Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Fast det här förutsätter att Greta är med i sammansvärjningen?
Som jag förstått det så är Greta väldigt principfast och troligen mycket ärlig med sin klimatkamp. Och enligt en intervju som hon gjorde med Expressen så kan hon inte ljuga (pga hennes diagnoser):
Klimatet genomsyrar hela hennes liv och hon håller stenkoll på sina föräldrar. Sådan koll att det gränsar till tvångshandlingar:
Hon har dessutom gjort en del personliga uppoffringar det senaste året och hon har även byggt upp sitt namn och sitt rykte. Sitt rykte som ärlig och principfast.
Men nu ska hon förvandlas som skurken i en Agata Christie-bok till den största hycklaren av alla? Och medverka i ett stort bedrägeri, förbruka stora mängder med CO2 (trots pratet om nollutsläpp) och lura nästan varenda invånare på jorden?
Inget är förstås omöjligt, men jag har svårt att tro att Greta medvetet medverkar i något sådant. Kommer det fram så kollapsar ju Gretas hela klimatrörelse totalt. Eftersom det är så många personer inblandade så är ju risken stor att någon pratar för mycket.
En hemlig följebåt som råkar finns i närheten eftersom den "ändå ska till USA" kanske går att förklara bort. Men inte att Greta låtsas segla och i verkligheten åker över i ett stort dieselmotordrivet fartyg. Det går aldrig att förklara bort. Vad kommer hennes anhängare i t.ex FFF att säga?
Och vem skulle skvallra i MSM? De ljuger ju konstant. Som det påstådda värmerekordet på Grönland förra veckan. Lögn. Lögn, lögn, lögn och åter lögn. De ljuger ju hela tiden. Och
Greta™ kan inte ljuga? Om jag någonsin ställs inför rätta så måste jag komma ihåg att använda mig av den. "Nej, ni måste frikänna mig. Jag talar sanning. Jag kan inte ljuga." Jo, tjena.