2019-08-14, 17:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Nu när Rocky och hans 2 livvakter blivit dömda. Vad skulle hända om de nu inte betalade? Alltid undrat över ekonomiska skulder i annat land.
Edit: 12500 är piss i sjön. En jag känner fick betala 14000 för att ha prylat 2 personer och då fick den ena bara en örfil.
Jag fick 24,000 i böter, 2 års fängelse och dömdes att betala 12,000 i skadestånd efter att ha läxat upp en kaxig fåntratt som inför ett dussin vittnen hotade mig med stryk i 30 minuter och sedan efter att ha kallat min flickvän för en handfull obegripligt otrevliga saker valde att göra upp. Han var 30-40kg större än jag. Jag utdelade inte ett enda slag när han inte stod på fötterna.

Jag betalade varenda krona. Jag flyttade från Sverige och har aldrig återvänt.
Sverige är ett clusterfuck utan dess like.
Citera
2019-08-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodgy
Älskar alla bittra tårar i denna tråd.

Ni kan skitposta dagarna i ända, men att skaffa sig rudimentär kunskap om juridik går tydligen inte. Den här domen var 100% förutsägbar, inte pga ngn samhällelig konspiration, utan pga att det är så här lagen och prejudikat om misshandel och nödvärn ser ut.

Sug på den, ni lågpresterande bittervaginor och snöflingor.
Många har nog noll koll på juridik i skvallertrådarna. Vi andra behövde inte fundera länge när vi läst FUP.
Lite störigt att diskussionen blev så knasig med så olika perspektiv, men man lär sig mycket om hur folk tänker/fungerar.
Huvudpersonen är nog bara glad över all uppmärksamhet, nu vet ”alla” vem han är och han kan ta in $$$$
Citera
2019-08-14, 17:20
Medlem
Citat:
Nu när Rocky och hans 2 livvakter blivit dömda. Vad skulle hända om de nu inte betalade? Alltid undrat över ekonomiska skulder i annat land.
Edit: 12500 är piss i sjön. En jag känner fick betala 14000 för att ha prylat 2 personer och då fick den ena bara en örfil.

De kommer INTE betala en spänn mer men om Sverige fortfarande vill håva in pengarna så kommer säkert Trumph twittra ikväll till Löven om att han kommer stå för notan
Citera
2019-08-14, 17:38
Medlem
VAD VAR DET JAG SADE!

fingret åt er andra
Citera
2019-08-14, 17:39
Medlem
Hur mycket har denna rättegången kostat.Säkert ofantliga summor.Det var ju afganen som startade bråket.Han skulle ha en enkel biljett till afganistan
Citera
2019-08-14, 17:46
Medlem
Fan vad jag stör mig på kända personer som tror att dom har något jävla vip pass när det gäller rättsväsendet. Han hävdar att han är oskyldig när det FINNS bevis på att misshandlar en kille. Spela roll om killen i fråga har följt efter honom och trakasserat honom. I Sverige får man använda sig utav självförsvar men i denna situation handla det bara om en allmänt störig kille som kalla han fula grejer. So what? I Sverige är det olagligt att bruka övervåld. Jävla miffo hoppas han får 2år. Struntar i om alla rappare bojkottar Sverige, finns mycket bättre musik än modern hiphop
Citera
2019-08-14, 17:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Fan vad jag stör mig på kända personer som tror att dom har något jävla vip pass när det gäller rättsväsendet. Han hävdar att han är oskyldig när det FINNS bevis på att misshandlar en kille. Spela roll om killen i fråga har följt efter honom och trakasserat honom. I Sverige får man använda sig utav självförsvar men i denna situation handla det bara om en allmänt störig kille som kalla han fula grejer. So what? I Sverige är det olagligt att bruka övervåld. Jävla miffo hoppas han får 2år. Struntar i om alla rappare bojkottar Sverige, finns mycket bättre musik än modern hiphop
Själv är jag mer oroad över att i Sverige får man bete sig som en skitstövel och springa runt och hota folk till höger och vänster utan åtgärd, inte ens från rättväsendet. Det är till och med tvärtom - att dessa galenpannor blir skyddade. Inte förvånad att någon utländsk medborgare tröttnade och gav idioten en läxa. Synd att han inte fick ordentligt med stryk, om du frågar mig.
Citera
2019-08-14, 17:56
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Det har afghanen med.

Ja, men en negativ publicitet där många skulle vilja banka skiten ur honom.
Citera
2019-08-14, 18:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

De får inkasso kvitto skickat till sig, Bill Murray får ett varje år efter att ha kört full i en golfbil sedan 10+ år tillbaka.
Citera
2019-08-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001

Han blev ju släppt för han är OSKYLDIG + tjänat 1,8 miljarder kr i PR på hel soppan. Han är 2,3miljarder rikare nu i augusti än 30 juni 2019. "Källa NY TIMES"
Citera
2019-08-14, 18:09
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Många har nog noll koll på juridik i skvallertrådarna. Vi andra behövde inte fundera länge när vi läst FUP.
Lite störigt att diskussionen blev så knasig med så olika perspektiv, men man lär sig mycket om hur folk tänker/fungerar.

Skulle inte säga att domen var 100% förutsägbar. Kunde också ha blivit fängelse kvittat mot häktningstiden. Att nödvärnsspåret var tunt stod dock klart.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-08-14 kl. 18:12.
Citera
2019-08-14, 18:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
hans 2 livvakter blivit dömda.

De var inte livvakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto