2019-08-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja du har rätt, SD är fortfarande huvudspåret, i alla fall enligt media som inte rapporterat något på många månader...så det är ju frågan det, om verkligheten är så, eller inte?
Vad vet vi om det? Ingenting så länge media är tyst, inte sant?
Eller vet du något, som vi andra inte vet?

Nej jag har ingen ny input där. Och eftersom jag inte har det och SD är kommunicerat som ensam skäligen misstänkt utåt så är det vad jag går på. Nu var det förvisso ett tag sedan vi hörde något ifrån officiella håll men senast vi gjorde det var det fortsatt samma MGM. Men du får ju såklart gissa vilket jag antar att du gör om du inte vet något som vi andra inte vet.
Citera
2019-08-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack för ett sansat och intelligent svar, det visar en annan sida av dig. Men hur sannolikt är det med tex cykeltjuvar? LWs cyklar stod kvar hos henne och hon var upptagen med födelsedags bestyr, inte troligt att hon rusar ut för att någon passerar med en cykel som hon av någon anledning skulle misstänka är stulen.
Jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?

Bra inlägg som jag förkortar, analyserat och jag kan håller med om det mesta, men
"jag förstår att de som kände till ”det finns mer” är övertygade. " inte bara övertygade, fler har sett bevis i form av filmer, sms osv men vill inte skriva för mycket om detta då mördaren sannolikt läser här.

Angående JG var det mer en spekulation, annars har jag svårt att förstå hans så oerhört märkliga uppträdande, han;
* blockade och vände ryggen mot LW när hennes anmälan och affär mot SD kom.
* cyklade hem sent på mordkvällen från LWs cache "Lyssna till livet", tog han vägen förbi LW?
* så tidigt beklagade mordet, fastän identiteten då ej var faställd.
* Sjukskrev sig i två! veckor efter mordet, för att sörja. Eller för att göra sig av med bevis?
* Efter mordet helhjärtat stött och umgåtts flitigt med den misstänkte mördaren.

Som jag skrev innan, jag förstår att de som kände LW, som visste mer, vet mer, varför skulle de inte göra det, tänker jag, så är det i vänskap. Och menade att polisen garanterat fått veta detta också. MEN att detta ”finns mer” har ändock inte fått SD häktad på sannolika skäl, varför?
Varför alla dessa frågetecken som dyker upp ju längre tiden fortlöper, blir du mer övertygad ju längre tiden går att SD är GM? Jag är inte övertygad, jag ifrågasätter allt just nu, pendlar i tanken, det tycker jag är bra, sådan vill jag vara, flexibel för att kanske kunna förstå, det jag inte förstår just nu. För mig rimligt att både känna och tänka så.
Så jag förstår SD vänner, som har sin bild av honom, och förmodligen vissa av dom, även sin bild av Lena.

Men ingen vet idag om SD är GM, antingen är han GM och jäkligt slug?
Eller så är han oskyldig? Han kan väl knappast vara både oskyldig och skyldig samtidigt?
Han är inte ens oskyldig om det visar sig att han skulle lejt någon annan att utföra mordet på Lena.
Men idag vet vi ju inte sanningen, och därmed ska man vara lite försiktig och ifrågasätta, tänka brett precis som de som faktiskt jobbar med detta fallet, måste göra. Har man tunnelseende blir det oftast väldigt galet, inte alltid, men ofta.
Om du vet något som vi andra inte vet, som övertygat dig så är det bra att du kan lita på din uppfattning, skönt för dig att du är klar, medans jag och många andra grubblar vidare, tills vi blir gråhåriga, eller jag kanske redan är det kom jag på.

Tillägg som jag glömde besvara:
JG, tror jag är en väldigt engagerad person, i mycket, i sina vänner, den vännen som gör allt för sina nära och kära. Tanken har då slagit mig, är han så känslomässigt engagerad, för vad han anser vara rätt och fel, att han begår mord? Du är inte ensam om att fundera, som sagt, det finns fler som vi funderar på, det övertygar mig, att utredarna gjort och gör precis så också.
Senast redigerad av KonstApel006 2019-08-11 kl. 16:48.
Citera
2019-08-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej jag har ingen ny input där. Och eftersom jag inte har det och SD är kommunicerat som ensam skäligen misstänkt utåt så är det vad jag går på. Nu var det förvisso ett tag sedan vi hörde något ifrån officiella håll men senast vi gjorde det var det fortsatt samma MGM. Men du får ju såklart gissa vilket jag antar att du gör om du inte vet något som vi andra inte vet.

Absolut, helt riktigt, jag får gissa och spekulera, fram och tillbaka, precis som alla andra, det är ju därför vi är här, detta mord engagerar och gnager, helst för att media så här länge är så förbaskat tyst.
Undrar hur dessa familjer mår idag, när man tänker på alla frustrerade här i tråden, 15 månader, det är hemskt, svårt att föreställa sig den ovissheten, en enorm obehagskänsla givetvis, men svårt ändå att föreställa sig, för dom alla inblandade. Det orsakar givetvis mycket smärta, uppgivenhet, ilska, sorg..som blandas från dag till dag. Man kan försöka förstå, den biten också.

Det får en att tänka till, en mördare mitt ibland dom, så kall men ändå så välfungerande i samhället, i 15 månader och helt utan ånger? Är det ens möjligt att en sådan GM, går lös, och hans vänner tror på honom? Hans vänner och familj har aldrig märkt något konstigt med denne person? Varken tidigare eller senare?
Det jag vill ha sagt, är det SD som är GM, borde inte åtminstone några runt honom, några nära förstått att det är han? 15 månader som sagt och inget stort kaos inom hans närmast sörjande?
Nja nu känner jag inte honom eller hans närmaste, men någon borde väl märkt något betydande? Förstått något? Eller är han en kameleont, grandios, dvs självsäker och samtidigt så välanpassad, smart, och ändå känslomässigt engagerad i familj, att ingen märker ett dugg?
Första mordet och går fri? Vad är det jag missat? Är han dömd sen tidigare?
Vad vet du? Hur tänker du? Om jag får fråga?
Citera
2019-08-11, 17:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Tungt att bli brädad av sin pastor som är yngre, roligare, sexigare, smartare och snyggare. Utskämd på jobbet och bland släkt och vänner.

JG har alltid vait kär i LW, därför blev han så upprörd över hennes affär bakom ryggen på honom med SD.

Det fetade: Jag håller inte med. Dessutom så finns det andra inre kvaliteter som är viktigare, t.ex. trohet och lojalitet. Angående JG, vet du att han alltid har varit kär i LW eller är det en spekulation?
Citera
2019-08-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Absolut, helt riktigt, jag får gissa och spekulera, fram och tillbaka, precis som alla andra, det är ju därför vi är här, detta mord engagerar och gnager, helst för att media så här länge är så förbaskat tyst.
Undrar hur dessa familjer mår idag, när man tänker på alla frustrerade här i tråden, 15 månader, det är hemskt, svårt att föreställa sig den ovissheten, en enorm obehagskänsla givetvis, men svårt ändå att föreställa sig, för dom alla inblandade. Det orsakar givetvis mycket smärta, uppgivenhet, ilska, sorg..som blandas från dag till dag. Man kan försöka förstå, den biten också.

Det får en att tänka till, en mördare mitt ibland dom, så kall men ändå så välfungerande i samhället, i 15 månader och helt utan ånger? Är det ens möjligt att en sådan GM, går lös, och hans vänner tror på honom? Hans vänner och familj har aldrig märkt något konstigt med denne person? Varken tidigare eller senare?
Det jag vill ha sagt, är det SD som är GM, borde inte åtminstone några runt honom, några nära förstått att det är han? 15 månader som sagt och inget stort kaos inom hans närmast sörjande?
Nja nu känner jag inte honom eller hans närmaste, men någon borde väl märkt något betydande? Förstått något? Eller är han en kameleont, grandios, dvs självsäker och samtidigt så välanpassad, smart, och ändå känslomässigt engagerad i familj, att ingen märker ett dugg?
Första mordet och går fri? Vad är det jag missat? Är han dömd sen tidigare?
Vad vet du? Hur tänker du? Om jag får fråga?

Det är säkert väldigt svårt och jobbigt för alla inblandade. Inte minst tänker man på LW:s barn och föräldrar. Trots jobbigt för många så är det ju ingenting som kommer i närheten utav vad de måste känna.

Jag har aldrig hört att någon skulle ha pekat ut SD till potentiell mördare innan detta mord. Ingen annan i LW:s närhet heller. Samtidigt verkar inte ens SD:s närmaste vänner ha känt till han och LW:s relation i smyg när den pågick. Åtminstone inte innan HD fick reda på den. Många skulle nog bli chockade över vad SD utsatt LW för.

Men hur vet man att någon skulle kunna gå så långt att man tar LW:s liv? Ingen aning. Vet dock att hon och SD hade en relation där de verkligen visste hur de skulle elda igång varandra och vilka knappar man skulle trycka på för att reta upp den andre. Och att SD passerade många gränser för vad de flesta skulle göra.

Den här situationen mår ingen bra utav såklart och jag hoppas verkligen att man kan reda ut det snart.
Citera
2019-08-11, 17:40
Medlem
[quote=Sh.Holmes|68361180]Tack för ett sansat och intelligent svar, det visar en annan sida av dig. Men hur sannolikt är det med tex cykeltjuvar? LWs cyklar stod kvar hos henne och hon var upptagen med födelsedags bestyr, inte troligt att hon rusar ut för att någon passerar med en cykel som hon av någon anledning skulle misstänka är stulen.
Jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för replik!
Ang det jag fetat rörande cykeltjuvar:
Kan inte bedöma sannolikheten för just det. Minns f ö att när jag för en tid sen läste om Åmsele-morden ("Cykelmorden") det initialt fanns misstanke om att morden ev skulle ha kunnat haft samband med att det fanns/finns(?) ett hemligt militärt flygfält i närheten, d v s att främmande makt skulle kunna haft nåt med morden att göra. I själva verket var det alltså en helt simpel cykelstöld som kostade stackarna livet! Osannolikt, absolut! Men det hände!

Jag har efter att det framkommit att inga cyklar saknades (dock inte absolut verifierat!), justerat min bild lite. Efteråt funderade jag kring frågan om LW kan ha haft en lite finare grill på uteplatsen. Pundare brukar väl kunna stjäla precis vad som helst som skulle kunna gå att omsätta till pengar -till knark..?
Säger inte att det är mer sannolikt att en eller två pundare dödat LW än att SD gjort det. Konstaterar bara att pundare ofta är man plus kvinna och att därför "hörvittnet" som hörde just man och kvinna, kan ha hört två grilltjuvar som nöjda bar iväg med sitt kap.
Tills LW hann ikapp dem..

För att inte bli anklagad för att sprida trådsanningar vill jag förtydliga att jag inte vet om en grill försvunnit eller ej.
LW hade ingen fin grill eller något dyrbart på uteplatsen.

Jag noterar att du inte svarade på det fetade, tycker du inte det är bekräftat att snoris försökt skapa trådsanningar ända från början?
Dessa ständiga förnekanden av hot, trakasserier och misshandel som flera av varandra oberoende postare bekräftat?
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-11 kl. 17:54.
Citera
2019-08-11, 17:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Tungt att bli brädad av sin pastor som är yngre, roligare, sexigare, smartare och snyggare. Utskämd på jobbet och bland släkt och vänner.
/../

LW var väl ändå äldre än HD? Visserligen inte mycket, men ändå.

På vilket sätt har du fått uppfattningen av att HD skulle ha blivit "utskämd bland släkten"?
Citera
2019-08-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LW var väl ändå äldre än HD? Visserligen inte mycket, men ändå.

På vilket sätt har du fått uppfattningen av att HD skulle ha blivit "utskämd bland släkten"?

Äldre? Jaha det ser inte så ut, men andemeningen förstår du väl. Byt ut "yngre" till gladare och mer energisk.
Utskämd bland släkten är spekulation, men jag skulle tänka mig att det i hög grad är en sann faktor då många i geo kretsen visste och sådant brukar sprida sig. Det låg väl också med i orsaken till skilsmässan antar jag.
Citera
2019-08-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fetade: Jag håller inte med. Dessutom så finns det andra inre kvaliteter som är viktigare, t.ex. trohet och lojalitet. Angående JG, vet du att han alltid har varit kär i LW eller är det en spekulation?

Jag vet inte varför SD hade en affär med LW i så många år, men det är anmärkningsvärt att man är gift och har det så länge när ens fru dessutom känner personen ifråga.
Smaken är ju olika, men SD tyckte tydligen det annars hade han väl inte varit så taskigt otrogen så länge?

Nej JGs kärlek är spekulation men starka känslor hade han iaf, hans beteende runt mordet och hans beteende tidigare vittnar om det.
Citera
2019-08-11, 18:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är säkert väldigt svårt och jobbigt för alla inblandade. Inte minst tänker man på LW:s barn och föräldrar. Trots jobbigt för många så är det ju ingenting som kommer i närheten utav vad de måste känna.

Jag har aldrig hört att någon skulle ha pekat ut SD till potentiell mördare innan detta mord. Ingen annan i LW:s närhet heller. Samtidigt verkar inte ens SD:s närmaste vänner ha känt till han och LW:s relation i smyg när den pågick. Åtminstone inte innan HD fick reda på den. Många skulle nog bli chockade över vad SD utsatt LW för.

Men hur vet man att någon skulle kunna gå så långt att man tar LW:s liv? Ingen aning. Vet dock att hon och SD hade en relation där de verkligen visste hur de skulle elda igång varandra och vilka knappar man skulle trycka på för att reta upp den andre. Och att SD passerade många gränser för vad de flesta skulle göra.

Den här situationen mår ingen bra utav såklart och jag hoppas verkligen att man kan reda ut det snart.

Ingen skulle bli chockad eftersom det bara är trams att han utsatt LW för extremt grova hot och trakasserier.

Varför i helsike skulle hon anmäla fjantsaker och strunta i att anmäla extrema hot. Det bör du nog förklara om du vill vara trovärdig strof.

Vågar påstå att det är falsarier som grund i någon petitess som via viskingsleken göds av det hatiska begäret av att få önskemördarens att framstå som skyldig. Eftersom ni mår skit av att det inte finns minsta sakliga skäl att misstänka honom så fabulerar ni ihop några.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-11 kl. 18:32.
Citera
2019-08-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingen skulle bli chockad eftersom det bara är trams att han utsatt LW för extremt grova hot och trakasserier.

Varför i helsike skulle hon anmäla fjantsaker och strunta i att anmäla extrema hot. Det bör du nog förklara om du vill vara trovärdig strof.

Vågar påstå att det är falsarier som grund i någon petitess som via viskingsleken göds av det hatiska begäret av att få önskemördarens att framstå som skyldig. Eftersom ni mår skit av att det inte finns minsta sakliga skäl att misstänka honom så fabulerar ni ihop några.

Inse att dina dagar är räknade, varför skulle du annars så hårdnackat förneka och ljuga.

jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?

Ingen tror längre på på dig, du skämmer ut dig mer än nödvändigt. Din agenda har varit klar länge, tyvärr för dig är du så ointelligent och korkad att du försöker förneka etablerade fakta.
Är du förresten med i flat earth society?
Citera
2019-08-11, 19:18
Medlem
Citat:
Inse att dina dagar är räknade, varför skulle du annars så hårdnackat förneka och ljuga.

jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?

Ingen tror längre på på dig, du skämmer ut dig mer än nödvändigt. Din agenda har varit klar länge, tyvärr för dig är du så ointelligent och korkad att du försöker förneka etablerade fakta.
Är du förresten med i flat earth society?

Jag har skitsvårt att föreställa mig att LW var vän med dig. Trodde faktiskt inte hon umgicks med människor som använder ett sådant språk som du gör eller som verkar så explosiva. Jag förstår din sorg över det som hänt och även din frustration över att en GM går fri men jag har skitsvårt att se LW umgås med någon som har den personlighet som du uppvisar i tråden. Ingen annan av hennes vänner, som deltagit här, har uppvisat en sådan aggressivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in