Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Är inte Blomberg en rätt rak spelare? Många hos Giffarna som bara passar runt boll i ofarliga zoner.
Jo precis, och jag tror att det är en egenskap som Giffarna behöver. Det - i kombination - med att han har en enorm erfarenhet av Allsvenskan gör att det är en supervärvning av Giffarnas mått mätt. Blomberg har varit med i både botten- och toppstrider. Han kan denna serien utantill. Dessutom är det alltid kul att se före detta AIK-spelare i Allsvenskan - om de inte är tillräckligt bra för att ta en plats hos oss!
Citat:
Ursprungligen postat av
fjisken
Exakt. Saknar inte direkt honom från 2017 hos oss. Grovjobbare, men kunde ibland inte träffa en lada inifrån. Hade väl en eller två säsonger med bra fot och det lever kvar ändå.
Kul om han skulle landa i giffarna, tror han skulle göra sig bra.
Yes, hade väl knappt ens utmanat om en plats på bänken i dagens AIK. Jag har än idag svårt att förstå att vi bytte ut Johan Blomberg mot Sebastian Larsson. Övertygad över att den värvningen gjorde att vi tog nästa steg och vann guldet ifjol. Angående Blombergs fot kommer jag ihåg hur man rev av sig hårstråna när han tog avslut och förbluffades över nivån på hans fasta som var hypade från hans tid i Halmstad.
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Enligt Expressen så får vi in Beijmo, visserligen på lån. Men det är helt perfekt, är det med en köpklausul så får Ninja-Danne 10/10 i betyg.
Detta måste bränna varenda bro han hade med Djurgården. Det ska
inte kunna ske att han återvänder hem till Djurgården nu efter detta. Snacka om att totalt pissa på klubben som gav en chansen på denna nivå och gå till ett lag som utmanar om Djurgården om guldet i allra högsta grad. Tror inte att det finns en inbakad köpklausul här, han är inte klar i Europa ännu. Kan jag få en kortare summering om ert fönster i sommar och hur Andersson kan få ett maxbetyg på detta fönster?
Alexander Milosevic verkar vara påväg ut från Nottingham Forest, frågan är om AIK är intresserade där och kanske kan lösa ett lån?