2019-08-13, 20:35
Medlem
Fettsugnings avatar
Vissa klarar av det där livet och tänker att det är liksom livet. Vänstrar ibland, kanske på thaimassagen i grannbyn, engagerar sig i barnens idrotter, super till på helgerna o s v.

Själv har jag aldrig fixat det där. Jag är lite avundsjuk på de som står ut. Det är ju enklare att passa in i mallen än att inte göra det.
Citera
2019-08-13, 20:37
Medlem
Nattjags avatar
Man tröttnar, skiljer sig och ägnar sig åt utsvävande hedonism. Hedonistisk särart efter tycke och smak, givetvis. Frågor på det?
Citera
2019-08-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att inte anse Volvo, villa och vovve är målet. Allt går skaffa relativt enkelt. Även en karriär för dom som vill. Jag känner en sådan som har allt, en unge, ett par fina bilar, ett jättefint hus, ett helt okej jobb. Han står med händerna i luften och säger att det inte ger han så mycket, han vill utvecklas. Visst han är nöjd med vad han uppnått men vill utvecklas personligt. Resa, nytt jobb, ny fru eller varför inte två. Dricka mycket.

Nja, felet enligt mig är att folk går på myten om att Volvo, villa och vovve skulle vara något mål i sig, då det enligt mig inte är ett stort mål.

Ja, det beror ju på hur mycket dyrt det är i staden förvisso! När man får alla dessa saker som inte är värt så mycket och till stor del är en börda på axlarna ekonomiskt, klart man blir lite besviken när samhället intalat en att det är så man blir lycklig som person.

Ny fru? vad är det för sorts fru han har. Tog han den som var snyggast och lärde inte känna henne? :P

Det låter förvisso lite tråkigt att inte göra något utom att supa skallen av sig och vänta tills man begravs när man skaffat villan, volvon och labradoren.
Citera
2019-08-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vissa klarar av det där livet och tänker att det är liksom livet. Vänstrar ibland, kanske på thaimassagen i grannbyn, engagerar sig i barnens idrotter, super till på helgerna o s v.

Själv har jag aldrig fixat det där. Jag är lite avundsjuk på de som står ut. Det är ju enklare att passa in i mallen än att inte göra det.

Ja det fyller någon slags menig att se sitt barn utvecklas på olika sätt, då blir man ofta stolt som förälder. Thaimassage i grannbyn låter lite märkligt? är man skraj för att man ska bli områdets ''snuskgubbe''?

Det är lätt att vara i mallen om man inte ifrågasätter saker och ting på ett djupare plan, för när man skrapar lite på ytan blir det ofta så att det blir mångt fler frågor än svar.
Citera
2019-08-13, 20:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Ny fru? vad är det för sorts fru han har. Tog han den som var snyggast och lärde inte känna henne? :P

Samma som tidigare. Han tog den som var yngst, tillfälligt, alltså han var fortfarande gift men inte med den nya. Men så var han ju gift, blev inte bättre av att frun kom på han. Nej, han kände inte den yngre särskilt mycket alls. Det sägs att det aldrig blir riktigt bra efter otrohet, och jag har faktiskt inte frågat han mera om saken.
Citera
2019-08-13, 20:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
De är väl trötta på livet och vill supa skallen av sig för att slippa tänka, bedöva sig? vin anses ju lite mer fint och propert än att hinka i starksprit (utöver snapsen vid klassiska traditioner såklart) och öl vilket ger mer arbetarvibbar, kanske till och med lite white trash om man drar det till sin spets.

Syftar inte direkt på att folk vrålsuper skallen av sig, men i alla fall att de tröstar sig med en slags "svensson-helg-fylla", eller vad man ska säga. Möjligen kan det bero på att det är kräftskive-säsong just nu, alldeles nyss var det grillsäsong.. Det spårar aldrig ur, men det kanske är med sådana "medelåldersfester" medelsvensson tröstar sig med/överlever på.
Citera
2019-08-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Köper en HD brukar väl alla göra när de komme till åren och har allt annat. En segelbåt är ju också ett alternativ.

Det hela låter det som moderaterna, väldigt moderat. Vad gör SD-farsan? KD-farsan? Kanske ganska likt M-farsan fast mer betoning på moral och historisk förankring i det han gör och tänker?
Citera
2019-08-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att inte anse Volvo, villa och vovve är målet. Allt går skaffa relativt enkelt. Även en karriär för dom som vill. Jag känner en sådan som har allt, en unge, ett par fina bilar, ett jättefint hus, ett helt okej jobb. Han står med händerna i luften och säger att det inte ger han så mycket, han vill utvecklas. Visst han är nöjd med vad han uppnått men vill utvecklas personligt. Resa, nytt jobb, ny fru eller varför inte två. Dricka mycket.

Nja, felet enligt mig är att folk går på myten om att Volvo, villa och vovve skulle vara något mål i sig, då det enligt mig inte är ett stort mål.

Ja det är verkligen typiskt! just de som verkar ha allt av den där idylen, just hos dem verkar det ändå fattas något som de inte riktigt kan sätta sitt finger på och det gör dem så rastlösa så! Har en polare också som har exakt allt och är precis som din kompis!
Citera
2019-08-13, 20:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ja det fyller någon slags menig att se sitt barn utvecklas på olika sätt, då blir man ofta stolt som förälder. Thaimassage i grannbyn låter lite märkligt? är man skraj för att man ska bli områdets ''snuskgubbe''?

Det är lätt att vara i mallen om man inte ifrågasätter saker och ting på ett djupare plan, för när man skrapar lite på ytan blir det ofta så att det blir mångt fler frågor än svar.
Det är väl enklare och riskfriare att knulla någon på thaimassagen i grannbyn än att knulla grannfrun, tänker jag?

Det där svenssonlivet tycks bära så mycket uppdämd frustration att ventiler måste finnas för dem som klarar det. Jag vet bara att jag inte klarar det.
Citera
2019-08-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Syftar inte direkt på att folk vrålsuper skallen av sig, men i alla fall att de tröstar sig med en slags "svensson-helg-fylla", eller vad man ska säga. Möjligen kan det bero på att det är kräftskive-säsong just nu, alldeles nyss var det grillsäsong.. Det spårar aldrig ur, men det kanske är med sådana "medelåldersfester" medelsvensson tröstar sig med/överlever på.

Det kan vara en orsak som du säger, och jag tror du även har en poäng med det. Man har jobbat ganska länge och är förhållandevis trött på det och bara kommer till jobbet, gör sitt och går hem då glöden som fanns när man var 25 finns inte riktigt kvar längre på arbetsplatsen. Barnen bara frågar om pengar och ingenting mer (ganska typiskt när man är bortskämd)
Citera
2019-08-13, 20:48
Medlem
ghostedbymes avatar
folk är rätt ofta jävligt tråkiga , så nu får man ut på allt roligt själv .

de har nog fullt upp med att betala lånen de dragit på sej och trösta sej med en fylla för att glömma allt en stund tragiskt !!
Citera
2019-08-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är väl enklare och riskfriare att knulla någon på thaimassagen i grannbyn än att knulla grannfrun, tänker jag?

Det där svenssonlivet tycks bära så mycket uppdämd frustration att ventiler måste finnas för dem som klarar det. Jag vet bara att jag inte klarar det.

Om man är intresserad av att vara otrogen så är det nog så. Det är lättare hänt att grannmannen kommer hem på en oväntad tid än att grannskapet ser vad man gör i salongen.

Jag tänker lite annorlunda och köpa ny dyr elektronik hela tiden för att fylla något begär som aldrig tillfredsställs, försöka vara så rik som möjligt på utsidan och bara följa strömmen utan att tänka själv fungerar inte, speciellt inte när man är lite speciell vilket min partner är också. Det sociala i grupper som alltid ska tycka exakt likadant är ofta inte särskilt roligt.

Vad är alternativet till Svenssonlivet om man vill ha familj, tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in