Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskfarsan
Jag har tappat förtroendet för Leif GW. Vad spelar det för roll vad afghanen har för bakgrund. ASAP Rocky har ju också sålt knark och begått brott.
Och? Han har oss veterligen inte begått något brott i sverige, bortsett från eventuellt det han nu är åtalad för. Oss veterligen har alla brott han begått redan behandlats i domstol.
Förvisso kan man hävda att Afghanens tidigare brott också är behandlade. MEN när det gäller AR&Co's möjligheter att hävda nödvärn kan det finnas en poäng i att ta detta i beaktande, inte för att AR&Co skulle känna till detta, men det är ju mot Afghanens bakgrund möjligt att han uppträdde hotfullt.
Annars ser jag inte varför det skulle kunna vara relevant att ta upp, i rätten iaf. Mig veterligen gjorde försvaret ingen poäng av det.
En poäng LGWP har är att han påpekar att det sällan är svart eller vitt, de goda mot de onda när det gäller brott. Det är alltså ofta så att brottsoffret inte är guds bästa barn heller. Inte för att det skall spela någon roll i rätten, men det kan ju spela liten roll för folks trygghet att veta att man iaf inte löper lika stor risk att bli utsatt för brott om man uppför sig själv.
Citat:
Varför ringde inte livvakten polisen?
Detta har svarats på. Dock har försvaret inte gett något trovärdigt svar på frågan tycker jag.
Citat:
Leif GW får sluta med sitt stockholmsyndromsnack.
Javisst Leif GW har ju fått en av sina böcker filmatiserad i USA..money talks
Vad har detta att göra med stockholmsyndromet?