2019-08-11, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jo, det låter ju som något någon sa på fullaste allvar. Och självklart håller vi alla icke-feminister i tråden med om det.
Ja, för personen som sa det menade naturligtvis att även de tre som har avvikande meningar är välkomna utan att behöva mötas av sandlådeargument som att bli beskyllda för att tillhöra en maffia som vill att andra ska dö!
Citera
2019-08-11, 11:38
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag förutsätter att du förstår att andra människor förstår att mänskligt tänkande är komplext, och att logik och känslor mixas om vartannat. Du kan givetvis inte sätta mål, göra planer och fullfölja dessa rationellt utan att först ha haft en känsla som talat om för dig vart du vill och vad du ska uppnå. Men detta är så självklart att jag inte ens tänker att jag behöver nämna det.
Är det någon här som tror att logik och känsla är helt frikopplat från varandra?

Sedan har vi ångest och stressfaktorn som kvinnor har högre benägenhet att drabbas av p.g.a. serotoninhalterna i hjärnan. Dessa är något högre hos män generellt. Evolutionärt har det givetvis haft ett syfte då serotonin gör människan lugn och saklig, mindre störande tankar som knackar på. Serotonin och ångest har en tydlig koppling. Ångest slår ut rationellt tänkande vilken sekund som helst.
Om kvinnor har högre benägenhet att få ångest än män är det inte heller särskilt konstigt att kvinnor förefaller att vara något mer känslostyrda, och i dessa situationer av känslostyre så får ibland rationalitet stå tillbaka. Ångest i sig är irrationellt om den inte utgörs av en reel fara, typ livsfara, vilket det sällan gör i dagens samhälle (i vårt land).

Om du verkligen är intresserad av att arbeta för att kvinnor och män ska ha samma möjligheter och rättigheter, och du vill få ett "rättvist" utfall så måste du sluta ignorera de könsskillnader som finns. Du ber om bevis och belägg från andra, men vad har du själv bevisat? Absolut ingenting. Dina argument bygger på antaganden som strider mot hur verkligheten presenteras för oss. Om du ska verka trovärdig kanske du ska börja plocka fram belägg för dina påståenden, det är nämligen inte ett belägg att säga " man har bara hittat väldigt små skillnader". Jaha, så vadå?

Om vi tittar på verkligheten så ser det ut som det gör, i Sverige, 2019. Här har män och kvinnor fritt val att göra vad de vill. Det tar tid att ändra på normer och socialt inlärda beteenden, javisst, men jag ser inte någon tendens överhuvudtaget att utvecklingen går åt det håll feministmaffian vill gällande lika utfall.
Tvärtom, ju mer vi kan välja desto mer segregerad blir vår arbetsmarknad till exempel. Så istället för att hålla på och nedvärdera det kvinnor gillar så föreslår jag att ni satsar på att uppvärdera det kvinnor gillar istället, för det är fan så viktigt i ett samhälle.

Jag kan förstå att det är frustrerande för dig och dina likar att ni inte får med er resten av den kvinnliga befolkningen på ert tåg, men de vill kanske inte?
De vill kanske inte bli inkvoterade i bolagsstyrelser. De vill kanske inte ha öronmärkt föräldraledighet. De vill kanske inte att någon talar om för dem hur de bör leva, bara för att det passar ett fåtal kvinnor. Om ni verkligen velat arbeta för kvinnors bästa så hade ni lyssnat på vad kvinnor vill. Ni har inte en aning, uppenbarligen.

"Så istället för att hålla på och nedvärdera det kvinnor gillar så föreslår jag att ni satsar på att uppvärdera det kvinnor gillar istället, för det är fan så viktigt i ett samhälle."

Det är ju det vi gör. Du fattar väl att, till exempel, i princip alla som kämpar för att höja lönen och förbättra arbetsmiljön för sjuksköterskor är feminister? Har aldrig träffat en feminist som nedvärderar "kvinnoyrken" o.dyl., jag fattar inte vad ni får allt ifrån?

"Jag kan förstå att det är frustrerande för dig och dina likar att ni inte får med er resten av den kvinnliga befolkningen på ert tåg"

Va...? Majoriteten av unga kvinnor är uttalade feminister:

"Att vara feminist är den vanligaste identitetsmarkören för unga kvinnor, visar Ungdomsbarometerns undersökning 2018

Ett sätt att nå de yngsta väljarna kan vara att förstå hur unga identifierar sig själva, en utveckling som följs av Ungdomsbarometern som varje år gör undersökningar i åldersgruppen 15-24 år.

Just antalet unga kvinnor som identifierar sig som feminister har ökat stort, och fördubblats under de senaste fyra åren."

Du?
Vi är alltså inte frustrerade som du förstår.
Det går bra nu.

https://www.metro.se/nyheter/undersokning-unga-kvinnor-identifierar-sig-helst-som-feminister-9_hZRchkc
Citera
2019-08-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
SÅ, igen har du lyckats tolka fel eller förvrida vad jag skriver. Du debatterar fruktansvärt lågt, det säger allt om din vidriga mentalitet.

Jag skrev inte någonstans att människor med ångest är mindre logiska. LÄS IGEN. Jag skrev att en normalt mycket rationell och logisk person blir irrationell till följd av ångestpåslag. I den stunden. Ingen har ångest 24/7. Det är du som är totalt okunnig om den mänskliga hjärnan, läs på lite för fan. Det finns ingenting du kan läxa upp mig gällande inom psykiatri och människans signalsubstanser i hjärnan då jag både läst massor av FAKTA inom området, jobbat med och har privat erfarenhet av det. Samt läst ett par kurser naturkunskap på högskolan. Man kan ju undra vad du sysslat med i livet däremot, genusflum?

Men vet du vad? Jag har förmedlat min ståndpunkt, du har förmedlat din, Disciplina sin och från här blir det bara upprepning, och då tror jag att det finns vettigare saker att sysselsätta sig med. Jag kommer nämligen inte ändra min uppfattning oavsett hur mycket ni spelar på känslor som syftar till att andra ska få dåligt samvete.
Dessutom är jag riktigt trött på dig nu så du kan se diskussionen som avslutad.
Du klarar inte av att varken tolka text rätt, eller att hålla en hederlig debatt, så du gör dig nog bäst när du debatterar med likasinnade med liknande tillkortakommanden.

Den låga nivån på debatten , till sitt innehåll och form står du helt själv för.
Den enda jag sysslar med här är att "kontra" dumheterna.

Du tog upp ångest som ett argument för att kivnnor som grupp skulle ha lägre förmåga tänka rationellt.

Det är exakt lika mycket strunt som att ex ta upp mäns större andel i div. betydligt gravare psykiska sjukdomar som ett "argument" för att de skulle ha lägre förmåga tänka logiskt eller vara psykopater hela bunten.

Inte ens faktan att i gruppen IQ = idiot. som nu är den andel av människor på vår planet som FAKTISKT äger lägre förmåga tänka rationellt än average, så dominerar just...män
utgör nån slags bevis för att män som kön skulle ha lägre logik förmåga än kvinnor.

Inte så man mäter dessa saker.

Psykiska diagnoser drabbar en rel . liten andel av befolkningen och utgör inte nån mall för resten av befolkningen, inte heller då det kommer till kön.

precis på samma sätt som dina ev. personliga erfarenheter av psykisk sjukdom eller ångest ger nån som helt indikator för hur resten av världens befolkning beter sig.

Din oförmåga resonera logiskt, kan vi alla läsa oss till i denna tråd.
och det är beklagligt onekligen med all denna dumhet, du kan ju trösta dig med att du inte direkt är ensam, du har ju ditt "kompisgäng" med tradiga misogyna gnällspikar utan större logik eller kunskaper att ty dig till.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-11 kl. 11:49.
Citera
2019-08-11, 11:46
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, för personen som sa det menade naturligtvis att även de tre som har avvikande meningar är välkomna utan att behöva mötas av sandlådeargument som att bli beskyllda för att tillhöra en maffia som vill att andra ska dö!

Förstår inte mycket av vad du snackar om, det är otroligt osammanhängande. Mår du bra?
Citera
2019-08-11, 11:56
Avslutad
Citat:
Förstår inte mycket av vad du snackar om, det är otroligt osammanhängande. Mår du bra?
Jag pratade om de som slänger halmgubbar som att uttrycka en avvikande mening är lika med att man tillhör en mobb/maffia som vill stena ihjäl och korsfästa andra.

Vad menar man med det tror du? Att även de med avvikande meningar är välkomna?
Citera
2019-08-11, 12:22
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
"Så istället för att hålla på och nedvärdera det kvinnor gillar så föreslår jag att ni satsar på att uppvärdera det kvinnor gillar istället, för det är fan så viktigt i ett samhälle."

Det är ju det vi gör. Du fattar väl att, till exempel, i princip alla som kämpar för att höja lönen och förbättra arbetsmiljön för sjuksköterskor är feminister? Har aldrig träffat en feminist som nedvärderar "kvinnoyrken" o.dyl., jag fattar inte vad ni får allt ifrån?

"Jag kan förstå att det är frustrerande för dig och dina likar att ni inte får med er resten av den kvinnliga befolkningen på ert tåg"

"Att vara feminist är den vanligaste identitetsmarkören för unga kvinnor, visar Ungdomsbarometerns undersökning 2018

Ett sätt att nå de yngsta väljarna kan vara att förstå hur unga identifierar sig själva, en utveckling som följs av Ungdomsbarometern som varje år gör undersökningar i åldersgruppen 15-24 år.

Just antalet unga kvinnor som identifierar sig som feminister har ökat stort, och fördubblats under de senaste fyra åren."

Du?
Det går bra nu.

https://www.metro.se/nyheter/undersokning-unga-kvinnor-identifierar-sig-helst-som-feminister-9_hZRchkc

Fast man bör absolut inte lyssna och anpassa sig efter de under 30....
Dessa ska man absolut ignorera i största möjliga mån.
Citera
2019-08-11, 12:32
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag pratade om de som slänger halmgubbar som att uttrycka en avvikande mening är lika med att man tillhör en mobb/maffia som vill stena ihjäl och korsfästa andra.

Vad menar man med det tror du? Att även de med avvikande meningar är välkomna?

Det har jag ju förklarat för dig redan. Hela inlägget var enbart avsett att göra dig upprörd, jävlas med dig helt enkelt. Du kallade det sandlådenivå och det har jag ju också erkänt, ändå fortsätter du att kivas. Du var mig en enveten jävel, minsann.

Få fram måttbandet nu istället och skicka in din ansökan. Envishet är en bra egenskap, bara den inte går till överdrift.
Har du de rätta kroppsliga attributen kommer du definitivt bli upptagen i sekten. Den där moment22 släpper jag däremot inte in. Hon kommer garanterat börja odla blommor, pyssla runt och förstöra den ödesmättade stämning som skall vara på plats när Gud Fader genom mig välsignar dig med sin gyllene säd där på offeraltaret.
Sätt lite fart med mätningarna nu, jag har inte hela dagen på mig.
Citera
2019-08-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Fast man bör absolut inte lyssna och anpassa sig efter de under 30....
Dessa ska man absolut ignorera i största möjliga mån.

Du behöver inte lyssna på dem eller anpassa dig efter dem.
Men de är framtiden. De kommer inte alltid vara under 30...
Citera
2019-08-11, 12:41
Medlem
Ursprungligen postat av*Ipsi:
"Ja, för personen som sa det menade naturligtvis att även de tre som har avvikande meningar är välkomna utan att behöva mötas av sandlådeargument som att bli beskyllda för att tillhöra en maffia som vill att andra ska dö
Ja, för personen som sa det menade naturligtvis att även de tre som har avvikande meningar är välkomna utan att behöva mötas av sandlådeargument som att bli beskyllda för att tillhöra en maffia som vill att andra ska dö!"

Citat:

Det var ju inte ett dugg osammanhängande... har du inlärningssvårigheter eller hur mår du själv?
Eller var det där på riktigt din variant av gaslighting? Sheeesh...
Citera
2019-08-11, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det har jag ju förklarat för dig redan. Hela inlägget var enbart avsett att göra dig upprörd, jävlas med dig helt enkelt. Du kallade det sandlådenivå och det har jag ju också erkänt, ändå fortsätter du att kivas. Du var mig en enveten jävel, minsann.

Få fram måttbandet nu istället och skicka in din ansökan. Envishet är en bra egenskap, bara den inte går till överdrift.
Har du de rätta kroppsliga attributen kommer du definitivt bli upptagen i sekten. Den där moment22 släpper jag däremot inte in. Hon kommer garanterat börja odla blommor, pyssla runt och förstöra den ödesmättade stämning som skall vara på plats när Gud Fader genom mig välsignar dig med sin gyllene säd där på offeraltaret.
Sätt lite fart med mätningarna nu, jag har inte hela dagen på mig.
Ja ja, du kände bara för att uppträda illa ja. Jo tack, ganska många här tycker om att uppträda illa mot de som inte stämmer in i ”män är bättre än kvinnor”-kören.

Bra att du visar vad det egentligen handlar om.
Senast redigerad av Ipsi 2019-08-11 kl. 12:48.
Citera
2019-08-11, 12:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ja ja, du kände bara för att uppträda illa ja. Jo tack, ganska många här tycker om att uppträda illa mot de som inte stämmer in i ”män är bättre än kvinnor”-kören.

Är inte det vad ni är till för? Har jag missuppfattat något här?
Nu får du faktiskt upplysa mig om vad jag istället borde gjort.
Citera
2019-08-11, 12:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer

Du?
Det går bra nu.

Går bra tills dessa 15-24 åringar är vuxna och förstår att samhället inte är en drömvärld som serveras på silverfat ja. När man är 18 år är det inte så lätt att ha en riktig uppfattning om funktioner i ett samhälle.

Och förresten, om en 18 årig kvinna säger "ja det är feminist", vad tror du ingår i det begreppet för henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in