2019-08-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror att båda anmälningarna va impulsanmälningar och att hon va
helförbannad när hon gjorde dom.
Det som tyder på det är att hon ville ta tillbaka båda anmälningarna, den
sista gick dock tydligen inte att ta tillbaka.

Om din spoiler.
Dom har ju aldrig haft ett riktigt förhållande, aldrig delat boende, inga barn tillsamans,
ingen gemensam ekonomi, det enda dom hade gemensamt va sex och en hobby.
Det känns lite tunt som mordorsak, inte alls omöjligt men som sagt det känns tunt.

Carl-Janne!!
Läste din kommentar precis nyss där du svarar medimera om LWs travelbug som HD planerade att ta med på USA-resan, tyder verkligen på att RESAN VAR PLANERAD!! Det glädjer mig att kunna utesluta en hastig huxflux påkommen resa i panik! Det betyder istället att HD möjligen är en glömsk slarver och förmodligen pga utbrändhet som vi fått uppgifter på. Tack!!

Fast jag vet inte om jag håller med om att LWs försök att ta tillbaka polisanmälan tyder på att det var impulsanmälan. Om du har något mer att berätta för att övertyga mig, får du gärna utveckla det lite. Jag tänker nämnligen att hon försöker ta tillbaka anmälan för att hon är rädd för att det ska bli värre om hon går vidare med anmälan. Och drygt ett år senare är LW mördad. Så hon hade rätt, det blev ju verkligen värre!

Och jag tänker såhär, att det absolut inte behöver betyda att SD skulle bli värre...det kan varit någon annan som skulle bli värre om hon gick vidare med anmälan, för det har väl aldrig framkommit vad hon exakt syftade på som skulle bli värre? Någon annan kanske la sig i?

Hur tänker du Carl-Janne?
Citera
2019-08-13, 20:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fortsätter på händelserna tiden före mordet

Jag hatar slumpen att HD var i Lenas hemtrakter helgen innan mordet och tog även med Lenas travelbug, silverhästen Den skulle tydligen med till US enligt HDs anteckningar.
Vad skulle hon med travelbugen till? Varför tar man den av alla travelbugs, mannens älskarinnas dessutom.

Var det så att Lena krävde tillbaka silverhästen av HD och ville inte alls att hon skulle ta med den till USA?
Bestämde de ett möte för att lämna tillbaka silverhästen till Lena?

Det kan ha lockat ut henne och det är vad jag tror skedde.

Var det den här guldskon som Gilgrissom skrivit om som du tänkte på:

"Apropå den planerade USA-resan i maj, det verkar som att HD hade tänkt ta med sig en liten maskot (en spårbar cache i form av en liten guldsko) till USA, enligt hennes egen logg den 12 maj:
This one will follow me to US.

https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=0001e3e1-242d-4170-8734-b279f1d066b5

(Men först kuskade hon alltså runt med lilla guldskon i LW's barndomsbygder dagen innan LW försvann, se mitt inlägg ovan)."

https://www.flashback.org/p65469327#p65469327
Citera
2019-08-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Väldigt bra inlägg och denna fråga är huvudet på spiken, varför?

För att MGM lyckats övertyga henne om att all skuld låg hos BO och att det var BO som inte ville släppa honom utan förstörde äktenskapet? Hon vill väl tro att det var så och än så länge behöver han henne. Hamnar han i finkan kommer hon äntligen att kunna släppa taget?
Citera
2019-08-13, 21:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Någon form av fysiskt våld har ju använts. Det bekräftade åklagaren, och att det enligt ÅK var berättigat för att få LW att lämna bilen.
Vilken åklagare menar du har "bekräftat" att våld förekom vid bilincidenten? Skulle alltså SD ha vidgått att han knuggnuggat LW? I så fall hade det väl knappast funnits någon anledning alls att maskera SD:s version i det sekretessbelagda material som läcktes till lokaltidningen.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-13 kl. 22:05.
Citera
2019-08-13, 21:40
Medlem
Citat:
Fortsätter på händelserna tiden före mordet

Jag hatar slumpen att HD var i Lenas hemtrakter helgen innan mordet och tog även med Lenas travelbug, silverhästen Den skulle tydligen med till US enligt HDs anteckningar.
Vad skulle hon med travelbugen till? Varför tar man den av alla travelbugs, mannens älskarinnas dessutom.

Var det så att Lena krävde tillbaka silverhästen av HD och ville inte alls att hon skulle ta med den till USA?
Bestämde de ett möte för att lämna tillbaka silverhästen till Lena?

Det kan ha lockat ut henne och det är vad jag tror skedde.

Jag undrar om fru D ville reta BO genom att ta skon?
Citera
2019-08-13, 21:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vem tror du du kan tuta i att den långa utredningstiden talar för att MGM är skyldig dummer.
Om som du upprepat påstått att utredningen är mycket nogrann så talar väl den långa utredningstiden för att det inte är MGM som utfört gärningen. Tror du är lite snurrig du vad.
Citat:
Det där hänger mycket på omständigheterna och hur bred utredningen är. Svårt för oss att veta. Kanske det till slut blir en utredning som ses som polisiärt uppklarad.
Idén om att den långa utredningstiden i sig skulle tala för att åklagaren misstänker rätt person har framförts av fler än dig här i tråden 'Netherworld', men om du tänker efter så inser du nog att inte heller den här "bevisningen" håller.

Hur skulle åklagaren lägga fram det här argumentet vid en hypotetisk tredje häktningsförhandling tänkte du?
"'- Nu har jag snart misstänkt och utrett SD i ett och ett halvt års tid, så nu måste det väl ändå anses föreligga sannolika skäl för min misstanke"
Senast redigerad av Draifos 2019-08-13 kl. 22:14.
Citera
2019-08-13, 21:49
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ja det vet vi ochdet är ingen ny info. HD har själv skrivit att hon tog med den och det var Lenas cache eller vad det heter
Det har tagits upp tidigare men förmodligen glömts bort.

Det vore intressant att veta NÄR nätloggningarna för WIG :en och Norrköpingscacherna gjordes av HD. Skedde det före eller efter LW blev mördad? Jag har en känsla av att de har efterloggats...
Citera
2019-08-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
För att MGM lyckats övertyga henne om att all skuld låg hos BO och att det var BO som inte ville släppa honom utan förstörde äktenskapet? Hon vill väl tro att det var så och än så länge behöver han henne. Hamnar han i finkan kommer hon äntligen att kunna släppa taget?

Jag tyckte tidigt att de skulle ta in HD och pressa henne hårt, hon sitter på något hon inte vill berätta.
Problemet med HD är att hon är i så total kontroll av sd.
Vidare behöver hon inte vittna även om hon blir kallad.
Jag är övertygad om att om de tog in hela gänget och pressade dom i några veckor skulle sanningen komma fram.
Citera
2019-08-13, 22:08
Medlem
Asynjans avatar
Någon som vet om SD och JG har en fnurra? Long time no see caching together.
Citera
2019-08-13, 22:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vilken åklagare menar du har "bekräftat" att våld förekom vid bilincidenten? Skulle alltså SD ha vidgått att han knuggnuggat LW? I så fall hade det väl knappast funnits någon anledning alls att maskera SD:s version i det sekretessbelagda material som läcktes till lokaltidningen.

Blir förvånad över att du missat det:

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

Citat:
Uppgifterna om vad som ska ha hänt ”skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig”, skriver åklagaren och lägger till att den misstänkte: ”haft en rätt att avvisa målsägande från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång”.
Citera
2019-08-13, 22:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Blir förvånad över att du missat det:

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Menar du att du kan utläsa där att det kan anses vara utrett att en knoggnuggning har skett?
Citera
2019-08-13, 22:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Någon som vet om SD och JG har en fnurra? Long time no see caching together.

De satt i alla fall och åt tillsammans på ett burkletar-/MTB-event i slutet av juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in