Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Men hungriga människor är lättretade människor och det kan även gå ut över ledaren.
Fast jag tycker att hon är värd en hel del credd just för att hon är modig, det kan jag lugnt tillstå
Man får dock en del Kall Fusion och Fil. Arn. - vibbar över det hela och alla som påstår sig vara experter på klimatet plötsligt
För trettio år sedan fanns det inga klimatforskare, nu verkar det finnas tretton på dussinet
Och vem minns väl inte supraledarna som vem som helst höll på med ?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Ta det mera lugnt. För laserkommunikation räcker det för ubåten, att sticka upp sitt periskop över ytan, och det är utformat för att vara svårt att upptäcka. Hela u-båten behöver alltså inte komma upp! Att ta emot via extrem långvågsradio under ytan lär också fungera!
Nu satt den mångkunnige postaren
inspiratoeren och googlade en stund,och fastnade i dryga artiklar - Nåja långvågsradio fungerar men bara för datatrafik och är mycket långsam. Det går inte att överföra tex ljud eller video annat än att man får vänta många minuter mellan varven. Dessutom krävs en låång släpantenn som antagligen Malizia 2 inte kan dra efter sig i vattnet med mindre än att den saktar farten åtskilliga knop. Dessutom drar den mycket ström. Och ström har de inte precis i överflöd
Citat:
Ursprungligen postat av
Sillen.frunken
Jag tror att inspiratoeren menar att dom har en fast laser mellan den Svenska ubåten och Gretas plast segelbåt
Jaha ja, och hur hittar de varandra då ? Innan du kan koppla upp dig så måste ni ju först veta var sjutton segelbåten befinner sig, eller hur ?
Och hur fixar lasern Jordens krökning då ? Ifall den befinner sig bortom horisonten ?
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Antar att hon fått B12-injektioner inför resan, eller kanske pillerburkar. I övrigt har jag hört att det kan vara svårt att få fullgod kost som vegan, åtminstone på resande fot.
Äh , hon har troligen ett helt normalt upptag av B12, och då fungerar piller mycket bra. B12 sprutor är väl att ta i. Redan efter kort tid med piller så har ju B12 nivån reglerat sig självt