2019-08-09, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Aha, du tänkte på henne.
Fast den här verkade väl snarast ha tenderat mot det mer civila.

Men det var som att grabbarnas klädbyten måste vara nåns rapporteringsfel.
Det är väl intervjun m cbc som är till fördel antar jag?
Det ligger redan i tråden.

Band constaples vid Split lake check point är två personer -
Albert Saunders och Morgan Spence.
Det står inte ett ord om nån kostym i intervju m Saunders (kollega) och det är hans kollega som erinrar sig det jag skrev.
Citat:
"I didn't see no camping gear, no maps, no weapons, no drugs or alcohol."

Saunders added that he believed his partner had seen what looked like survival gear and a map in the vehicle.
https://www.google.com/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.5230779

För övrigt står att de hade andra kläder än som varit på foto i media. Eller efterlysning aon kommer dagen efter.

"Saunders said the men matched photos of the suspects the RCMP have released, but the two were wearing different clothes, adding no one was in camouflage."
Senast redigerad av develi 2019-08-09 kl. 23:02.
Citera
2019-08-09, 23:42
Medlem
develis avatar
Fan att de dog, jag såg fram emot rättegång.
Jag har nämnt coroners report innan, grundlig utredning förvisso, vilket dock nte besvarar frågan varför.
Morden har heller inte status för inquest.
Hoppas detta kan ske ändå:
Citat:
"B.C.'s chief coroner, Lisa Lapointe, can choose to hold an inquest if she determines it would be beneficial to address community concern, assist in finding information about the victims or the circumstances surrounding their death, according to Watson."
https://www.cbc.ca/amp/1.5241103?__twitter_impression=true
De galna kärringarna Hart som körde ut för stupet med alla adoptivbarnen var "inquestnivå" om jag inte minns fel (murder-suicide).
Citera
2019-08-10, 00:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har nämnt coroners report innan, grundlig utredning förvisso, vilket dock nte besvarar frågan varför.

De galna kärringarna Hart som körde ut för stupet med alla adoptivbarnen var "inquestnivå" om jag inte minns fel (murder-suicide).

Det ska gärna vara lite sociala myndigheter och ev tjänstefelande tjänstemän i marginalerna tror jag. Varför inte utländska medborgare?

Men sen ser det ju ut som att det finns ett visst utrymme för coronerns egen ”discretion”.
Citera
2019-08-10, 00:06
Medlem
Citat:

Oavsett att förövarna är döda så sker här i Sverige en regelrätt mordutredning. Tänker på t.ex. Bjärred-fallet (sjävmord/mord samt 2 mord på barnen). Innebär inquest-nivå ngt mer omfattande eller helt öppen redovisning. Här redovisades resultatet vid offentlig, tv-sänd pressträff.

Hur dom gör i Canada vet jag inte.

EDIT. Fallet var mkt medialt varför trycket från allmänheten var stort. Normalt nedläggs dom i tysthet efter utredning.
Senast redigerad av Remark 2019-08-10 kl. 00:15.
Citera
2019-08-10, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oavsett att förövarna är döda så sker här i Sverige en regelrätt mordutredning. Tänker på t.ex. Bjärred-fallet (sjävmord/mord samt 2 mord på barnen). Innebär inquest-nivå ngt mer omfattande eller helt öppen redovisning. Här redovisades resultatet vid offentlig, tv-sänd pressträff.

Hur dom gör i Canada vet jag inte.
Jag skriver ju vad de gör när två misstänkta förövare är döda:
Coroners request.
Ribban höjs ett snäpp vid inquest (mer ovanligt)
Ingetdera är likt Bjärred dvs nedlagd Fu oavsett pressträff.

Sen pg givetvis utredning mord gällande tex paret om det inte går att koppla till nördarna helt och hållet.
Där har du väl pg Fu.snarare.
Citat:
EDIT. Fallet var mkt medialt varför trycket från allmänheten var stort. Normalt nedläggs dom i tysthet efter utredning.[
Skriver du till mig och berättar om nedlagd Fu samt om Bjärred?
Eller är det Canada?
Senast redigerad av develi 2019-08-10 kl. 00:48.
Citera
2019-08-10, 00:52
Medlem
Citat:
Jag skriver ju vad de gör när två misstänkta förövare är döda:
Coroners request.
Ribban höjs ett snäpp vid inquest (mer ovanligt)

Sen pg givetvis utredning mord gällande tex paret om det inte går att koppla till nördarna helt och hållet.
Där har du väl Fu.snarare.

Tack. Bara avvakta och se vad polisen meddelar mao.
Citera
2019-08-10, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det ska gärna vara lite sociala myndigheter och ev tjänstefelande tjänstemän i marginalerna tror jag. Varför inte utländska medborgare?

Men sen ser det ju ut som att det finns ett visst utrymme för coronerns egen ”discretion”.
Ja, nåt som riskerar upprepas, nåt av vikt att dra lärdom av (te.x faller mellan stolarna).Vilket det kryllade av runt fam Hart när de for mellan staterna (soc, adoption etc). Däremot fanns, utöver detta, att det blev stort och allmänheten behövde svar.
Typ "community concern".
Det här har ju fladdrat genom fyra stora provinser och uppmärksammats över hela världen så inquest kanske är möjligt.
Senast redigerad av develi 2019-08-10 kl. 01:11.
Citera
2019-08-10, 01:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
A walk in the park?
Nej, man kan inte gå efter nån strandkant, det måtte du väl se på bilder. Att de däremot gått längs Nelson fr bilen är väl troligt, i dess närhet. Den hörs säkert - det ser strömt ut/fors/stenar snarare än djup flod strax bortom den där udden.
Detta är uppskattad plats av nån lokal förmåga men via zoom och foto nu istället för film.
Det är partier med sandyner som vid en älvkant, varvat med klipphäll, brant stup.
https://pbs.twimg.com/media/EBZz5yUWsAAsnpK?format=jpg&name=large

Jag vill inte ta bort vildmarkskänslan, men vad jag kan se så har ungdomarna förmodligen promenerat väg 290, till slutdestinationen. ;-)
Citera
2019-08-10, 01:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, nåt som riskerar upprepas, nåt av vikt att dra lärdom av (te.x faller mellan stolarna).Vilket det kryllade av runt fam Hart när de for mellan staterna (soc, adoption etc). Däremot fanns, utöver detta, att det blev stort och allmänheten behövde svar.
Typ "community concern".
Det här har ju fladdrat genom fyra stora provinser och uppmärksammats över hela världen så inquest kanske är möjligt.

Ja, 3000 km på vägmätaren borde ju kunna samla ihop till något i deras kriteriesystem. Vi får väl se. Det är väl nåra snäpp kvar till familjen Hart dock. Och de där australiensarna. Barn är förstås en faktor. Som gammal brittisk dominion med stora avstånd kunde man tänka sig större beredvillighet att starta inquests än vad som sker i USA (och bland britterna själva), men det beror väl lite på nivåerna. Här tycks det råda enighet kring vem som felat (utöver bryers morsa då då), men det är klart att man skulle vilja veta hur de dog och att de verkligen är förövarna till morden. Dessutom är potentiellt dynamiken mellan de två av intresse (är kams skuld lika stor?) liksom Bs hemsituation. Vad gäller den senare kanske det vore av värde om några advokater gjorde en utredning av i vilken utsträckning boende- o vårdnadsadvokater underblåst o skott sig på pappa S’s indignation och utnyttjat något system med försäkrade tvister. Och vad det lett till i form av uppslitande uppväxtförhållanden. Eller vad som nu exakt fallerat där.

Rimligen måste polisen i alla händelser visa vad som hänt kring dödsfallen även om de inte skulle rapportera allt offentligt.
Citera
2019-08-10, 02:03
Medlem
Lonnrots avatar
Inte oväntat har forensiker o sökkedjor idag återvänt till nyckelplatserma i Gillamtrakten för att följa upp när rättsläkaren hunnit få lite kött på benen...
Citera
2019-08-10, 02:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag vill inte ta bort vildmarkskänslan, men vad jag kan se så har ungdomarna förmodligen promenerat väg 290, till slutdestinationen. ;-)

Jag är inte heller så impad av buschen på flodsidan där, men jag tror inte de följde vägen. De håller på att försöka utröna det såg jag.
Citera
2019-08-10, 08:14
Medlem
godhetsapostelns avatar
Tråkigt att vi inte får klarhet i varför detta har skett. Om båda var skyldiga mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in