2019-08-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En bra och lite obehaglig fråga om man tänker på det naturliga svaret?
Optimal hämnd? En mördad, den andra skäligen misstänkt för brottet och en fri som fågel i nya fjädrar.

Instinktivt släcker de flesta minsta tanken ... Den tillåts knappast ens tänkas.

Fri som fågeln eller en osynlig bur utan dörr att komma ut?
Sjukskriven eller jobbar?
Mystiken tätnar här tror jag minsann
Citera
2019-08-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Fri som fågeln eller en osynlig bur utan dörr att komma ut?
Sjukskriven eller jobbar?
Mystiken tätnar här tror jag minsann

Svårt att veta. Men HD har av olika anledningar sällan berörts och då med andra men av ngn anledning brukar det tystas eller bara .... HD tycks återfått SDs fulla uppmärksamhet i vart fall och han bjuder med henne på ständiga GC Events i Europa som verkar finnas. Dom tycks verkligen go All in denna sommar eller brukar det se ut så här varje sommar?

Ngn som vet?
Citera
2019-08-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig här.
Att som HD vara en person som blir utsatt för otrohet är inget man ska skämmas för.
Vem är det som ska skämmas?
Och som vi har hört det i tråden har HD inte mått bra periodvis i livet.

Vad man tycker är attraktivt är väldigt personligt. All attraktion sitter för alla inte enbart i det yttre. Det blir ofta en kombination av personlighet och annat och det som man brukar säga : ”in the eye of the beholder”.

Jag misstänker starkt att HD är utsatt för en man som har ett stort kontrollbehov. Det är slitigt att leva med denna man.

Om han är GM, då är det rent av en överlevnadsfråga.

Någon frågade om han är en kameleont.

Bra liknelse.

Jag tror att det finns flera personer i MGM krets som känner sig ambivalenta. HD, JG och några andra i järngänget som har nuddat vid frågan.

Den är oundviklig.

Ja varför skulle hon skämmas, tänker vi nog alla det första vi gör som en spontan reaktion. Men börjar vi fundera så skulle nog många tycka det var skamligt och skämmas alla fall. Det är nog oundvikligt tänker åtminstone jag, å andra sidan är vi inte alla lika.

Nyfiken på vad du menar med att om SD är GM, att det är en överlevnadsfråga? Vill du utveckla detta lite?

Ja nog borde många känna sig kluvna i örebro, det måste hänga över dom alla som en mörk skugga, undrar om någon där en enda dag, kan släppa tanken på Lena, barnen och hur lever man ändå vidare varje dag, så det ser ut som att allt är som vanligt, när det ändå inte är det?
Och främst, hur lyckas en mördare att leva med det, och möta ledsna sörjande och chockade människor som är förtvivlade?
Citera
2019-08-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Svårt att veta. Men HD har av olika anledningar sällan berörts och då med andra men av ngn anledning brukar det tystas eller bara .... HD tycks återfått SDs fulla uppmärksamhet i vart fall och han bjuder med henne på ständiga GC Events i Europa som verkar finnas. Dom tycks verkligen go All in denna sommar eller brukar det se ut så här varje sommar?

Ngn som vet?

Det får en att undra om det var LW som stod i vägen för HD lycka alla fall? Om det var SD som stod i vägen för hennes lycka, borde det väl varit SD som blivit mördad? Om man tänker HD som GM menar jag nu?
Citera
2019-08-12, 21:38
Medlem
HD ser enormt själstrött ut på bilder och leendet når aldrig ögonen. Kanske bilderna är missvisande, men hennes leende ser väldigt ansträngt ut. Ungefär som att "Se vad vi har det bra och är lyckliga", men gråter inombords?

Hon har fått vila från SD en vecka och varit på Europa-turné med två andra cachare. På hemvägen sammanstrålade hon med S*llen på ett event i Norrköping, så kanske hon ser piggare ut nu?
Citera
2019-08-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det har förekommit SÅ många motsägelser kring HD i tråden. Sjukskriven verkar de flesta vara överens om men oklart när (Zymbal skrev att HD bara bytt pass på morddagen) och för vad (utmattning, förlossningsdepression, underlivsoperation, minns jag) har det varit olika bud om. Mysko!

OM det ligger ngt i JMs påstående att det funnits en GM och en medhjälpare och kanske t.o.m. en anstiftare till mordet på LW, kan det ju vara i ngn sådan konfiguration SD och HD har hållhakar på varandra. För en tid sedan kom ett påstående om att HD och MH skulle vara kollade och avskrivna. Alibi gissar jag. I så fall kan HD förstås kanske anklaga sig själv som anstiftare om hon svurit inför SD eller JG ang LW, men som hållhake låter det klent. Snarare är hon manipulerad, tror jag.

Hej Elsa2018

Ja, MH har ju skrivit sina motiv öppet, det är inte svårt att se henne som en tänkbar GM då, men är det rimligt att hon är så
pass galen att hon först lägger ut motiven öppet på nätet och sen mördar LW?
Och därefter ser till att bloggen länkas till Flashback dessutom? Är det möjligt att hon är så pass puckad rent ut sagt?
Ja vem vet hur en mördare fungerar egentligen? Allt är väl egentligen möjligt!? Hon står nog kvar hela tiden, som en tänkbar GM tills detta mord är löst, oavsett alibi eller inte?!
Citera
2019-08-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
HD ser enormt själstrött ut på bilder och leendet når aldrig ögonen. Kanske bilderna är missvisande, men hennes leende ser väldigt ansträngt ut. Ungefär som att "Se vad vi har det bra och är lyckliga", men gråter inombords?

Hon har fått vila från SD en vecka och varit på Europa-turné med två andra cachare. På hemvägen sammanstrålade hon med S*llen på ett event i Norrköping, så kanske hon ser piggare ut nu?

Vem är sillen? En gemensam vän med SD och LW? Hoppas någon lägger upp bilder på henne!
Citera
2019-08-12, 22:06
Medlem
Citat:
Vem är sillen? En gemensam vän med SD och LW? Hoppas någon lägger upp bilder på henne!

Tror att det är en manlig Sill!
Citera
2019-08-12, 22:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det tror jag också men jag har inte heller riktigt klart för mig vem han är.
Han är nog vän med alla tre, men framför allt med LW och HD om jag har fattat rätt.
Rätta mig gärna om någon vet bättre.
Citera
2019-08-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du bryr dig inte men LW hade säkerligen gjort det. Din aggressivitet ärar inte hennes liv och person.

Jag tycker inte att det är bekräftat att SD hotat och traksserat LW. Inte på något sätt.

Du ger ett nästintill desperat intryck och jag har förstått att det är skitviktigt för dig att just SD är gärningsmannen. Varför?
Jodå, anmälan talar sitt tydliga språk.
Citera
2019-08-12, 22:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hej Elsa2018

Ja, MH har ju skrivit sina motiv öppet, det är inte svårt att se henne som en tänkbar GM då, men är det rimligt att hon är så
pass galen att hon först lägger ut motiven öppet på nätet och sen mördar LW?
Och därefter ser till att bloggen länkas till Flashback dessutom? Är det möjligt att hon är så pass puckad rent ut sagt?
Ja vem vet hur en mördare fungerar egentligen? Allt är väl egentligen möjligt!? Hon står nog kvar hela tiden, som en tänkbar GM tills detta mord är löst, oavsett alibi eller inte?!
Läser man bloggen så står det klart att MH är fullständigt utan självinsikt.

Jag tror inte att hon, när hon la ut sin blogg, hade en aning om att alla skulle inse vilken mästrande besservisser hon var.
Jag tror att MH förväntade sig sympatier för att hon hade drabbats av en, som hon tyckte, otrevlig person som LW.

Antagligen fick hon en chock när reaktionerna blev de motsatta.
Det verkar viktigt för henne att utkonkurrera LW fast hon inte har något att komma med i jämförelse.
Hon trodde nog att hon skulle få allas sympatier.
Ingen människa med normal självinsikt skulle lägga ut en sådan blogg på FlashBack och ingen annanstans heller egentligen.

Med det hat hon uppvisar mot LW så kvarstår hon som misstänkt i mina ögon.
Citera
2019-08-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Ja se det tänker nog jag också att det borde vara, en kvinna kallas nog inte för sillen?! Eller ja allt är kanske möjligt i en snurrig galen värld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in