Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
Det är självklart många som inte har en symaskin själv eller inte är så bra på sånt.
Om man inte vill köpa nytt så kan man då lämna till en sömmerska och betala för att få det gjort.
Nu har man istället en egen sygrupp i NMR, man betalar dit istället och pengarna går in i organisationen.
Det låter ju utmärkt.
Det är såklart irrelevant hur man väljer att göra med sina kläder och dylikt, förstår dock verkligen inte varför detta är en såkallad kamprapport. Man skulle ju kunna haft sin revlutionära syjunta och kommunicerat detta internt istället för att se ut som ett par galningar. Vissa här påstår ju att texten är ironisk, det är svårt för ironi och sarksamt att alltid komma fram i text kan vi i vart fall konstatera.
Jag förstår verkligen varför stora delar om inte samtliga i N1 och N8 valt att lämna NMR, tänk att man ser sig som en sann revolutionär, många har suttit på anstalt främst pga sitt politiska engagemang. I andra delar av landet så sitter det däremot pundare och har sy och träslöjd och faktiskt rapporterar detta utan att skämmas.
Jag talar självklart för mig själv men jag hade nog lämnat samma dag, det anmärkningsvärda är väl att så många faktiskt varit kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Om alla knutna nävar lämnar för Nordisk Styrka, kan då de som blir kvar i NMR tänka sig att bli en ren tankesmedja?
Var hamnar Saxlind?
Han kan väl sy?