Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Det är just det.
Jag TROR inte att JL sitter i häktet och är nöjd med vad han har gjort. Jag TROR att JL mår väldigt dåligt nu i efterhand när verkligheten har kommit ikapp honom.
Jag TROR han inser hur fel hans beslut har varit och han önskar nog att det vore ogjort.
Nu när han har stillat sin nyfikenhet/tvångstanke så TROR jag att han själv försöker hitta svaren på
allas frågor.
- Varför i helvete gjorde jag såhär???
Vad vi vet så finns ju ingen logisk anledning till detta dåd. Bråk, Rån, Osämja, Flickvän, Mobbning.
Utan bara "Jag kände för att mörda".
Va ?? Varför då ??
Sen skall vi också komma ihåg att han inte var en antisocial korkad pappskalle, utan tvärtom.
Han var en hyfsat smart topp-student, som hade kunnat gå hur långt som helst.
Så varför i helvete gjorde han såhär ??
Men vem vet, han kanske sitter där och är jävligt NÖJD.
Jag börjar bli rejält orolig för dessa våldsspel som ungdomar sitter timtals på kvällar och nätter vid sin dator ensam spelandes i sina rum. Inspireras och i vissa fall hetsas av andra spelare att göra IRL. I spelandets värld vinner man och stiger i "graderna". IRL får det fruktansvärda konsekvenser som aldrig går att reparera och förstör mångas liv för evigt.
Följt flera fall de senaste åren även med unga förövare som äldre och finns det en genomgående ingrediens så är det dessa våldsspel, ofta just i anslutning till brottets inträffande. Nu senast i Canada.
Föräldrarna har inte en chans att upptäcka vad som sker på dygnets alla timmar, närmar de sig rummen så vips är det ekvationer/programmering/ på skärmen.