2019-08-09, 13:06
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jo, han hade ett glas whiskey strategiskt placerat på ena armstödet av sin (stålrörs?) fåtölj.

Dave Allen, Monty Python och M*A*S*H* lever sida vid sida i mina tv-minnen från barndomen.

Ja M*A*S*H* tittade jag också på och tyckte mycket om. Det var roligare program när man var yngre.
Numera tittar jag sällan på s k underhållningsprogram för jag tycker dom är skittråkiga och tillrättalagda.

MP tittade jag inte så mycket på men jag minns när John C gick till djuraffären med sin döda papegoja. Ja jädrar *S*.
Citera
2019-08-09, 13:10
Medlem
Skulle lätt kunna tänka mig att se Kurt Olsson härja runt i rutan igen.
Citera
2019-08-09, 16:29
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgivenAvIdioter
Skulle lätt kunna tänka mig att se Kurt Olsson härja runt i rutan igen.

Ja det var jädrans kul.
Har du koskräck?
Citera
2019-08-10, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Ja det var jädrans kul.
Har du koskräck?
Jag tror en viss programledare har det!
Citera
2019-08-10, 18:58
Avslutad
Bland bortglömda TV - program har vi tex Humle och Dumle i kapen Bäckdals skafferi.
Citera
2019-08-10, 20:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Bland bortglömda TV - program har vi tex Humle och Dumle i kapen Bäckdals skafferi.

Det är ju inte bortglömt, finns ju med i SVT Öppet Arkiv:

https://www.oppetarkiv.se/video/2128426/kapten-backdahl-1912-1958
Citera
2019-08-10, 20:46
Medlem
Tommy Cooper får gärna sändas i repris.
Citera
2019-08-10, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju inte bortglömt, finns ju med i SVT Öppet Arkiv:

https://www.oppetarkiv.se/video/2128426/kapten-backdahl-1912-1958

Tack för att du hittade klippet.
Citera
2019-09-21, 01:19
Medlem
Elementarts avatar
Livet är en fest var ganska kul, vad jag minns, men den pågick inte så länge har jag för mig.
Citera
2019-09-21, 01:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nattsuddarna (Nattsudd) var ju ganska coolt.

Här en länk

Citat:
Beskrivning

Serien bestod i att Björn Wallde (i något slags samejacka) och Svante Grundberg (iklädd frackskjorta, väst och fluga) satt i Walldes lägenhet på Kungsholmen i Stockholm, där de drack drinkar, rökte och pratade. Pratet avbröts av, eller kretsade kring, klipp från gamla filmer, "musikvideor", nyhetsinslag, TV-serier och stundtals eget material. Mycket av inslaget var "bensprattel" och swing från 1930-talet, rockabilly från 1950-talet med mera. Återkommande artister var damorkestrar under ledning av Ina Ray Hutton, gitarristen Cordell Jackson, dansösen Winnie Johnson och Spike Jones.

Ett stående inslag var Walldes tolkningar av country-klassiker, taffligt kompat av honom själv på gitarr. Likaså de bådas ständiga pratande, inte sällan helt förbi varandra. Ämnet var ofta hur de skulle ut och "Dra på sta'n", men de kom i stort sett aldrig iväg.

Ett av avsnitten, som sändes direkt efter Eurovision Song Contest 1988, innehöll deras egen festival med länder som borde varit med, exempelvis Färöarna, Östpreussen och Memphis, Tennessee.

Signaturmelodin var ett collage av "musikvideor" från 1930-talet, bland annat en 1930-inspelning av Nagasaki.
Citera
2019-09-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ja M*A*S*H* tittade jag också på och tyckte mycket om. Det var roligare program när man var yngre.
Numera tittar jag sällan på s k underhållningsprogram för jag tycker dom är skittråkiga och tillrättalagda.

MP tittade jag inte så mycket på men jag minns när John C gick till djuraffären med sin döda papegoja. Ja jädrar *S*.

Jag avråder bestämt från att se filmen M*A*S*H, som tv-serien bygger på. Donald Sutherland spelar Hawkeye och filmen har en helt annorlunda stämning.

Däremot skulle man haft en box med alla M*A*S*H-avsnitt inför framtida sjukdagar.
Citera
2019-09-21, 19:55
Medlem
Citat:

Gillade också MASH som yngre. Tyvärr är det en serie som inte åldrats bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in