2019-08-11, 22:20
  #565
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad är det för något?

Vad betyder det här ordet?
Det är en by, googla på det
Citera
2019-08-11, 22:22
  #566
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juveler
En av MGM blev ju hämtad från kuoksu. Månne om det finns någon chans att han är dumpad från bron som går över älven.

Vem av dom skulle ha blivit hämtad från Kuoksu?
Varifrån kommer det ryktet?
Och på vilket sätt har han anknytning dit? Det verkar inte finnas några "intressanta" namn som bor där.
Citera
2019-08-11, 22:33
  #567
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kuoksu.

Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Det är en by, googla på det

Har gjort så nu.

https://www.google.se/maps/place/980+10+Kuoksu/@67.6210782,21.4874914,10.71z/data=!4m5!3m4!1s0x45d13a17f7d8c969:0x8efea48f60d70 ee2!8m2!3d67.6390782!4d21.933659

Ligger alldeles intill Torneälven.
Citera
2019-08-11, 22:42
  #568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Vem av dom skulle ha blivit hämtad från Kuoksu?
Varifrån kommer det ryktet?
Och på vilket sätt har han anknytning dit? Det verkar inte finnas några "intressanta" namn som bor där.

MS skall ha blivit hämtad där. Jag kan inte med säkerhet bekräfta att det är så men det är inte orimligt, i princip alla här har en stuga i någon kringliggande by
__________________
Senast redigerad av Slrtbrtfst 2019-08-11 kl. 22:45.
Citera
2019-08-11, 22:42
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Vem av dom skulle ha blivit hämtad från Kuoksu?
Varifrån kommer det ryktet?
Och på vilket sätt har han anknytning dit? Det verkar inte finnas några "intressanta" namn som bor där.
Först läste jag via jodel om detta att han tydligen har sin mor dära. Stuga/boende.
Det är M.S det handlar om
Sen känner jag två äldre som bor i byn på norra sidan som påstår sig ha sett inhämtning.
MEN jag har ju inte sett det med egna ögon så jag är ju inte 100%
Polisbussen är det många som har sett iaf.
Det va en som skrev på jodel, att det inte kan vara MS som är misstänkt för han skulle ha pratat med honom och han va i en by, ett gäng mil från kiruna tydligen. Det va samma eftermiddag som bussen ska ha glidigt in i kuoksu.
Nu pratar jag om början av denna soppa
__________________
Senast redigerad av Juveler 2019-08-11 kl. 22:50.
Citera
2019-08-11, 22:51
  #570
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Någon som vet vars de andra MGM blev gripna?
Var alla på olika ställen?

Om det bara var M.S i Kuoksu så borde nog inte kroppen blivit dumpad där, det var dom nog minst 2st till att göra.
Citera
2019-08-11, 23:52
  #571
Medlem
DoNotDives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst
MS skall ha blivit hämtad där. Jag kan inte med säkerhet bekräfta att det är så men det är inte orimligt, i princip alla här har en stuga i någon kringliggande by

Det ÄR så!
Citera
2019-08-12, 00:00
  #572
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Inte vad jag läst mer än att dem haft hjälp från Polisen i Västerbotten så länge eftersök på går så har man förhör med personerna av en förhörsledare, I detta läge anser åklagare samt Polisen i Kiruna att man inte behöver mer extern hjälp än det har haft!

Jaa, det kanske e just det som är problemet; att man ANSER att man klarar sig m de befintliga resurserna som finns; på me skygglapparna och våga vägra inse att det finns både mer & bättre/annan kompetens söderut. Näää, det går fint, vi klarar oss själva....men För Hel....! Karln har varit borta över två veckor (14dgr), de har tre potentiella GM inburade sen en vecka plus en fladdrande kunskapsbank härute nånstans (dn) och som de skulle kunna trycka till ordentligt. Nu är jag ganska oinsatt i hurdana FL som finns häruppe men eftersom inga framsteg görs (ingenting man vet om i alla fall) så är det ngt väldans fundamentalt som saknas. Det är ju sjukt frustrerande att BO ej är funnen.
Citera
2019-08-12, 00:06
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildvittrans
Jaa, det kanske e just det som är problemet; att man ANSER att man klarar sig m de befintliga resurserna som finns; på me skygglapparna och våga vägra inse att det finns både mer & bättre/annan kompetens söderut. Näää, det går fint, vi klarar oss själva....men För Hel....! Karln har varit borta över två veckor (14dgr), de har tre potentiella GM inburade sen en vecka plus en fladdrande kunskapsbank härute nånstans (dn) och som de skulle kunna trycka till ordentligt. Nu är jag ganska oinsatt i hurdana FL som finns häruppe men eftersom inga framsteg görs (ingenting man vet om i alla fall) så är det ngt väldans fundamentalt som saknas. Det är ju sjukt frustrerande att BO ej är funnen.

De har nog de resurser de behöver i dagsläget och jag har svårt att tro att de inte skulle pressat DN vid det här laget. De har nog inte mer att gå på, Parakka och älven har de flugit över i några dagar, dykt och letat med hund, spåren är nog slut tills någon får för sig att öppna truten
Citera
2019-08-12, 00:11
  #574
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Polisen jobbar bra i det tysta dem har dem rätta i förvar det vet utredarna & åklagare, Gäller bara hitta kroppen och inget annat göra!

Det kan hända - men bara därför kan man ju inte luta sig tillbaka & pilla navelludd. Det är fortfarande av största tänkbara vikt att BO kommer fram/hittas eftersom det finns anhöriga, familj, fästmö m.fl som går på tånaglarna vid det här laget av oro, ovetskap & ur-luften-tagna-spekulationer.
Citera
2019-08-12, 00:24
  #575
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slrtbrtfst
De har nog de resurser de behöver i dagsläget och jag har svårt att tro att de inte skulle pressat DN vid det här laget. De har nog inte mer att gå på, Parakka och älven har de flugit över i några dagar, dykt och letat med hund, spåren är nog slut tills någon får för sig att öppna truten

” - tills någon får för sig att öppna truten” ??
Ska man gå å VÄNTA då tills nån av bröderna bäver behagar snacka?
Fullkomligt löjligt. Bonnigt & repektlöst.
Citera
2019-08-12, 00:49
  #576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildvittrans
” - tills någon får för sig att öppna truten” ??
Ska man gå å VÄNTA då tills nån av bröderna bäver behagar snacka?
Fullkomligt löjligt. Bonnigt & repektlöst.

Skall de leta på måfå i en av världens största kommuner? Var så god, ge dig ut och leta

Jag skulle tro att de pressar samtliga MGM OCH inte bara sitter och glor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in