Jag vill varna alla för att ringa till heta linjen 24.
hetalinjen24.se
Nästan alla som ringer dit har grova problem i form av psykisk sjukdom, spritproblem och ensamhet. Jag tänker aldrig ringa dit mer. Jag har ringt dit sedan förra sommaren men efter att ha hört vad olika människor har sagt så kommer jag aldrig mer att ringa dit. Flera stycken sitter på linjen all sin vakna tid och man kan ju undra vad det är för typ av människor. Jag har gått in på deras hemsida för att kolla lite när jag jobbar vilka som är där. En som kallar sig Maggan är en finsk kvinna 34 år som sitter på linjen hela dagarna, hon är där även hela nätterna och har hållit på så sedan jag började ringa första gången. Hon är dock långt ifrån ensam. Det finns en annan som kallar sig Otto som när han inte dricker är någorlunda normal att prata med , när han dricker svamlar han bara om religion och att man kommer hamna i helvetet mm. Det sitter även folk där som spelar in samtal och kartlägger andra vart dom bor mm. Mycket sjuka människor som inte har ett liv. Det enda dom gör är att sitta hemma och ringa linjen.