Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Ja det är svårt, men nu lyssnade polisen på mig och hittade honom direkt. Jag som inte har studerat sånt här lyckas alltså bättre än polisen i princip genom att föreslå jakthund.
Får se vem som har gjort det hemska här och grävt ner honom. Är nog intr häktade, de borde ha erkänt om de visste.
Ja, antingen är du den skyldige eller så har du en diagnos. Det var garanterat din förtjänst till att kroppen hittades!
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
JD hade, enligt artikeln, en skuld till en av de häktade.
Precis vad jag har trott hela tiden att hans försvinnande, och sedermera död, handlade om "affärer".
Kroppen hittad i området runt Parakka dit det fanns en en hel del kopplingar till åtminstone en av de häktade.
Jag skulle ju inte påstå att det är vanligt att man mördar någon som är skyldig en pengar om det inte handlar om småsummor och man vill statuera något slags exempel!? Det är ju extremt korkat tankesätt.. för det första får du aldrig tillbaks några pengar och du sätter dig själv i en jäkla sits med mordutredningar och mest troligt fängelsetid.
Visst kan en skuld ha funnits, men här luktar mer snedtändning som gått väldigt fel och man har fått panik vilket resulterat i att man irrat iväg till Parakka och dumpat kroppen i en myr. Inget ovanligt alls tyvärr.