2019-08-11, 11:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om SD är skyldig så har man ännu en gång svikit en kvinna som anmält en man och där man inte har kunnat skydda henne. Då är det på en högre politisk nivå och klart värre.

Det gäller väl i ännu högre grad om han är oskyldig?
Citera
2019-08-11, 12:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om du läser artiklarna om fallet så ser du att åklagaren har avböjt att svara på flera frågor från journalisterna, men just den här frågan har aldrig ställts vad jag kan se. Kanske känner journalisterna på sig att de själva har varit med och byggt upp allt det här, och att de just därför inte vill riskera att avslöja att kejsaren i själva verket är utan kläder?

Nu efter semestertider tycker jag det vore dags att NA tog ett snack med Åklagaren igen. Själv skulle jag gärna vilja veta hur många som jobbar heltid med fallet nu, och huruvida de fortfarande väntar på svar från NFC. Däremot så tror jag inte ÅK på ev. fråga från NA kommer att avslöja vad utredarna har för bevisning mot SD, och det tycker jag är viktigt att hon inte avslöjar.
Citera
2019-08-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om det är brukat så kraftigt övervåld på LW , med eller utan tillhygge, borde det varit fruktansvärt ansträngande för MG.
Vittnet, chauffören på motorvägen, måste ha sett mördaren när den vinglade fram utmed vägrenen.
Förmodligen var inte personen berusad utan helt utslagen av sitt övervåld på L*ena.

Skriklarmet och larmet om motorvägsvandraren måste ha kommit in nära
varandra tidsmässigt, å ändå orkade man inte lyfta på arselet å åka ut.

Det här mordet kunde ha varit löst redan innan man ens viste om det, det
är förjävla slött av polisen.
Citera
2019-08-11, 12:45
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skriklarmet och larmet om motorvägsvandraren måste ha kommit in nära
varandra tidsmässigt, å ändå orkade man inte lyfta på arselet å åka ut.

Det här mordet kunde ha varit löst redan innan man ens viste om det, det
är förjävla slött av polisen.

Tror du verkligen på riktigt att det var på grund av lättja man inte åkte ut? Jag tror mer att det var dålig organisation och samordning, samt dåliga beslut. Det verkar ju också som interna motsättningar/konflikter har ställt till det. Jag tror nog att de flesta enskilda poliserna är angelägna och försöker sitt bästa, åtminstone hoppas jag det.

Ska man sammanfatta det i ett ord tror jag nog att klantighet ligger närmare till hands än lathet, en klantighet som förmodligen är mer eller mindre strukturell.
Citera
2019-08-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till observandum, Detta inlägget var inte skrivet till mig @JokerMannen, (här ovan sett), utan till en annan medlem inom tråden nyligen postat, men, jag går in här och lämnar det som jag själv känner till, vilket jag tidigare deklarerat inom mina inlägg.

■ Ett tillhygge hade brukats av Gärningspersonen, och som då, vid det aktuella tillfället hade inriktats mot Hjärsta-kvinnan's då sårbara kroppsytor med uppsåt att döda sitt offer.

Mvh/ @Kurt Jokern Olsson

Goddag JokerMannen!
Helt riktigt var detta till annan postare, mig!
Då jag uppfattat dig JokerMannen, att Lena var så svårt misshandlad att hon var oidentifierbar, och därför tolkade dig som så, att det var Lenas ansikte som just var svårt misshandlat. Eller var det enbart naturen dessa 4 dagar som komplicerat till det? Kan vi få ett uppriktigt svar så vi slipper missförstånd i tråden ang detta? Tack
Citera
2019-08-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack för en vettig replik Carina, de svarar jag på. Och nej bara när man förbehållslöst försvarar SD är man en kramare.

Det är väl några spår som är värda att titta närmare på. HD, mgl och såklart JG, sedan finns några till fast mer osannolika.

HD har fått delar av sitt liv förstört av LW, som efter att ha vigt dom inledde både en sexuell affär men även ägnade mycket tid ihop med hennes man.
Tungt att bli brädad av sin pastor som är yngre, roligare, sexigare, smartare och snyggare. Utskämd på jobbet och bland släkt och vänner.
Alt så under totatl SD dominans att hon hjälper honom ta livet av LW för att kunna " börja om".

Mgl hade haft ett förhållande tidigare med LW och umgicks även efter det. Viss sexuell aktivitet mellan dom förekom fortfarande.
Han tröttnade till slut på att vara reserv, och spårade ur när LW skulle till Norge med beholder.

JG har alltid vait kär i LW, därför blev han så upprörd över hennes affär bakom ryggen på honom med SD. Han blockade och behandlade henne som luft.
När han med en kristen bakgrund blev nobbad när han förklarade för henne sin kärlek brast det.
Alt hatade han henne så mycket att han hjälpte HD eller SD att ta livet ifrån henne.

Alternativa gm skulle kunna vara någon nyinvandrad som hon hjälpte i jobbet. Han har ingen respekt för att kvinmor är självständiga i Sverige och kunde inte acceptera att bli nobbad.

Nu är jag nyfiken vad du har för tankar kring gärningsmän ( eller kvinnor) och deras motiv.
Tar det fetade först:
Jag hoppas att du för all del inte räknar in mig i den inskränkta(?) populationen. SD har hela tiden funnits med på min lista över "möjliga/sannolika/eventuella" gärningspersoner.

Sen: Ett stort tack för att du tog dig tid att svara mig och att du gjorde det på ett så genomarbetat och trevligt vis! Du tvingar mig till att omvärdera en del..

Ang din uppräkning av tänkbara alternativa gärningspersoner:
Väldigt pedagogiskt presenterat, tack! Under hela tiden här har jag undvikit att gå in i GC-världen och har inte alls kläm på de där personerna, så hur pass sannolikt det är att t ex JG har nåt med mordet att göra har jag ingen uppfattning om.

För en tid sen upprättade jag en lista över personer jag fört fram som av olika skäl skulle ha kunnat vara LW:s mördare. Jag rangordnade dem ej, men dessa fanns med (lite osäker, tar ur minnet):
* cykeltjuv/-ar
* SD
* HD
* Malla (tror jag att fanns med, men bör vara
med, absolut!)
* asylant/-er
* random killer
* en ung W
* svartsjuk man/kvinna

Jag är inget orakel och min uppfattning om vem/vilka som är mest sannolik/-a som mördare är inte mer värd än nån annans. Min poäng har hela tiden varit att en misstänkt person inte skall förklaras vara brottslig förrän en dom slagit fast förhållandet. Först därefter kan det [ev] vara ok att hänga ut vederbörande.
Senast redigerad av Carinah78 2019-08-11 kl. 13:29.
Citera
2019-08-11, 13:37
Medlem
Citat:
Där, just där avslöjar du dig att gå SDs ärenden.
Sedan allra första början i tråden har du konsekvent påstått att LW bara ljuger och klistrat negativa epitet på henne, att hot och trakasserier från SD inte förekommit, trots att flera uppgiftslämnare bekräftar att så är fallet

Samtidigt försöker du att tala om hur SD på alla sätt är en så hyvens kille som i själva verket är missförstådd och att han är det egentliga offret.

Du är lika enkelspårig i detta upprepade tjat som jag är när jag framhåller SD som en sällsynt vedervärdig människa med onda gärningar på sitt samvete.

Skillnaden är att jag VET hur det förhåller sig
och känner till de flesta inblandade..
Du, du vet ingenting och har liksom SD en rutten karaktär.

Tråden har sedan länge pga JM, Masken snoris, carina mfl kraftigt avvikit till att handla om oväsentligheter.
Om inte SD mördade Lena, vem var det då, och varför?
JG, HD, PJ, Peter Cabrio, mgl, beholder, eller vem?
För hon är väl mördad, är hon inte det? Har inte någon på ett grymt och bessinningslöst sätt mördat en livsglad och underbar trebarnsmor?

Det är klart det finns olika åsikter, särskilt utifrån de som står de inblandade nära, det är ingenting konstigt i sig, alls. Tvärtom fullt förståeligt och även naturligt.
Det är bara att beklaga att vi inte vet särskilt mycket, det får vi nog tolka som en praktiskt och rättvis åtgärd, för just de som är inblandade och deras familjer. Det är inte heller något konstigt i sig.

Självklart skapar detta frustration hos de som står utanför de närmaste, men som ändå kände Lw och även då SDs familj. Plus alla övriga som engagerat sig här.

Håller fullständigt med dig att dessa du nämner ihållande endast är här för smutskastning av LW och postare och uttrycker sig så fjantigt och detta jättemycket dessutom, vilket verkar vara för att få just postare att tystna, vilket många också valt att göra helt. Det är manipulativt och mycket tråkigt. Man väljer oftast att ignorera och då gnälls det på postare om det också, och försöker då provocera fram svar och menar att de då har rätt, när postare väljer att ignorera dom. Helt otroligt obegripligt, hur de vänder detta till att se som en triumf.

Alla har väl ändå förstått varför just SD misstänktes först av alla, den som inte begriper det måste va en riktig struts. Dessa tidigare anmälningar gör givetvis inte SD till GM, men MGM.
ALLA vet väl att det är brukligt att misstänka personer som tidigare blivit anmälda som just SD blivit. Tydligen fanns det ingen mer att misstänka lika starkt, just där och då i maj 2018. Detta är vi nog alla överens om hoppas jag, då rutinerna är sådana.

Sen har många sagt att det finns mer, men vad för mer detta är kommer inte från media. Detta kommer från de som kände Lw, inte sant? Jag förstår att de som kände till ”det finns mer” är övertygade.
Polisen och åklagaren vet säkert ” detta mer”. Detta gör ändå inte SD till GM, och jag förstår alla som tror att han är oskyldig är frustrerbade. Jag håller med om att de borde hittat tillräckligt med bevis nu, frågan är varför det inte blir ett åtal då, om de är så säkra?

Jag är också övertygad att de måste jobbat brett, ingen är häktad på sannolika skäl, det bör alla komma ihåg. 15 månbader, ingen häktad, visst bör alla förstå att SD kan vara just oskyldig?!

15 månader och de skulle inte arbeta brett? Klart som korvspad att de inte endast kan ha SD som misstänkt, för då skulle detta vara klart, tänker åtminstone jag!
Arbetar de inte brett, vad farao skulle de tänkas ha på SD om han verkligen är detas enda spår och ändå inte lyckas åtala honom? Den biten får inte jag ihop riktigt.
Därmed inte sagt att jag tror att han är oskyldig eller skyldig, det vet inte jag, vem vet det?
Alla undrar, alla spekulerar, men vem vet förutom självaste GM?
Citera
2019-08-11, 13:42
Medlem
Citat:
Tack för en vettig replik Carina, de svarar jag på. Och nej bara när man förbehållslöst försvarar SD är man en kramare.

Det är väl några spår som är värda att titta närmare på. HD, mgl och såklart JG, sedan finns några till fast mer osannolika.

HD har fått delar av sitt liv förstört av LW, som efter att ha vigt dom inledde både en sexuell affär men även ägnade mycket tid ihop med hennes man.
Tungt att bli brädad av sin pastor som är yngre, roligare, sexigare, smartare och snyggare. Utskämd på jobbet och bland släkt och vänner.
Alt så under totatl SD dominans att hon hjälper honom ta livet av LW för att kunna " börja om".

Mgl hade haft ett förhållande tidigare med LW och umgicks även efter det. Viss sexuell aktivitet mellan dom förekom fortfarande.
Han tröttnade till slut på att vara reserv, och spårade ur när LW skulle till Norge med beholder.

JG har alltid vait kär i LW, därför blev han så upprörd över hennes affär bakom ryggen på honom med SD. Han blockade och behandlade henne som luft.
När han med en kristen bakgrund blev nobbad när han förklarade för henne sin kärlek brast det.
Alt hatade han henne så mycket att han hjälpte HD eller SD att ta livet ifrån henne.

Alternativa gm skulle kunna vara någon nyinvandrad som hon hjälpte i jobbet. Han har ingen respekt för att kvinmor är självständiga i Sverige och kunde inte acceptera att bli nobbad.

Nu är jag nyfiken vad du har för tankar kring gärningsmän ( eller kvinnor) och deras motiv.

Menar du bokstavligen att JG var kär i LW? I så fall undrar jag var du fått det ifrån? Är han inte gift och varit i flera år?
Däremot kan många älskat henne, som de flesta vänner gör, älskar varann, men kär? Är du helt säker?
Citera
2019-08-11, 13:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om det är brukat så kraftigt övervåld på LW , med eller utan tillhygge, borde det varit fruktansvärt ansträngande för MG.
Vittnet, chauffören på motorvägen, måste ha sett mördaren när den vinglade fram utmed vägrenen.
Förmodligen var inte personen berusad utan helt utslagen av sitt övervåld på L*ena.

Undrar om han såg nerblodad ut, dvs i mörkret och i ljuset av mototvägsbelysning och billjus såg ut att ha ”skitiga” kläder.
Eller var han svartklädd?
Citera
2019-08-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det var ett svar på de som tror att fallet numera enbart handlar om prestige för åklagaren. Så denna fråga är väl bättre att rikta mot Draifos egentligen och hans konspiratoriska linje om det nu är så att du inte delar den.

Samtidigt kan man vända på steken och konstatera efter alla dessa månader, brett sökande och förhör så är det fortsatt SD som kvarstår som ensam MGM. Så det är inte enbart statistiken som talar för att de har rätt person.

Helt riktigt, huvudspåret är SD, från början. Men vet vi att han är det fortfarande?
15 månader och han är på fri fot, jag vet ärligt inte vad jag ska tro, även om han är deras enda misstänkt, men jag blir förvånad om någon tror att han är den ende i 15 månader, det är horribelt att tro att de är så enkelriktade att de skulle ha tunnelseende, och det allihop som utreder detta horribla mord?
Jag vill gärna dessutom tro, att alla, även här, har flerba olika MGM?!
Citera
2019-08-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Goddag JokerMannen!
Helt riktigt var detta till annan postare, mig!
Då jag uppfattat dig JokerMannen, att Lena var så svårt misshandlad att hon var oidentifierbar, och därför tolkade dig som så, att det var Lenas ansikte som just var svårt misshandlat. Eller var det enbart naturen dessa 4 dagar som komplicerat till det? Kan vi få ett uppriktigt svar så vi slipper missförstånd i tråden ang detta? Tack
Kliver oombedd in i diskussionen.
Vill påpeka att JM inte bemötte vad jag skrev om att Polisen inte direkt gick ut med vem man trodde hade hittats.
Det hade varit helt fel att göra det innan identiteten till 100% styrkts och att JM inte verkar känna till denna process gör att jag tvivlar lite [läs: mycket] vad gäller vederbörandes kunskaper rörande omhändertagande av kroppar.
Inte ens om LW:s ansikte hade varit fullständigt intakt hade Polisen omgående och offentligt gått ut med vem det var som hittats!
Tro mig!
Citera
2019-08-11, 14:09
Medlem
landbandys avatar
Det hade varit klokt om Lena hade varit bestämd vid att,efter att hon vigt HD med SD;INTE velat fortsätta ett sexuellt förhållande med SD .
Då hade inte mordet skett .

Antar jag ?

(Spekulation)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in