etterlyste hva utenlandske medier skriver om Hagen-forsvinningen.

Kan anbefale Google News for de som lurer på hva som skjer i andre land og hva andre land tillater seg å skrive om oss (Norge)

https://news.google.com/search?q=anne%20elisabeth%20hagen&hl=en-US&gl=US&ceid=US%3Aen
Citera
2019-08-15, 13:07
Bannlyst
Jeg fikk vite av en kontakt at Anne har en eiendom i Gjøvik. En 2.5 mål stor tomt.
Noen som har noen tanker om hva hun evt. hadde for planer med den eiendommen?
Kan det tenkes at hun ville skilles fra TH, og så ville hun selge denne eiendommen og flytte utenlands?
Vet ikke hva en slik eiendom er verdt, men la os si noen hundre tusen.
Å sette opp et hus der vil jo koste kanskje 1-3 millioner alt etter hvor stor huset skal være. Penger hun mest sannsynlig ikke har, selv etter en skilsmisse.
Men selger hun eiendommen for noen hundre tusen, så har hun råd til en leilighet i f.eks. Spania.
Stedet er midt mellom husene Drugaveien 438 og 434, og ville blitt tildelt husnummer 436 ved bygging. Trykk på linkene under for å se kart

https://seeiendom.kartverket.no/eiendom/0502/164/23/0/0

https://www.google.no/maps/place/Drugavegen+438,+2836+Biri,+Norge/@61.0079869,10.3654024,339m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x466a80da4ec68505:0x91df1 24ed0823db3!8m2!3d61.0079869!4d10.3675911

Eiendommen sto i Tom og Anne`s navn fram til 23.10.1987 og ble så overført til bare Anne.
Det samme gjelder for eiendommen i Sloraveien 4b, den ble også overført til Anne ved samme dato 23.10.87. En teori på dette skal være at Tom satset alt han hadde når han startet opp Kvitfjellanlegget, og som en sikkerhet hvis ting gikk skeis, så hadde han de to eiendommene overført på kona.
Eiendommen i Sloraveien 4b ble overført tilbake til Tom 02.02.94. - 10 dager før OL startet.
Sitat db: Før OL på Lillehammer i 1994 var Tom Hagen mannen som garanterte for etterbruken av skianlegget på Kvitfjell - og dermed la grunnlaget for en eventyrlig hytteutvikling i området.

Eiendommen i Gjøvik ble stående i Anne`s navn.
Citera
2019-08-15, 14:49
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Jeg fikk vite av en kontakt at Anne har en eiendom i Gjøvik. En 2.5 mål stor tomt.
Noen som har noen tanker om hva hun evt. hadde for planer med den eiendommen?
Kan det tenkes at hun ville skilles fra TH, og så ville hun selge denne eiendommen og flytte utenlands?
Vet ikke hva en slik eiendom er verdt, men la os si noen hundre tusen.
Å sette opp et hus der vil jo koste kanskje 1-3 millioner alt etter hvor stor huset skal være. Penger hun mest sannsynlig ikke har, selv etter en skilsmisse.
Men selger hun eiendommen for noen hundre tusen, så har hun råd til en leilighet i f.eks. Spania.
Stedet er midt mellom husene Drugaveien 438 og 434, og ville blitt tildelt husnummer 436 ved bygging. Trykk på linkene under for å se kart

https://seeiendom.kartverket.no/eiendom/0502/164/23/0/0

https://www.google.no/maps/place/Drugavegen+438,+2836+Biri,+Norge/@61.0079869,10.3654024,339m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x466a80da4ec68505:0x91df1 24ed0823db3!8m2!3d61.0079869!4d10.3675911

Eiendommen sto i Tom og Anne`s navn fram til 23.10.1987 og ble så overført til bare Anne.
Det samme gjelder for eiendommen i Sloraveien 4b, den ble også overført til Anne ved samme dato 23.10.87. En teori på dette skal være at Tom satset alt han hadde når han startet opp Kvitfjellanlegget, og som en sikkerhet hvis ting gikk skeis, så hadde han de to eiendommene overført på kona.
Eiendommen i Sloraveien 4b ble overført tilbake til Tom 02.02.94. - 10 dager før OL startet.
Sitat db: Før OL på Lillehammer i 1994 var Tom Hagen mannen som garanterte for etterbruken av skianlegget på Kvitfjell - og dermed la grunnlaget for en eventyrlig hytteutvikling i området.

Eiendommen i Gjøvik ble stående i Anne`s navn.

Interessant innlegg, men om jeg får ønske meg noe så er det at ektepakt-sirkuset ikke starter opp igjen i full galopp. Det er utdebattert, kartlagt og fastlagt at det ikke er noe muffens der.

Det som er nytt med dette innlegget er at AEH kunne solgt denne tomten og skaffet til veie egenkapital for å skaffe seg et hus i f.eks Spania som Kirkemo nevner og levd greit selv på sin nyervervede minstepensjon.

Minstepensjon fordi TH ikke har innberettet den lønn som utløser opptjening av pensjonspoeng i det nødvendig antall år slik at utbetalingene etter fylte 67 kunne blitt vesentlig større enn minimum.

Disclaimer: Det med minstepensjon lar seg ikke 100% verifisere og TH kan ha hatt andre private ordninger, men det er lite sannsynlig at AEH er blitt tilgodesett på den måten når vi kjenner til deler av atferden hos TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in