https://www.nordfront.se/fore-detta-vansteraktivisten-elsie-rydahl-vacker-starka-sympatier.smr
Citat:
2006 stängde Elise och hennes make av tv:n och sade sedan upp prenumerationen på Bonniertidningen Sydsvenska Dagbladet. Det blev en vändpunkt.
De bodde på Möllevången i Malmö och fick se massinvandringens dåliga sidor med rån, fortkörningar, knarkhandel och misshandel. Alla brott begicks av invandrare, så hennes definition av vad en brottsling var kom att förändras.
Samtidigt försvann svenska hemlösa och ersattes av hitresta tiggare.
Paret fick nya vänner. Allt fler visade sig vara invandringskritiker precis som Sverigedemokraterna var vid denna tid. Rydahl förstod att massmediernas bild av invandringskritiker var falsk.
— Förra året [2018] så bara erkände jag att jag hade fel om invandringen, helt fel. Det var de invandringskritiska rösterna som till exempel Mikael Jansson och Anders Klarström som hade rätt. Jag borde ha lyssnat på vad de sa, inte tvärt om.
När hon ser tillbaka på sitt unga ”jag” förstår hon att hon själv betedde sig fel.
— Vi stod och ropade ”inga nazister på våra gator” men hur betedde vi oss själva?
Alltså jag måste fråga. Är.... är denna artikel allvarligt menad? Och vem riktar den sig ens till? Vem är hon ens eller har jag bara missat något?
Citat:
Före detta våldsbejakande kommunisten Elise Rydahl vittnar om de globalistiska massmediernas skadliga inverkan.
Återigen, vem är hon ens? En medelklass-person från Lund (?) som flyttar till Malmö, går på bokcafé ibland, inte verkar ha någon kännedom om vänstermiljön alls (hon känner ingen och vet inte vad som är vad, men hon har kanske sett någon på stan som kanske var med i "AFA"

) och som främst verkade tycka att grejer som "imperialism" och "sexism" (ett begrepp importerat från Staterna tydligen) är fel? Är hon verkligen, på riktigt, det radikala, autentiska, sanningsvittne som artikeln vill påstå?
Då hade det varit roligare och även rimligare om man intervjuat typ Jakob Haskå när det begav sig och han var en framträdande person i SMR/NMR. Den galningen var ju i alla fall medlem i RKU en tid innan han sökte sig vidare till.... Ja, var?