Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-11, 22:16
  #10453
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Och vem skulle skvallra i MSM? De ljuger ju konstant. Som det påstådda värmerekordet på Grönland förra veckan. Lögn. Lögn, lögn, lögn och åter lögn. De ljuger ju hela tiden. Och Greta™ kan inte ljuga? Om jag någonsin ställs inför rätta så måste jag komma ihåg att använda mig av den. "Nej, ni måste frikänna mig. Jag talar sanning. Jag kan inte ljuga." Jo, tjena.

Fast nu har insatserna höjts. Personerna bakom segelbåten Malizia II förnekar nu officiellt att det följer med en följebåt:

Citat:
Will Malizia II be accompanied by other support vessels during the crossing?

We will not have any support vessels travelling with us or accompanying us at sea during the crossing. At the start and finish, we will have Torqueedo RIBs powered by electric engines to assist us during docking manoeuvres as well as to tow Malizia out of and back into port.

Malizia’s cruising speed is well above 16 knots, the distance from the UK to New York is over 3000 nautical miles long and we will be sailing non-stop over two weeks time in the sea area of the North Atlantic Ocean, making it very difficult if not impossible for a power-driven vessel to travel with us.

https://www.borisherrmannracing.com/...reta-thunberg/

Så det är inte bara Greta som får problem att förklara om det visar sig att det ändå följer med en följebåt och det kommer fram. Även teamet bakom Malizia II kommer få problem att förklara varför de ljög.

Men de kanske löser problemet genom att en eller ett par båtar som inte är följebåtar rent officiellt och som saknar koppling till Malizia II, ändå finns på lämpligt avstånd. Som av en händelse så ska de till USA just då?

Det kan förstås inte uteslutas att de väljer denna lösning.
2019-08-11, 22:18
  #10454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Samtliga brev med hjärtan i är från lehs.
Jag tror att han utan tvekan ställer upp med det senare också.



Det har varit oroväckande tyst från vår gemensamme vän. Är han måhända på väg till en av följebåtarna?
2019-08-11, 22:27
  #10455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast nu har insatserna höjts. Personerna bakom segelbåten Malizia II förnekar nu officiellt att det följer med en följebåt:



Så det är inte bara Greta som får problem att förklara om det visar sig att det ändå följer med en följebåt och det kommer fram. Även teamet bakom Malizia II kommer få problem att förklara varför de ljög.

Men de kanske löser problemet genom att en eller ett par båtar som inte är följebåtar rent officiellt och som saknar koppling till Malizia II, ändå finns på lämpligt avstånd. Som av en händelse så ska de till USA just då?

Det kan förstås inte uteslutas att de väljer denna lösning.

Det har förekommit spekulationer här i tråden om att försäkringsbolagen aldrig skulle acceptera en dylik seglats utan följebåt(ar).

Någon som har något konkret att tillföra i ämnet?

Man kan ju hoppas att journalisterna gör ett grundligt jobb, men det blir väl mest fortsatt gullande och axelklappande därifrån.
2019-08-11, 22:28
  #10456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast nu har insatserna höjts. Personerna bakom segelbåten Malizia II förnekar nu officiellt att det följer med en följebåt:



Så det är inte bara Greta som får problem att förklara om det visar sig att det ändå följer med en följebåt och det kommer fram. Även teamet bakom Malizia II kommer få problem att förklara varför de ljög.

Men de kanske löser problemet genom att en eller ett par båtar som inte är följebåtar rent officiellt och som saknar koppling till Malizia II, ändå finns på lämpligt avstånd. Som av en händelse så ska de till USA just då?

Det kan förstås inte uteslutas att de väljer denna lösning.
Ja att följebåtarna kommer att vara officiellt erkända kan vi nog glömma. Men de kommer att finnas där.
2019-08-11, 22:31
  #10457
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja att följebåtarna kommer att vara officiellt erkända kan vi nog glömma. Men de kommer att finnas där.

Möjligt. Då även utan Gretas vetskap. På så sätt går hon fri om det kommer fram.

Hon kan alltid säga: "Jag visste inget! Och jag är mycket besviken på dem!

Då klarar i alla fall hon sig.

Hur seglarna krånglar sig ur detta vet jag dock inte.
2019-08-11, 22:35
  #10458
Medlem
Snubchurps avatar
Är resan uppskjuten för Greta? Antar det krävs en hel del tid till förberedelser.
2019-08-11, 22:35
  #10459
Avstängd
Ingen här har tänkt på att en eventuell hemlig följebåt mycket väl kan vara en militär u-båt. En sådan behöver inte be några civila om lov, och kan färdas i u-läge utan att synas. Får Gretas båt värre problem, kommer u-båten upp till ytan, för att ge nödvändig assistens!
2019-08-11, 22:51
  #10460
Medlem
Tarstans avatar
Hur räknar dem? 3000/16/24 = 8 dygn, men dem kanske korsar Atlanten i rak linje vad vet jag.
2019-08-11, 23:00
  #10461
Avstängd
Mycket av irritationen på FFF-mötet i Schweiz hörde också ihop med att klimatvännerna från östländerna och Ryssland var fattiga, de klagade över att de hade svårt att ens ha råd att köpa en macka, och över att det var svindyrt att ringa hem. Hungriga unga blir lätt irriterade unga! Greta behöver till nästa gång välja ett betydligt billigare land, ordna med gratis vegetarisk mat till deltagarna, och åtminstone gratis wi-fi i konferenslokalen! Representanterna representerar ju inte sig själva, utan sina lokala klimatgrupper, som de ibland behöver samråda med, inför viktigare ställningstaganden!
2019-08-11, 23:09
  #10462
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ingen här har tänkt på att en eventuell hemlig följebåt mycket väl kan vara en militär u-båt. En sådan behöver inte be några civila om lov, och kan färdas i u-läge utan att synas. Får Gretas båt värre problem, kommer u-båten upp till ytan, för att ge nödvändig assistens!
Är det en Svensk ubåt?
2019-08-11, 23:13
  #10463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det har förekommit spekulationer här i tråden om att försäkringsbolagen aldrig skulle acceptera en dylik seglats utan följebåt(ar).

Någon som har något konkret att tillföra i ämnet?

Man kan ju hoppas att journalisterna gör ett grundligt jobb, men det blir väl mest fortsatt gullande och axelklappande därifrån.
Vem vet, försäkringsbolagen kanske inte ställer upp ens om det finns följebåt med. Men det vet inte jag.
2019-08-11, 23:14
  #10464
Medlem
Jofs avatar
Klart tjejen har IT. Och med det menar jag utstrålning, charm , integritet och intelligens. Faktorer som många förknippar med attraktion. Ja, inte ni som svärmar för Blondinbella.
Men frågan är om hon vårdar sin kropp. Och det gör hon inte. Det påverkar hennes förmåga mogna som kvinna och sen någon gång bli gravid och få barn.

Som sagt - tidigare. Hon bör konfronteras med att hon står inför ett ofrånkomligt val som inte kan skjutas upp. Vill hon sluta växa eller vill hon utvecklas normalt. Antingen - eller. Det kan hon råda över.

Klimatet lär hon inte göra mycket åt.
Det är bara högerextrema klimatförnekare som bryr sig om vad hon säger. (Vi andra tycker bara att hon är gullig, om sanningen ska fram).
__________________
Senast redigerad av Jof 2019-08-11 kl. 23:36.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback