Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Det har jag nog missat. Jag har inte hört att något vittne nämnt det eller någon kamera som sett den eller att den påträffats över huvud taget. Var läste du det?
Av sjukhusjournaler att döma så var han inte rejält påtänd såvitt jag kan se.
Att han tidigare använt kniv är väl inget som AR&Co kände till och därmed inte något de kan agera på. Det ser alltså ut som att det inte är så självklart att han har tillräckligt fog för att kunna hävda (putativt) nödvärn.
Livvakten började blöda ganska kraftigt på handen när han blev slagen med hörlurarna, du ser i videon utanför Max att i alla fall en kille har blodstänk på t-shirten som kommer från livvaktens skada. De trodde därför att MJ hade haft en kniv eller något annat vasst vapen dolt i handen när han slog mot livvakten. Vem skulle tro att man får sådan kraftig blodsutgjutelse enbart av att bli slagen med ett par hörlurar?
På sjukhuset tog de tyvärr inget blodprov och därför finns inget bevis för att han var nerdrogad men det var tydligen uppenbart för alla på platsen och det syns t.o.m i filmerna, hans ögon står ju ut som pingpongbollar, talet är sluddrigt och ofokuserat även bortsett från språklig förbistring och hans beteende är helt irrationellt. De var sönderslagna och smutsiga redan när de kom fram till gänget första gången och såg helt enkelt ut som ett par påtända pundare. Jag skulle nog tro att de här Harlemkillarna är erfarna nog att känna igen om en person är drogpåverkad, and if it walks like a duck and talks like a duck...
Kompisen erkände ju t.o.m i rättegången att han hade tagit benso. Så vilket är det mest sannolika scenariot i det här fallet, att de båda var påtända eller att DH tog droger men MJ bestämde sig för att just den här kvällen ska han vara nykter och tackade nej till allt knark. Starkt gjort av honom i så fall att trots sin beroendeproblematik hänga med sin pundarkompis hela kvällen men stoiskt säga NEJ till alla droger han blir erbjuden - det förtjänar han att få respekt för!!