2019-08-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läser man bloggen så står det klart att MH är fullständigt utan självinsikt.

Jag tror inte att hon, när hon la ut sin blogg, hade en aning om att alla skulle inse vilken mästrande besservisser hon var.
Jag tror att MH förväntade sig sympatier för att hon hade drabbats av en, som hon tyckte, otrevlig person som LW.

Antagligen fick hon en chock när reaktionerna blev de motsatta.
Det verkar viktigt för henne att utkonkurrera LW fast hon inte har något att komma med i jämförelse.
Hon trodde nog att hon skulle få allas sympatier.
Ingen människa med normal självinsikt skulle lägga ut en sådan blogg på FlashBack och ingen annanstans heller egentligen.

Med det hat hon uppvisar mot LW så kvarstår hon som misstänkt i mina ögon.

Ja du har helt rätt, jag och mina tvivel som ifrågasätter när man funderat så länge! Hon har verkligen ingen självinsikt alls som inbillade sig att få medhåll. Allt korkat hon skrivit dessutom så förstod man varför UW skickade ett mejl när han begärde skilsmässa, inte ens det förstod hon. Klart UW inte ville ta det på telefon, vilken plåga det måste varit att lyssna på henne.
Ja hon kan ju dessutom verkligen varit anstiftare till mord med en sån blogg!
Är det någon som vet om hon alltid haft så dålig självinsikt?
Citera
2019-08-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
HD ser enormt själstrött ut på bilder och leendet når aldrig ögonen. Kanske bilderna är missvisande, men hennes leende ser väldigt ansträngt ut. Ungefär som att "Se vad vi har det bra och är lyckliga", men gråter inombords?

Hon har fått vila från SD en vecka och varit på Europa-turné med två andra cachare. På hemvägen sammanstrålade hon med S*llen på ett event i Norrköping, så kanske hon ser piggare ut nu?

Du är uppmärksam, jag sktev om exakt detta strax efter jag sett HD på fad i Sundsvall.
Hon såg väldigt sammanbiten ut, inget leende. Det såg ut som hon inte ville vara där, när man åker på event brukar man
väl vara glad? Du har sett liksom jag tidigare skrivit, hon ser blek ut med ett ansträngt leende som aldrig når ögonen.

Kändes som hon pressades att vara där, och det kan inte vara roligt att se LWs kompisar i ögonen när hon vet att vi vet vad SD som hon åkte dit med har gjort mot henne.
Citera
2019-08-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du är uppmärksam, jag sktev om exakt detta strax efter jag sett HD på fad i Sundsvall.
Hon såg väldigt sammanbiten ut, inget leende. Det såg ut som hon inte ville vara där, när man åker på event brukar man
väl vara glad? Du har sett liksom jag tidigare skrivit, hon ser blek ut med ett ansträngt leende som aldrig når ögonen.

Kändes som hon pressades att vara där, och det kan inte vara roligt att se LWs kompisar i ögonen när hon vet att vi vet vad SD som hon åkte dit med har gjort mot henne.

Hon är för mig en gåta. Tur hon har S*llen som hon cachar med ibland utan SD, även om det inte är så ofta längre. S*llen vill nog umgås mer med henne, tror jag.

Kom på något som andra kanske redan frågat dig. Ser SD lika självgod ut i verkligheten som på bild?
Senast redigerad av Ulanna 2019-08-12 kl. 23:00.
Citera
2019-08-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hon är för mig en gåta. Tur hon har S*llen som hon cachar med ibland utan SD, även om det inte är så ofta längre. S*llen vill nog umgås mer med henne, tror jag.

Kom på något som andra kanske redan frågat dig. Ser SD lika självgod ut i verkligheten som på bild?

Ja hon är en gåta, håller hon skenet uppe eller är hon livrädd för Sd? Svårt att veta.
Hon kan lika gärna vara en stackars kvinna som är kontrollerad av en manisk psykopat som en kallblodig mörderska.

En sak är dock säker, hennes förhållande nu med sd måste vara unikt.
Att skilja sig från sin otrogne make, mordmisstänkt och anmäld för misshandel, trakasserier och hot, till att umgås mer med honom än många gör med sin sambo eller äkta hälft!

Har ingen koll på vem sillen är, men det verkar som de trivs i varandras sällskap. Skulle vara intressant att veta vilken relation de har.

Ja SD ser verkligen ut som om han älskar sig själv. Själv tycker jag hans grisögon är känslokalla, han är motbjudande självgod.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-12 kl. 23:13.
Citera
2019-08-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vem är sillen? En gemensam vän med SD och LW? Hoppas någon lägger upp bilder på henne!

Sillen - JS - är en man och verkar
främst vara en god vän till HD.
Citera
2019-08-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Sillen - JS - är en man och verkar
främst vara en god vän till HD.

Ja, dom verkar må bra ihop. Positivt utbyte av sin vänskap.
Citera
2019-08-13, 06:59
Medlem
Ja visst borde hon vara glad, det håller jag med om, men vem vet hur nedringd hon blivit eller hur många som skrivit till henne och undrat en massa som hon blivit stressad av? Kanske rent av snurrig i skallen av allt, hon kanske är en som tänker väldigt mycket och tar till sig andras könslor som hon inte kan filtrera bort så lätt?
Jag har tänkt många ggr att HD mår kanske såhär dåligt just pga att hon blivit indragen i allt, helt ofrivilligt, och sen blir granskad av alla, vänner, grannar, arbetskamrater, polisen, fb. Först som den bedragna frun, sen som frun till en misstänkt mördare, ingen rolig sits för någon men är nog väldigt olika hur pass känslig man är för insyn och granskning över lag också tänker jag!?

Om hon kanske aldrig varit särskilt framåt och haft svårt att stå i rampljuset till skillnad från SD som inte verkar ha några problem med det alls, han verkar älska att stå i rampljuset och verkar mer självsäker. Är det någon som har koll på hur det var innan SD och HD fick problem i sitt äktenskap? Om HD var lika aktiv och cachade och var med på alla foton i deras anteckningar? Om hon såg lyckligare ut då och om hon verkade mer framåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-13 kl. 07:06.
Citera
2019-08-13, 07:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Vem är s*llen? En gemensam vän med SD och LW? Hoppas någon lägger upp bilder på henne!

Citat:
/../
Om hon kanske aldrig varit särskilt framåt och haft svårt att stå i rampljuset till skillnad från SD som inte verkar ha några problem med det alls, han verkar älska att stå i rampljuset och verkar mer självsäker. Är det någon som har koll på hur det var innan SD och HD fick problem i sitt äktenskap? Om HD var lika aktiv och cachade och var med på alla foton i deras anteckningar? Om hon såg lyckligare ut då och om hon verkade mer framåt?
/../

Jag antar att du är medveten om att du själv kan gå in och titta på de av dig efterfrågade fotona i geocacheforumet? Det finns gott om webblänkningar i tråden.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-13 kl. 07:37.
Citera
2019-08-13, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag antar att du är medveten om att du själv kan gå in och titta på de av dig efterfrågade fotona i geocacheforumet? Det finns gott om webblänkningar i tråden.

Ja det vet jag, är inte medlem i geocachforumet, har aldrig hållt på med sånt och finner det onödigt när man aldrig kommer hålla på med det heller. Givetvis kan man kolla alla länkar, men tycker att någon som är medlem där i forumet, och har alla bilder framför sig, något lättare kan avgöra om det finns någon större märkbar skillnad över tid kring HD, än att leta efter länkar till foton här, så känns lite som att du försökte göra dig lustig nu på min bekostnad, det gör mig ingenting men det var märkligt och onödigt, men noterat.
Citera
2019-08-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ja det vet jag, är inte medlem i geocachforumet, har aldrig hållt på med sånt och finner det onödigt när man aldrig kommer hålla på med det heller. Givetvis kan man kolla alla länkar, men tycker att någon som är medlem där i forumet, och har alla bilder framför sig, något lättare kan avgöra om det finns någon större märkbar skillnad över tid kring HD, än att leta efter länkar till foton här, så känns lite som att du försökte göra dig lustig nu på min bekostnad, det gör mig ingenting men det var märkligt och onödigt, men noterat.
Kan tillägga att jag låtit bli att gå in på det forumet (och en hel del andra länkade sidor) för att jag känner att jag inte kan tillräckligt mycket om hur jag skyddar min anonymitet. Inte superviktigt för mig i den här tråden där jag inte känner ngn inblandad, men ändå värt att värdera. Ibland känns det som ngn fiskar.
Citera
2019-08-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ja visst borde hon vara glad, det håller jag med om, men vem vet hur nedringd hon blivit eller hur många som skrivit till henne och undrat en massa som hon blivit stressad av? Kanske rent av snurrig i skallen av allt, hon kanske är en som tänker väldigt mycket och tar till sig andras könslor som hon inte kan filtrera bort så lätt?
Jag har tänkt många ggr att HD mår kanske såhär dåligt just pga att hon blivit indragen i allt, helt ofrivilligt, och sen blir granskad av alla, vänner, grannar, arbetskamrater, polisen, fb. Först som den bedragna frun, sen som frun till en misstänkt mördare, ingen rolig sits för någon men är nog väldigt olika hur pass känslig man är för insyn och granskning över lag också tänker jag!?

Vill man vara konspiratorisk kan man fundera på följande scenario med HD.
Hon skilde sig med SD för att ha separata ekonomier, så ifall någon åkte fast skulle den andra inte bli fråntagen hus eller dylikt för att täcka upp ett ev skadestånd.
Mordet på LW hade planerats länge, därav att HD cachade I LWs hemtrakter strax innan, den tredje I komplotten JG hade t.o.m cachat LWs cache "Lyssna till livet" bara timmar innan.
HD var sjukskriven dagen för mordet, förberedde och la ut tillhygget vid den planerade mordplatsen.

SD, JG och HD lurade alt tvingade ut LW ur huset och fick med henne med till planket. SD var den som slog, han var även den drivande I mordplanen.
JG som med I missing people såg till att de inte letade efter LW, han kontaktade alla I kretsen runt och sa åt dom att inte säga någonting om SD-LWs förhållande och att inte leta...

Obs jag har blandat fakta med speculation för att skapa ett scenario.
Citera
2019-08-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Kan tillägga att jag låtit bli att gå in på det forumet (och en hel del andra länkade sidor) för att jag känner att jag inte kan tillräckligt mycket om hur jag skyddar min anonymitet. Inte superviktigt för mig i den här tråden där jag inte känner ngn inblandad, men ändå värt att värdera. Ibland känns det som ngn fiskar.

Jag har några minuter här och några där och tänker att någon kanske redan kollat upp det jag funderat på?
Menar du att de ser på forumet vilka som följer länkar härifrån?
Ja en mördare går ju lös, och ingen vet om GM är här, av den anledningen ska ju alla vara försiktiga.
Fiskar efter vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in