2019-08-14, 23:50
Medlem
Neroxxs avatar
För en neutral åskådare så var det en rätt bra match rakt igenom, dock hoppas jag att Abraham inte går ner sig allt för mycket efter missen. Även ifall jag inte håller på chelsea så är det alltid intressant att se ynglingarna spela.
2019-08-14, 23:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Skillnaden mellan detta Chelsea och det som mötte United var tydlig - Kante, vilken jävla spelare. Zouma inte alls samma träben och säkerhetsrisk som mot United heller.
2019-08-14, 23:53
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Tråkigt att det avgjordes på straffläggning. Jag anser dock att en vinst för Liverpool är rättvist sett över 90+30, har fler skott på mål och farligare målchanser sett över hela matchen. Chelsea gör bara ett spelmål idag. Kudos till Chelsea dock som gör en stark insats, de kan nog bli att räkna med i ligan.
ja i slutändan så blev det rättvist att Liverpool vann, men det var inte mycket som skiljde lagen åt idag. Chelsea har inte haft marginalerna på sin sida så här tidigt i säsongen. Ska bli intressant att se hur de återhämtar sig inför nästa match.
2019-08-14, 23:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
För en neutral åskådare så var det en rätt bra match rakt igenom, dock hoppas jag att Abraham inte går ner sig allt för mycket efter missen. Även ifall jag inte håller på chelsea så är det alltid intressant att se ynglingarna spela.

Som LFC är jag helt enig. Abraham har sett jättespännande ut de här två matcherna, har haft usla marginaler. Känns mycket roligare än Giroud som passerat zenit. Mason Mount kan också bli något. Vilken jävla straff han slår, knappt fjun på överläppen och dunkar den i krysset utan att tveka.
2019-08-15, 00:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Martin Åslund på Twitter: "...viktigare är att Adrian har börjat uselt i Liverpool Ska bli kul att se Klopp svara på DE frågorna inför helgen..."

Har karln sänkt baginboxen nu och tappat det?
2019-08-15, 00:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Martin Åslund på Twitter: "...viktigare är att Adrian har börjat uselt i Liverpool Ska bli kul att se Klopp svara på DE frågorna inför helgen..."

Har karln sänkt baginboxen nu och tappat det?

Ja, det måste han ah sänkt, minst! De mål Adrian har släppt in är inga skitmål, precis! Vilken nolla Åslund är!
2019-08-15, 00:17
Medlem
En viktig poäng med det nya systemet är att backarna måste bruka mer kraft och energi iom att de inte kan sluta springa, även om de vet att det kommer blåsas för offside... Detta pga. att ex. linjedomarna måste vänta på vem som tar bollen EFTER en ev. offsidesituation... En back måste alltså följa med extra 20-30 metrarna trots att de vet att det kommer blåsas för offside...
2019-08-15, 00:25
Medlem
Om vi nu skall förlita oss på repriser och VAR så skulle Chelseas sista straff gått om - såpass mycket kan jag ge er. Adrian var utanför och hade inte en fot på mållinjen via straffsparken utav Chelsea...
2019-08-15, 00:28
Medlem
Otroligt snyggt rosande utav Adrian av Henderson! Kudos!
2019-08-15, 00:31
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om vi nu skall förlita oss på repriser och VAR så skulle Chelseas sista straff gått om - såpass mycket kan jag ge er. Adrian var utanför och hade inte en fot på mållinjen via straffsparken utav Chelsea...
Nu är jag inte helt hundra på hur det ligger till i cupen. Men under Dam VM så beslutade de att VAR inte ska gälla för att kontrollera om målvakten hade lämnat linjen under straffavgörande.
2019-08-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Nu är jag inte helt hundra på hur det ligger till i cupen. Men under Dam VM så beslutade de att VAR inte ska gälla för att kontrollera om målvakten hade lämnat linjen under straffavgörande.

Ok! Det visste jag inte - tack för info!
2019-08-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det räcker väl med en fot på linjen nu med dom nya reglerna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in