2019-08-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Helt riktigt, huvudspåret är SD, från början. Men vet vi att han är det fortfarande?
15 månader och han är på fri fot, jag vet ärligt inte vad jag ska tro, även om han är deras enda misstänkt, men jag blir förvånad om någon tror att han är den ende i 15 månader, det är horribelt att tro att de är så enkelriktade att de skulle ha tunnelseende, och det allihop som utreder detta horribla mord?
Jag vill gärna dessutom tro, att alla, även här, har flerba olika MGM?!

Bra sammanfattade inlägg det innan du skrev detta.

Personligen är jag utav uppfattningen att SD fortsatt är huvudspåret. Han är fortfarande skäligen misstänkt och jag tillhör även de som anser att MV har åtminstone viss insyn i utredningen.

EnGodTanke menade nyligen i ett inlägg att han hört utav en källa att utredningen skall ha bytt huvudspår. Jag bedömer dock inte den skribenten till att ha tillräckligt mycket insyn och kontakter, då hen postat felaktigheter tidigare, för att lita på de uppgifterna.

I vilket scenario skulle man låta SD kvarstå officiellt som misstänkt då? Möjligen om SD fortsatt är huvudspåret men att man också har ytterligare ett spår att följa upp som ännu inte är lika hett eller om HD eller JG skulle vara de nya spåren men att man vill få dem att tro att man fortsatt är koncentrerade på SD för att de skall behålla garden nere. Annars ser jag ingen anledning.
Citera
2019-08-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tar det fetade först:
Jag hoppas att du för all del inte räknar in mig i den inskränkta(?) populationen. SD har hela tiden funnits med på min lista över "möjliga/sannolika/eventuella" gärningspersoner.

Sen: Ett stort tack för att du tog dig tid att svara mig och att du gjorde det på ett så genomarbetat och trevligt vis! Du tvingar mig till att omvärdera en del..

Ang din uppräkning av tänkbara alternativa gärningspersoner:
Väldigt pedagogiskt presenterat, tack! Under hela tiden här har jag undvikit att gå in i GC-världen och har inte alls kläm på de där personerna, så hur pass sannolikt det är att t ex JG har nåt med mordet att göra har jag ingen uppfattning om.

För en tid sen upprättade jag en lista över personer jag fört fram som av olika skäl skulle ha kunnat vara LW:s mördare. Jag rangordnade dem ej, men dessa fanns med (lite osäker, tar ur minnet):
* cykeltjuv/-ar
* SD
* HD
* Malla (tror jag att fanns med, men bör vara
med, absolut!)
* asylant/-er
* random killer
* en ung W
* svartsjuk man/kvinna

Jag är inget orakel och min uppfattning om vem/vilka som är mest sannolik/-a som mördare är inte mer värd än nån annans. Min poäng har hela tiden varit att en misstänkt person inte skall förklaras vara brottslig förrän en dom slagit fast förhållandet. Först därefter kan det [ev] vara ok att hänga ut vederbörande.

Tack för ett sansat och intelligent svar, det visar en annan sida av dig. Men hur sannolikt är det med tex cykeltjuvar? LWs cyklar stod kvar hos henne och hon var upptagen med födelsedags bestyr, inte troligt att hon rusar ut för att någon passerar med en cykel som hon av någon anledning skulle misstänka är stulen.
Jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?

Citat:

Håller fullständigt med dig att dessa du nämner ihållande endast är här för smutskastning av LW och postare och uttrycker sig så fjantigt och detta jättemycket dessutom, vilket verkar vara för att få just postare att tystna, vilket många också valt att göra helt. Det är manipulativt och mycket tråkigt. Man väljer oftast att ignorera och då gnälls det på postare om det också, och försöker då provocera fram svar och menar att de då har rätt, när postare väljer att ignorera dom. Helt otroligt obegripligt, hur de vänder detta till att se som en triumf.

Sen har många sagt att det finns mer, men vad för mer detta är kommer inte från media. Detta kommer från de som kände Lw, inte sant? Jag förstår att de som kände till ”det finns mer” är övertygade.
Polisen och åklagaren vet säkert ” detta mer”. Detta gör ändå inte SD till GM, och jag förstår alla som tror att han är oskyldig är frustrerbade. Jag håller med om att de borde hittat tillräckligt med bevis nu, frågan är varför det inte blir ett åtal då, om de är så säkra?

Bra inlägg som jag förkortar, analyserat och jag kan håller med om det mesta, men
"jag förstår att de som kände till ”det finns mer” är övertygade. " inte bara övertygade, fler har sett bevis i form av filmer, sms osv men vill inte skriva för mycket om detta då mördaren sannolikt läser här.

Citat:
Menar du bokstavligen att JG var kär i LW? I så fall undrar jag var du fått det ifrån? Är han inte gift och varit i flera år?
Däremot kan många älskat henne, som de flesta vänner gör, älskar varann, men kär? Är du helt säker?

Angående JG var det mer en spekulation, annars har jag svårt att förstå hans så oerhört märkliga uppträdande, han;
* blockade och vände ryggen mot LW när hennes anmälan och affär mot SD kom.
* cyklade hem sent på mordkvällen från LWs cache "Lyssna till livet", tog han vägen förbi LW?
* så tidigt beklagade mordet, fastän identiteten då ej var faställd.
* Sjukskrev sig i två! veckor efter mordet, för att sörja. Eller för att göra sig av med bevis?
* Efter mordet helhjärtat stött och umgåtts flitigt med den misstänkte mördaren.
Citera
2019-08-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Tror du verkligen på riktigt att det var på grund av lättja man inte åkte ut? Jag tror mer att det var dålig organisation och samordning, samt dåliga beslut. Det verkar ju också som interna motsättningar/konflikter har ställt till det. Jag tror nog att de flesta enskilda poliserna är angelägna och försöker sitt bästa, åtminstone hoppas jag det.

Ska man sammanfatta det i ett ord tror jag nog att klantighet ligger närmare till hands än lathet, en klantighet som förmodligen är mer eller mindre strukturell.

Du byter ut lathet till klantighet, jag skrev slött, kan byta ut det mot nonchalans.

Min poäng är att dom inte gjorde sitt jobb, dom va inte ens i närheten av det.
Varför får andra utreda.
Citera
2019-08-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack för ett sansat och intelligent svar, det visar en annan sida av dig. Men hur sannolikt är det med tex cykeltjuvar? LWs cyklar stod kvar hos henne och hon var upptagen med födelsedags bestyr, inte troligt att hon rusar ut för att någon passerar med en cykel som hon av någon anledning skulle misstänka är stulen.
Jag plockar bort dig från kategorin inskränkta(?) populationen, för du håller väl med om att snoris tillhör denna? När han gång på gång skriver att SDs hot aoch trakasserier är påhitt, trots att många här har bekräftat det?
[..]
Tack för replik!
Ang det jag fetat rörande cykeltjuvar:
Kan inte bedöma sannolikheten för just det. Minns f ö att när jag för en tid sen läste om Åmsele-morden ("Cykelmorden") det initialt fanns misstanke om att morden ev skulle ha kunnat haft samband med att det fanns/finns(?) ett hemligt militärt flygfält i närheten, d v s att främmande makt skulle kunna haft nåt med morden att göra. I själva verket var det alltså en helt simpel cykelstöld som kostade stackarna livet! Osannolikt, absolut! Men det hände!

Jag har efter att det framkommit att inga cyklar saknades (dock inte absolut verifierat!), justerat min bild lite. Efteråt funderade jag kring frågan om LW kan ha haft en lite finare grill på uteplatsen. Pundare brukar väl kunna stjäla precis vad som helst som skulle kunna gå att omsätta till pengar -till knark..?
Säger inte att det är mer sannolikt att en eller två pundare dödat LW än att SD gjort det. Konstaterar bara att pundare ofta är man plus kvinna och att därför "hörvittnet" som hörde just man och kvinna, kan ha hört två grilltjuvar som nöjda bar iväg med sitt kap.
Tills LW hann ikapp dem..

För att inte bli anklagad för att sprida trådsanningar vill jag förtydliga att jag inte vet om en grill försvunnit eller ej.
Citera
2019-08-11, 15:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du byter ut lathet till klantighet, jag skrev slött, kan byta ut det mot nonchalans.

Min poäng är att dom inte gjorde sitt jobb, dom va inte ens i närheten av det.
Varför får andra utreda.
Rätt, dom nonchalerarde allt dom lärt i sin utbildning och svalde betet om extremt grova hot och trakasserier som knäppgökarna i tråden drunknat i.
Emedan dom bredsynta poliserna i 4 dygn rotade bland SD smutstvätt så låg kroppen lämlästad endast 100 meter bort.
Upprörande att ingen ställs till svars för såna allvarliga misstag.
Citera
2019-08-11, 16:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tror du verkligen på riktigt att det var på grund av lättja man inte åkte ut? Jag tror mer att det var dålig organisation och samordning, samt dåliga beslut. Det verkar ju också som interna motsättningar/konflikter har ställt till det. Jag tror nog att de flesta enskilda poliserna är angelägna och försöker sitt bästa, åtminstone hoppas jag det.

Ska man sammanfatta det i ett ord tror jag nog att klantighet ligger närmare till hands än lathet, en klantighet som förmodligen är mer eller mindre strukturell.

Här håller jag med om Carl Jannes tankar. Jag har tyvärr erfarenhet av lättja från poliser som både jobbar patrullerande, jobbar med att svara på inkommande 11414-larm, och även på pappersarbetande poliser som låter högar med anmälningar ligga kvar på bordet. Min erfarenhet är alltså att det i många fall inte handlar om strukturella eller kommunikativa problem.
Citera
2019-08-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kliver oombedd in i diskussionen.
Vill påpeka att JM inte bemötte vad jag skrev om att Polisen inte direkt gick ut med vem man trodde hade hittats.
Det hade varit helt fel att göra det innan identiteten till 100% styrkts och att JM inte verkar känna till denna process gör att jag tvivlar lite [läs: mycket] vad gäller vederbörandes kunskaper rörande omhändertagande av kroppar.
Inte ens om LW:s ansikte hade varit fullständigt intakt hade Polisen omgående och offentligt gått ut med vem det var som hittats!
Tro mig!

Carinah, du är inte ensam om detta fenomen, JokerMannen svarar inte mig heller.
Jag börjar ana, att JM, endast vill plantera saker för att själv få svar, varför jag tror det spelar ingen roll, åtminstone inte i nuläget, ju mindre han svarar uppriktigt desto mindre trovärdigt blir ju allt han skriver, det borde han ju vara införstådd med. Därmed inte sagt att han ljuger om allt, men vad som är sant kan man undra över många ggr!?!!?

Precis, han borde vara införstådd även med det, att man inte går ut med identitet av olika anledningar, det första man gör. Det vet tom varenda barnunge i princip. Hoppas jag.

Detta att du oftast påpekar att ingen har kunskap om ditt eller datt, finner jag som tidigare sagt, mycket märkligt, och ännu mer onödigt, då detta är flashback och alla är välkomna här.
Vill man hålla sig inom rättsväsendet så bör man väl stanna just där, inte kräva den korrekthet här? Eller inom skolan, om du vill vara ordpolis.
Ingen postare jobbar väl här på flashback. Jag vill gärna ha allas synpunkter och tankar, oavsett om de är mindre alerta som du uttrycker dig, eller mindre begåvade som jag tror att du egentligen menar. För även om de inte uttrycker sig tillräckligt väl enligt dig, i skriven form..kan de faktiskt ha mycket att tillföra, tom mycket intressanta saker, har du tänkt på det? Vi vet att du är allert, jag är tacksamma om du säger ifrån om det behövs, NÄR det går överstyr. Men bara då. Jag vill att de som försvunnit från tråden kommer tillbaka, så du får gärna tona ner dig, om du kan? Jag ber dig, snälla carinah, kan du försöka? Tack!
Citera
2019-08-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det hade varit klokt om Lena hade varit bestämd vid att,efter att hon vigt HD med SD;INTE velat fortsätta ett sexuellt förhållande med SD .
Då hade inte mordet skett .

Antar jag ?

(Spekulation)

Påstår du att LW och SD hade en sexuell relation, FÖRE det att LW vigde herr och fru D?
Citera
2019-08-11, 16:18
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Här håller jag med om Carl Jannes tankar. Jag har tyvärr erfarenhet av lättja från poliser som både jobbar patrullerande, jobbar med att svara på inkommande 11414-larm, och även på pappersarbetande poliser som låter högar med anmälningar ligga kvar på bordet. Min erfarenhet är alltså att det i många fall inte handlar om strukturella eller kommunikativa problem.

Det vore väldigt illa om ni har rätt i det! Jag hoppas verkligen att ni har fel!
Citera
2019-08-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Bra sammanfattade inlägg det innan du skrev detta.

Personligen är jag utav uppfattningen att SD fortsatt är huvudspåret. Han är fortfarande skäligen misstänkt och jag tillhör även de som anser att MV har åtminstone viss insyn i utredningen.

EnGodTanke menade nyligen i ett inlägg att han hört utav en källa att utredningen skall ha bytt huvudspår. Jag bedömer dock inte den skribenten till att ha tillräckligt mycket insyn och kontakter, då hen postat felaktigheter tidigare, för att lita på de uppgifterna.

I vilket scenario skulle man låta SD kvarstå officiellt som misstänkt då? Möjligen om SD fortsatt är huvudspåret men att man också har ytterligare ett spår att följa upp som ännu inte är lika hett eller om HD eller JG skulle vara de nya spåren men att man vill få dem att tro att man fortsatt är koncentrerade på SD för att de skall behålla garden nere. Annars ser jag ingen anledning.

Ja du har rätt, SD är fortfarande huvudspåret, i alla fall enligt media som inte rapporterat något på många månader...så det är ju frågan det, om verkligheten är så, eller inte?
Vad vet vi om det? Ingenting så länge media är tyst, inte sant?
Eller vet du något, som vi andra inte vet?
Citera
2019-08-11, 16:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det vore väldigt illa om ni har rätt i det! Jag hoppas verkligen att ni har fel!

Det är nog ganska känt att det finns en sådan problematik inom poliskåren. Något som även GW uppmärksammat. Sen hur det ser ut inom Örebros polismyndighet med detta; det vet jag ej.
Citera
2019-08-11, 16:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det var ett svar på de som tror att fallet numera enbart handlar om prestige för åklagaren. Så denna fråga är väl bättre att rikta mot Draifos egentligen och hans konspiratoriska linje om det nu är så att du inte delar den.

Samtidigt kan man vända på steken och konstatera efter alla dessa månader, brett sökande och förhör så är det fortsatt SD som kvarstår som ensam MGM. Så det är inte enbart statistiken som talar för att de har rätt person.

Vem tror du du kan tuta i att den långa utredningstiden talar för att MGM är skyldig dummer.
Om som du upprepat påstått att utredningen är mycket nogrann så talar väl den långa utredningstiden för att det inte är MGM som utfört gärningen. Tror du är lite snurrig du vad.

Inlägget är mycket signifikativt för hur du och resten av drevet vantolkar uppgifter i ett motbjudande begär att få önskemördaren framstå som mer misstänkt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-11 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in