2019-08-11, 18:58
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tjena NickSonny!

Vem är det som blåst dig att tro att det inte går att ifrågasätta saker som hände under WW2?

/VV
Ingen. Det är klart att det går. Men i vissa länder så blir du straffad för det.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial
Citera
2019-08-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Historikern David Irving fick tre års fängelse när han ifrågasatte förintelsen. Om en etablerad och världsrenomerad historiker får fängelse kan man med fog påstå att det inte går att ifrågasätta en del saker som hände under WW2.

Irving fick inte fängelse enbart för att han ifrågasatt förintelsen, utan för att han aktivt och offentligt gjort det (t ex varit talare på nynaziztiska möten etc) samt avslöjats med att avsiktligt manipulera, igonera, förvanska, undanhålla, och ljuga och kända fakta i sina böcker och offentliga tal etc och förintelsen.
Citera
2019-08-11, 19:07
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Irving fick inte fängelse enbart för att han ifrågasatt förintelsen, utan för att han aktivt och offentligt gjort det (t ex varit talare på nynaziztiska möten etc) samt avslöjats med att avsiktligt manipulera, igonera, förvanska, undanhålla, och ljuga och kända fakta i sina böcker och offentliga tal etc och förintelsen.
Precis som en mindre känd föreläsare gör på sin, numera ökända, blogg men är man zionist verkar det gå bra att ljuga, förvanska, ignorera, undanhålla fakta och avsiktligt manipulera hur mkt som helst.
Citera
2019-08-11, 19:09
Medlem
Citat:
För judar har sexmiljonerssiffran den betydelsen att Israel kan återuppstå som det förlovade landet. Det är därför den siffran aldrig kan ifrågasättas. Röda korsets dödstal var på 271.000 döda judar om jag minns korrekt. Den siffran kan inte och vill inte RK stå för idag, beroende på judiskt inflytande att tysta ner rapporten.

Siffran 271 000 döda kommer från ett RK-dokument i vilket det i klartext står att den siffran eller dokumenten på inga vis kan användas för att visa den totala dödssiffran i lägret (men det säger såklart inte förnekarsidorna du läser på nåt om...) och om det kan du läsa mer om här, t ex se texten i dokumentet...

(FB) Förintelseförnekarnas påståenden granskas del 2. Röda Korsets statistik
Citera
2019-08-11, 19:10
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Siffran 271 000 döda kommer från ett RK-dokument i vilket det i klartext står att den siffran eller dokumenten på inga vis kan användas för att visa den totala dödssiffran i lägret, och om det kan du läsa mer om här, t ex se texten i dokumenten...

(FB) Förintelseförnekarnas påståenden granskas del 2. Röda Korsets statistik
Den där bloggen inger inget förtroende alls.
Citera
2019-08-11, 19:11
Medlem
Citat:
Den där bloggen inger inget förtroende alls.

Du klarar alltså inte att läsa originaldokumenten som de redovisar....? Du verkar ju jäkligt seriös må jag säga.... Gör exakt samma krumsprång och tuvhoppande som andra förnekaridioter....

Om RKs originaldokument klart och tydligt anger att det dokumenten inte har något med det totala dödstalet att göra, så spelar det väl ingen roll om det dokumenten visar på Irvings nätsida eller vilken sida som helst. Dokumentens text är oavsett var det visas solklar, de 271 000 döda har inget med det totala dödstalet i lägret att göra. Fattar du det...?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-08-11 kl. 19:14.
Citera
2019-08-11, 19:14
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Du klarar alltså inte att läsa originaldokumenten som de redovisar....? Du verkar ju jäkligt seriös må jag säga....
Det dokumentet har ju du förklarat vara falskt. Svårt att hänga med i dina svängar som alltid verkar sluta med en dikeskörning.
Citera
2019-08-11, 19:15
Medlem
Citat:
Precis som en mindre känd föreläsare gör på sin, numera ökända, blogg men är man zionist verkar det gå bra att ljuga, förvanska, ignorera, undanhålla fakta och avsiktligt manipulera hur mkt som helst.

Ok, redovisa då lögnerna med seriösa bevis och fakta som håller för en granskning...
Citera
2019-08-11, 19:16
Medlem
Citat:
Det dokument har ju du förklarat vara falskt. Svårt att hänga med i dina svängar som alltid verkar sluta med en dikeskörning.

Nej det har jag inte, däremot påvisat att förnekarna tolkar det fel och ljuger om vad det skulle visa
Citera
2019-08-11, 19:18
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ok, redovisa då lögnerna med seriösa bevis och fakta som håller för en granskning...
Den uppgiften överlåter jag med glädje på dig. Det är du som saluför förintelsen och då får du bevisa den lögnen med seriösa bevis och fakta som kan granskas.
Citera
2019-08-11, 19:30
Medlem
Citat:
Den uppgiften överlåter jag med glädje på dig. Det är du som saluför förintelsen och då får du bevisa den lögnen med seriösa bevis och fakta som kan granskas.

Öh.. det var nog det pinsammaste trollandet jag sett på länge... Noterar att du alltså inte ens klarar att med seriösa bevis påvisa det du själv påstår är lögner om saken i den bloggen....? Inser du att du nu visar varför förnekarna fortfarande står kvar på ruta ett efter 60-70 år...?
Citera
2019-08-11, 19:34
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Öh.. det var nog det pinsammaste trollandet jag sett på länge... Noterar att du alltså inte ens klarar att med seriösa bevis påvisa det du själv påstår är lögner om saken i den bloggen....? Inser du att du nu visar varför förnekarna fortfarande står kvar på ruta ett efter 60-70 år...?
Läser man dina trådar blir du beslagen med den ena lögnen efter den andra. Hela tiden hänvisande till en blogg som den enda sanningen. Du håller inte vatten med dina lögner och varför de ska hela tiden motbevisas kan jag inte förstå. Bara en idiot upprepar samma sak och hoppas på ett annat utfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in