Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Tack för ett sansat och intelligent svar, det visar en annan sida av dig. Men hur sannolikt är det med tex cykeltjuvar? LWs cyklar stod kvar hos henne och hon var upptagen med födelsedags bestyr, inte troligt att hon rusar ut för att någon passerar med en cykel som hon av någon anledning skulle misstänka är stulen.
Jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?
Bra inlägg som jag förkortar, analyserat och jag kan håller med om det mesta, men
"jag förstår att de som kände till ”det finns mer” är övertygade. " inte bara övertygade, fler har sett bevis i form av filmer, sms osv men vill inte skriva för mycket om detta då mördaren sannolikt läser här.
Angående JG var det mer en spekulation, annars har jag svårt att förstå hans så oerhört märkliga uppträdande, han;
* blockade och vände ryggen mot LW när hennes anmälan och affär mot SD kom.
* cyklade hem sent på mordkvällen från LWs cache "Lyssna till livet", tog han vägen förbi LW?
* så tidigt beklagade mordet, fastän identiteten då ej var faställd.
* Sjukskrev sig i två! veckor efter mordet, för att sörja. Eller för att göra sig av med bevis?
* Efter mordet helhjärtat stött och umgåtts flitigt med den misstänkte mördaren.
Som jag skrev innan, jag förstår att de som kände LW, som visste mer, vet mer, varför skulle de inte göra det, tänker jag, så är det i vänskap. Och menade att polisen garanterat fått veta detta också. MEN att detta ”finns mer” har ändock inte fått SD häktad på sannolika skäl, varför?
Varför alla dessa frågetecken som dyker upp ju längre tiden fortlöper, blir du mer övertygad ju längre tiden går att SD är GM? Jag är inte övertygad, jag ifrågasätter allt just nu, pendlar i tanken, det tycker jag är bra, sådan vill jag vara, flexibel för att kanske kunna förstå, det jag inte förstår just nu. För mig rimligt att både känna och tänka så.
Så jag förstår SD vänner, som har sin bild av honom, och förmodligen vissa av dom, även sin bild av Lena.
Men ingen vet idag om SD är GM, antingen är han GM och jäkligt slug?
Eller så är han oskyldig? Han kan väl knappast vara både oskyldig och skyldig samtidigt?
Han är inte ens oskyldig om det visar sig att han skulle lejt någon annan att utföra mordet på Lena.
Men idag vet vi ju inte sanningen, och därmed ska man vara lite försiktig och ifrågasätta, tänka brett precis som de som faktiskt jobbar med detta fallet, måste göra. Har man tunnelseende blir det oftast väldigt galet, inte alltid, men ofta.
Om du vet något som vi andra inte vet, som övertygat dig så är det bra att du kan lita på din uppfattning, skönt för dig att du är klar, medans jag och många andra grubblar vidare, tills vi blir gråhåriga, eller jag kanske redan är det kom jag på.
Tillägg som jag glömde besvara:
JG, tror jag är en väldigt engagerad person, i mycket, i sina vänner, den vännen som gör allt för sina nära och kära. Tanken har då slagit mig, är han så känslomässigt engagerad, för vad han anser vara rätt och fel, att han begår mord? Du är inte ensam om att fundera, som sagt, det finns fler som vi funderar på, det övertygar mig, att utredarna gjort och gör precis så också.