Citat:
Ursprungligen postat av
pudellus
Citat:
Ursprungligen postat av
Livingmyownlife
Ja precis. En person till som sett honom där och i anslutning av den platsen vid två olika gånger.
Jag undrar hur lätt/svårt det kan vara att ta sig in i lagerutrymmen, transportvagnar mm. Nattetid är säkerligen utrymmen och vagnar säkert låsta, och områden avspärrade.
Men dagtid kanske lastbilar och andra transporter åker in och ut inom området, godsvagnar fylls på vilket möjligen lämnar utrymme för en person att slinka in på något ställe där man inte har tillåtelse att vistas. Jag förmodar att de flesta lager har övervakningskameror, passerkort/koder och larm med tanke på stöldrisker.
Någon som har koll på hur ett sådant område ser ut och vilka möjligheter det finns att "råka" hamna i Belgien?
Jag kan tänka mig att ett scenario kan ha varit att Patrik fick en ångestattack på tåget när killarna satte sig runt honom. Med den ökade risken att få en psykos som man har om man har en djup depression kan en sådan sedan utlösts om han inte lyckades få kontakt med sin mamma när han klev av.
Om han virrat runt något dygn och sett ett ställe att gömma sig på eller vila kanske han råkade hamna på något godståg?
Men efter ett dygn utan dryck och mat, i vilket skick skulle han vara i då? Någon borde väl ha upptäckt honom vid något tillfälle när de anlände? Han borde ju ha behövt sköta sina behov i vagnen, och vara i ett mycket dålig skick känns det som. Någon borde väl ha tagit hand om honom så han fått hjälp.
Så jag tycker att detta inte låter inte så troligt i mina öron, men vem vet?
Mest tror jag att han ändå ligger i närområdet runt Hallsberg.