2019-08-11, 00:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast det hade inte haft något med Islam att göra i det senare fallet.

I det andra fallet hade det inte haft med kristendom att göra...
Citera
2019-08-11, 00:03
Medlem
infern4ls avatar
Jag ger dig rätt i stora delar. Tycker fortfarande det är lite märkligt att ingen någorlunda samlad person begått liknande dåd i norden.
Breivik är väl på en egen nivå men han framstår ändå som tämligen förvirrad.
Citera
2019-08-11, 00:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Fast det hade inte haft något med Islam att göra i det senare fallet.

Beror på motivet. Om en muslim skjuter i en kyrka, och han exempelvis skriker ”al-akhbar” (stavning) så är det rimligt att misstänka terrordåd (och koppling till islam).
Citera
2019-08-11, 00:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det som provocerar dig är ju för att det skett i en moské.
Hade det skett i en kyrka hade du inte sett det som provocerande att fördöma.

Jämför äpplen och päron.
Alla skjutningar lär inte fördömas. Oavsett gärningsman.
Men alla skjutningar i religiösa byggnader lär fördömas. Oavsett gärningsman.

Skärp dig nu, retard! Du såg säkerligen vad jag skrev, eller hur?! Skrev jag moské eller religiös byggnad? Är du läskunnig? Varför är det mer viktigt för politiska företrädare att fördöma dåd begångna i religiösa lokaler? Skiter totalt i om det är ett brott i en kyrka, moské och/eller synagoga! Vad gör dessa dåd värre? Jag ser inte religiösa byggnader "bättre" än ex. IKEA...
Citera
2019-08-11, 00:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
I det andra fallet hade det inte haft med kristendom att göra...

Märkligt nog har bara vissa fall med vita att göra och inga med musselmaner eller icke vita.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeleeka
Spekulationer..
Det bor en kvinna i området med samma efternamn. Kan tänkas att det är GMs faster. Sökte lite och läste en intervju med henne i ett blad.

”A vet hva hun snakker om. Hun har hatt sine krevende perioder, både da hun mistet plassen på alpinlandslaget, og da hun ble overtrent fordi hun kjempet seg tilbake. Hun har kjent på følgene av en hjernerystelse som ga henne angstanfall, og da hennes bror mistet både sin kone og svigermor i selvmord med bare ukers mellomrom, kjente hun på hva som virkelig betyr noe i livet. Han hadde tre små barn, og A valgte å si opp jobben som bedriftsfysioterapeut for å være «reservemamma».

– Det var en tøff, men egentlig ganske enkel beslutning. Jeg var 32 år og hadde ikke egne barn.”

http://fysioterapi.org/uploads/283/Fysio_3-19_nett.pdf

VG skriver:
Citat:
Politiet (sier) at de har kjennskap til mannen fra før, men at det ikke gjelder straffbare forhold.

Har polisen möjligtvis assisterat i samband med att GM har varit utagarande psykisk sjuk?

Runs in the family.....kanske.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av infern4l
Jag ger dig rätt i stora delar. Tycker fortfarande det är lite märkligt att ingen någorlunda samlad person begått liknande dåd i norden.
Breivik är väl på en egen nivå men han framstår ändå som tämligen förvirrad.

Det finns ingen heder i att mörda oskyldiga civila så som detta svin och Skitvik gjorde. Dessutom spelar det bara globalist-regimen i händerna.

Våld, hat och terror är inte lösningen.
Citera
2019-08-11, 00:08
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jomen att mörda sin egen familj innan tyder på att det var nått mer som utlöste det. Inte en ren politisk handling, om det ens finns.

Polisen utreder det ju inte heller som ett misstänkt terroristbrott. Just nu ser det nästan ut som någon sorts familjetragedi som avslutades vid den muhammedanska ockupationsbasen. Kanske han hoppades på suicide by cop.

När postade han det där *chan-inlägget? Kan han kanske redan ha dödat "den unga kvinnan" vid det laget?
Citera
2019-08-11, 00:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Beror på motivet. Om en muslim skjuter i en kyrka, och han exempelvis skriker ”al-akhbar” (stavning) så är det rimligt att misstänka terrordåd (och koppling till islam).

Fast det gör inte media särskilt ofta. Trots att det är uppenbart.
Citera
2019-08-11, 00:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Fast det gör inte media särskilt ofta. Trots att det är uppenbart.

Något exempel på vad du talar om?
Citera
2019-08-11, 00:18
Medlem
ZNUTENs avatar
Intressant händelse.
I Norge pratas det om det Svenska problemet och hur man skall undvika att Norge blir som oss.

Sedan händer sånt här just i Norge.
Jojo man skall nog inte kasta sten när man sitter i glashus.
Citera
2019-08-11, 00:29
Medlem
infern4ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det finns ingen heder i att mörda oskyldiga civila så som detta svin och Skitvik gjorde. Dessutom spelar det bara globalist-regimen i händerna.

Våld, hat och terror är inte lösningen.
Nej, det håller jag personligen med om.
Ändå tycker jag någonstans att det är märkligt att sånt här sker gång efter annan i Norge och inte i Sverige där vi otvivelaktigt har större problem med islamister.
Om det beror på att Säpo arbetar bättre än PST eller om det beror på att massmedia lyckats bättre med sin agenda i Sverige låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in