Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Du fick nog mig med att jag inte har helt koll på er.

Fick för mig att ni också lirade 3-5-2 så jag har utgått från det men jag vidhåller att Beijmo är en bättre spelare än Witry sen att han inte passar in i spelidén är annan femma.
Lugnt 😀👌
Vi har inte spelat med vingar på det sättet.
Enda gången (vad jag minns i år) vi kört trebackslinje var mot ÖFK hemma när alla tre av Danielson, Une-Larsson och Berg var tillgängliga. Men då var det 3-4-3 med Käck och Witry som ymf.
Annars har det varit 4-3-3 rätt rakt igenom med olika balanser uppställningarna emellan.
Den stora skillnaden mellan Witry och Beijmo, är att Beijmo (när han spelade i DIF) tillsammans med Haris hade rätt lätt att stänga högerkanten i ett 4-4-2.
Witry har ett annat understöd av trean på mitten och Ring/Haris i den offensiva trean, men kommer i helt andra lägen centralt framåt än Beijmo.
Ibland jazzar han upp som tia, typ.
Där hotade aldrig Beijmo då.
Beijmo har säkert en större råtalang än Witry, men som form och speltid ser ut det senaste året fram till idag ska Aslak gå före alla dagar i veckan fram till allsvenskans slut.
Jaja, bra för honom att komma igång, bra för SVW att han kanske gör det, och bra för MFF att inte behöva förlita sig på Larsson i första hand ute till höger.